Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Dating a Royal II

Publicerad 2008-07-12 09:43:07 i Naglar i blått,


Efter mitt sorgliga fiasko med Lola och lakanet så snabbmålades naglarna i en trevlig blå färg istället. OPI Dating a Royal från Mod About Brights-kollektionen som kom i våras.

Ett snyggt och lättmålat lack som känns som om det vore lite geléartat. Det lägger sig bra på nageln, flyter ut jämnt, och jag blir inte ens irriterad på borsten idag. Annars hatar jag OPI's Pro-Wide pensel. Lättmålat, alltså. Snygg glans. Två lager och det blir som på bilderna. Jag gillar den definitivt mer nu än första gången jag använde den.

Färgen är en mellanblå krämnyans. Väldigt snyggt när man väl vant sig. Den har en liten dammig känsla över sig, en grå ton i det blå, men det ser väldigt trevligt ut ändå. Eller hur?

OPI Dating a Royal är faktiskt en blå värd att äga! Och som bonus får ni en fågel som satt i mina rosor och visslade när jag lackade naglarna imorse.

Kommentarer

Postat av: badbomben
Publicerad 2008-07-12 10:28:03

Vilken söt fågel och lacket gillar jag ju givetvis jättemycket! Skojig lördag till nageldrottningen!:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-12 11:43:22

Badbomben! Jo, fågeln var bedårande! Jag ska baka och göra smörgåstårtor. Kalas på måndag.

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-07-12 14:10:17

Tycker att det ser riktigt snyggt ut!

Oh my, vilken underbar bild på fågeln och rosorna!

Helt fantastisk!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-12 17:38:50

Sanna! Jag tycker också det är snyggt nu. Behövde väl vänja mig lite... ;D

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-07-12 21:07:49

Vilken supersnygg blå!!! älskar plastighetsfaktorn ;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-12 22:39:01

Jag tycker nog också att det är snyggare nu än vad jag tyckte förra gången... Tyvärr så är både denna och greenwich village slut hos både 8ty8 och H2T nu, illa...

Postat av: Skosoet
Publicerad 2008-07-12 23:30:34

Åh vad fin fågelbild!

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-07-13 08:46:10

Jag gillar lacket, glansen är otroligt fin! Och vilken bra bild du fått på fågeln!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-13 09:30:13

ItM! Ja, jag med!



Emma! Synd. Men de kommer igen. Jag är glad att jag köpte dem även om jag var tveksam först.



Skosoet! Tack!



Veronica! Ja, fågeln blev bra. Speciellt superzoomad och tagen med kameran på frihand, utan tripod!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela