Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Bad Temper med Agena

Publicerad 2008-07-27 08:58:38 i Naglar - flakes,

Agena har ju blivit en riktig fluga och jag fick mitt av förtjusande Sminkjante!

Agena är ett lack från Mavala med flak-glitter och polychromatiska skiftningar i glittret. Det skiftar mellan rosa, grönt och aquablått beroende på ljuset. Här ligger det ett lager av Agena över mitt Bad Temper från H&M. Tycker ni naglarna är kortare än i förra manikyren, den med bara Bad Temper? Japp, så är fallet. Jag klippte ner dem i preventivt syfte inför garderobsväggsmontering och allmän upplockning, skurning och inoljning av bänkskivor. Bättre förekomma än förekommas, tänkte jag. Nu är de inte riktigt på noll när de ska växa ut, men jag hoppas klara återflytten, som inte är klar än på långa vägar, utan nagelskador.

Effekten av Agena över Bad Temper blir en lite mjölkig toning av det lila lacket som jag, självklart, har under och så de olika stora glitterflagorna över i oregelbundna kluster. Flagorna fångar ljuset olika och i vissa vinklar ser nageln ut att vara täckt av glitter, i andra ser man dem framträda mer sparsamt, då ofta i en rosaröd ton.

Agena gör sig bäst över ett mörkt lack. Jag testade över ett ljust, mintgrönt metalliskt från Depend, men då smalt glittret in i bakgrunden och man uppfattade inte hur gliterflagorna växlade färg beroende på ljuset. De aquafärgade och gröna tonerna försvann helt. Tyvärr. Ovanpå ett mörkare lack framträder de polychromatiska i glitret mer.

Effekten påminner om den man får med Nfu Oh Shiny Opal-lack. I alla fall tycker jag det. Här ser ni mitt Nfu Oh lack i grönt, men i flera lager, så det är inte helt rättvisande om man jämför med den här manikyren med bara ett lager Agena. Kanske mer rättvisande att jämföra med Scrangies swatcher på Nfu Oh Shiny Opals i flera färger dessutom!

Kommentarer

Postat av: badbomben
Publicerad 2008-07-27 10:14:37

Oj, jag hoppas att det finns nånstans ännu i Hesas gömmor! Jag var först inte så sugen på Agena men nu är jag smittad:)

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-07-27 10:19:29

Det verkar som om alla andra får tag på Agena utom jag. Ibland är det bra orättvist ;) Snyggt vare också över ett mörkt :)

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2008-07-27 10:31:29

Häftigt! Goldflakyish?

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-07-27 11:24:25

Jag har inte heller lyckats hitta Agena. :( Är lite smått avundsjuk så där.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-27 11:41:27

Badis! Det finns nog andra, liknande annars. Men visst är det roligt!

Johanna! Jodå, det blev fint! Och visst är livet orättvist ibland.

Monica! Nja, inte såycket guld Mer rosa.



Chaosophia! Åh, vad tråkigt. Hoppas du hittar ett snart. Skulle inte Peter fixa fram ett åt dig?

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-07-27 12:00:40

Mycket bättre än över den ljusa lacket:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-27 12:10:46

Sminkjante! Japp! Definitivt!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-07-27 13:22:29

riktigt riktigt snyggt!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-07-27 13:57:24

Peter lovade att kolla, och har försökt beställa men de kunde visst inte få hem fler flaskor. :(( No luck, med andra ord.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-27 16:13:54

Sanna! Ja, ganska fint i alla fall!



Chaosophia! Typiskt... Ska jag dela mitt med dig? Det kan jag göra om du vill.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-29 20:19:44

Det här är verkligen en underbart snygg kombo! Och jag vet, för jag har gjort samma ...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela