Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mystic Farseer

Publicerad 2008-07-02 11:33:21 i Sminkans EotD,


Här kommer en gammal opublicerad eotd. Kom på att jag hade den liggandes när jag igår visade mina senaste Fyrinnaepigment. Ett av dem var Farseer, en härlig ljusblå som jag nyligen skafade en full size av. Mystic har jag redan presenterat i ett alldeles eget inlägg tidigare. En grund av Maybellines Color Definer i färgen Secret Peach och så blå kajal från Tigi under ögat. Mystic, en skimrande gråblå skugga från Fyrinnae på hela ögonlocket och en highlighter, också från Fyrinnae, som heter City Glam Lights of Stockholm. Därefter tog jag en ljusblå skugga, Farseer från Fyrinnae och drog upp över brynbenet ut mot ögonbrynet. Den skuggade jag även in lite ovanpå kajalen i inre ögonvrån. Mascara från Max Factor, Masterpiece Max, både uppe och nere. Klart.

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2008-07-02 12:52:28

Vackert! Du har alltid fina ögon men de ser så extra söta ut i denna make up särskilt sista bilden :o)

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-07-02 13:41:36

Avundas alltid hur du får till pennan under ögonen, en dag ska jag avsätta en dag till träningsläger haha

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-07-02 14:14:50

Läckert läckert läckert! Allt ser så mjukt och välsuddat ut samtidigt som pennan under ögat ger dramatik!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-07-02 15:59:50

Jättefint!

Färgen under ögat lyfte hela looken och framhävde de andra skuggorna jättebra.

Då får en så fin blick på nåt sätt

Postat av: Angela
Publicerad 2008-07-02 17:33:48

Super fin sminkning. Gillar verkligen hur du får fram färgerna.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-02 17:49:52

Linda! Tack! Vad rar du är!



ItM! Åh, det är inte så svårt. Bara man har en mjuk och fin penna!



Veronica! Tack! Vilket beröm!



Sanna! Raring! Tack!



Angela! Tack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-03 00:05:04

Snyggt! Dina ögon ser väldigt klara och fina ut i den här sminkningen, och sånt är ju alltid trevligt:) Dessutom så är det fint med de grå tonerna mot den lila skuggan...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-03 09:32:22

Emma! Vad snäll du är! Ja, jag ser väl okej ut på bilderna. Det var ett tag sedan de togs. April, typ! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela