Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

L8R G8R II

Publicerad 2008-06-03 22:05:29 i Naglar - holografiska lack,

Det blir många notd som redan har varit med känner jag, men jag vill gärna visa upp vissa i bättre ljus eller bara med mina "nya" naglar. Nej, de är inte gjorda, de har bara växt ut lite och fått bättre kvalitet tack vare min nya regim vad gäller vård och produkter. Är man intresserad av det kan man läsa detta gamla inlägg. Det kommer säkert nya inlägg om nagelvård också, men nu ska vi titta på naglarna:

Det är China Glaze holografiska lack L8R G8R från OMG-kollektionen som åter plockats fram. Dessa bilder är alla tagna i dagsljus i fönstret på eftermiddagen. Fönstret vetter mot öster så det är alltså ingen sol. Om ni jämför dessa bilder med den från den förra notd:n så ser ni att det holografiska kommer fram mer med blixt eller artificiellt ljus. Även direkt solljus tar fram holo-effekten. I den här typen av ljus blir det ett silvrigt ljusgrönt skimmerlack av L8R G8R.

Oj, jag glömde säga att det är lite fusk här! Jag lackade naglarna med Green-witch Village från OPI som basfärg och lade sedan ett lager av L8R G8R över. Det går lite snabbare så.
Hur som helst är det en intressant och skimrande färg som lycks vara både varm och kall. Den gröna är lite gulaktig i tonen men den iridiscerar huvudsakligen i aqua vilket ger den en blåton. Den känns väldigt vårig och ljus efter alla mina vampiga lack på sista tiden. Definitivt en förändring!

Ett försök att visa den med blixt idag.
Och så utan blixt en gång till:

Och så lite mer bilder från en annan dag...

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-03 22:58:15

snyggt! Dina "nya" naglar är väldigt fina och L8R G8R är ett underbart lack, särskilt när det är så underbart soligt och fint som nu!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-04 06:30:19

Emma! Ja, naglarna är verkligen mycket bättre. Det syns så tydligt när man jämför med den gamla notd:n.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-06-04 06:48:45

Jag använder ju också Opi's grunk för starkare naglar (tips från dig) och mina naglar har ablivit mycket starkare.



L8RG8R är mitt favorit lack. Jag älskar det verkligen. Det är en underbar färg som sitter länge, precis som jag vill ha det. Dessutom har det ett så roligt namn, speciellt om man säger det på skånska. Då låter det ungerfär såhär: laajtårgaajtår.

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-06-04 17:17:17

Sommarfräsch är den, väldigt fin!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-04 17:40:12

Sminkjante! Vad härligt att det funkar på dig med! Jag ärlskar OPIs Natural nail strengthener!

L8R G8R är jättefint! Det skimrar så härligt! Ska swatcha alla mina ljusgrna på handen snart, så ni får se alla bredvid varandra. ;D



Badbomben! Ja, väldigt somrig och söt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela