Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nfu Oh 56

Publicerad 2008-06-26 09:35:11 i Naglar - flakes,


Grönt glitter! Detta är Ruby Pumps (från China Glaze) gröna motsvarighet och den borde heta Emerald City! Oj, oj, oj! Grönt glitter när det är som bäst! Stora glitter, små glitter, gröna glitter och tealfärgade glitter! Jag vill inte ens tänka på hur jag ska göra när jag vill ta bort det här nagellacket. Men det får det vara värt!

Färgen är som ett gnistrande hav i solsken! Det finns ingen möjlighet att fånga det på bild, tyvärr. Ingen av bilderna här återger lackets gnistrande, glimmande kvalitet på ett korrekt sätt. Inte ens nästan. Då har jag ändå försökt fota det i både full sol och skugga. I skugga blir det en grön färg med fläckar som påminner om glas som skimrar och fångar det ljus som finns. I full sol blir det ett gnistrande fyrverkeri i gröna toner och man kan inte sluta titta på det!  Enastående!

Så färgen är på plussidan. Vad är då minus? Jo, det är sårt att få det jämnt. Det syns på bilderna att det vill dra sig lite och klumpa ihop glitterkorn. Jag tror jag hade sluppit det om jag gett det lite tid att torka ordentligt mellan lagren. Det ni ser är förresten tre lager glitterlack. Kanske skulle man ha ett annat grönt under och bara lägga ett eller två lager glitter? Det här blev väldigt tjockt. Speciellt som det krävdes flera lager överlack för att få en slät yta. Det är alltså ett lack som kräver lite jobb. Det spelar ingen roll! Det är så underbart vackert att jag kan gå med på det ibland!  Ett annat minus är at det krymper när det torkar och dras tillbaka från nageltippen. Här på bilderna har jag haft lacket en dag redan och ni kan se att det dragit sig lite tillbaka. Jag tror att det kommer bli perfekt med NfuOh 121 under det här lacket. Då borde man få det jämnare och kanske även unvika krympningen. Och så torktid mellan lagren!

Här är det tillsammans med rosen Madame Plantier

Och så lite mer bilder från trädgården eftersom jag lovat Sanna!

Mitt hus och en del av trädgården. Man kan säga att jag står "mitt i" med kameran. Större delen är dock bakom mig och till vänster.

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-06-26 09:52:00

Sluta frestas;)Jag älskar gillernaglar. Vilken underbar färg.

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-06-26 09:54:09

Fullständigt enastående vackert!

Go NFU-Oh :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-26 09:56:03

Sminkjante! Nä, klart jag måste fresta lite! Alla andra frestar ju mig! :D



Sanna! Ja!! Go Nfu-oh!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-06-26 10:35:27

Om bilderna inte ens kan återspegla hur det ser ut på riktigt så.. är det fruktansvärt orättvist! Det ser ju apläckert ut där! Förutom krympningarna då, för det var ju inte vidare hett.. Men jag tror på att ha ett lager ovanpå ett annat lack i alla fall! Du borde testa. :)

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-06-26 10:39:13

Som jag trodde....vill läga av ett hallelujah nu, god damn va snyggt!! å vilken underbar trädgård..;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-26 10:47:37

Åh vilket fint lack, jag vill också ha...

Postat av: badbomben
Publicerad 2008-06-26 10:59:29

Wow vad snyggt lack! Och härligt att se mer av trädgården, den är underbar!

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-06-26 11:52:52

Härligt ställe du har! Kan jag och voffarna få komma och hälsa på? ;0)

Postat av: *Sanna*
Publicerad 2008-06-26 11:53:48

Så vackert huset ligger!

Shiny Opal kräver lite tid och arbete för att få det snyggt, orkar man det så får man verkligen ett fantastiskt resultat! :D

Riktigt snyggt på dig!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-06-26 12:18:05

Vilket häftigt lack! Underbart :o)

Och mysiga bilder också!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-26 12:39:46

Chaosophia! Jag kommer definitivt testa det! Jag slarvade lite med torktiderna också, kan definitivt ha påverkat resultatet.



ItM! Trädgården är fin och lacket är hallelujah, absolut!



Emma! Tror jag det! vem vill inteha en sådan här juvel! ;D



Badbomben! Visst är lacket en fullpoängare! Trädgården gllar jag också. Den är helt och hållet min!



Santa C! Klart ni får hälsa på! ;D



Sanna! Jag älskar lacket! Det är verkligen härligt! Men jag ska vara noggrannare nästa gång så resultatet blir mer rättvist för det.



Linda! Lacket är underbart!

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-06-26 12:41:50

Det är ju alldeles underbart! Nu blev jag ännu mer sugen på att beställa nfu oh.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-26 12:45:59

Emelie! Klart du ska! Jag vill ha fler!

Postat av: leonie
Publicerad 2008-06-26 15:05:10

OMG vilket kalasläckert lack!!Nu ska jag gå iväg till Lidl och köpa removern du har tipsat om.

Postat av: Ika
Publicerad 2008-06-26 19:56:33

Gudars skymning vad vackert lack och vilken underbar stuga och trädgård du har! :) En grön oas!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-06-26 20:51:13

Måste självklart tillägga att dina rosor är underbara! Jag vill bara titta, dofta och känna. Någon gång vill jag också ha en egen så fint blomstrande trädgård

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-06-26 21:31:35

Dina blommor är verkligen vackram mysigt med lite trädgårds bilder :-) Jättefint nagellack =)

Postat av: Sara
Publicerad 2008-06-27 07:37:30

Ååååhh! Jag är så glad att jag har beställt detta lack plus en del till från shiny opals! Tack för fina bilder!

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-06-27 09:22:00

Vilket underbart lantställe!!! Och naglarna var sköna de med...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-27 14:56:13

Leonie! Gör det! Den removern är guld!



Ika! Tack! Jag gillar min stuga!



Sanna! Jag fick min trädgård för 6 år sedan. Det var verkligen en fantastisk händelse i livet. Man blir lycklig av blommor, så är det bara.



Sanna! Tack! Vad roligt att höra!



Sara! Ja, du kommer älska dem! Jag älskar mitt högt och rent! Vill ha fler nu, förstås!



Fåfängan! Tack! Kul att du gillar båda!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela