Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Swatcher på OPI DS-lack

Publicerad 2008-12-12 14:08:44 i Nagellack - jämförelser,

Jag fick ju paket från 8ty8 idag med lite lack från OPI Designer Series. De har släppt nio nya och jag var ju tvungen att skaffa några. OPI DS Extravagance var slut på 8ty8 så jag fick köpa den från Ebay, men Illuminate fanns. Och ett Reflection till Rouaa. Men sen beslöt jag mig för att köpa ett av de gamla DS lacken som jag varit sugen på bra länge. DS Original. När paketet landade så insåg jag att mina DS följer färgteman. Jag har en trio i rosa-hallon-bärrött, en trio i lila och en trio i brunt. De två sistnämnda triaderna är dessutom så pass lika att en jämförande swatch är på sin plats som konsumentupplysning till alla köpsugna därute.

Sand-erlla (egentligen inte ett DS men holografiskt och från OPI), DS Orignal och DS Amethyst.
Två lager av varje lack och inget över eller underlack. Pekingret med Sand-erella, Original på långfingret och Amethyst på ringfingret.

Sanderella har mindre glitterkorn och mer subtil holo-effekt. Mjukare intryck överlag. Original är den med skarpast effekt och mest bling. Amethyst är dock snarlik. Lite mer rosa i den men annars väldigt lika. Är man väldigt förtjust i holo och i lila kan man dock motivera ägandet av alla tre. Eller? ;D

De bruna då? Jo, här kommer de!

DS Desire, DS Illuminate och DS Design. Alla i en beige-brun färgskala med lite nötig känsla.

DS Desire är en mörkare, kallare brun än de andra båda. Min favorit utan tvekan! Alla är dock tillräckligt olika i karaktären för att man ska kunna känna att alla har en självklar plats i samlingen.
På bilderna ser ni Desire på pekfingret, Illuminate på långfinget och Design på ringfngret.

Fler bilder för den roade:

Så var det med det. Holograiska lack är så läckra! Hittade ni någon favorit?

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-12 14:56:13

Desire och Original är definitivt de två favoriterna av dessa! Jag gillar tydligen mörkare basfärger som inte kan råka smälta in med hudtonen. :D Inte för att det alltid är risk för det med ljusare lack förstås, men mörkt är kraftigt och passar mig generellt sett mycket bättre tycker jag!

Postat av: Angela
Publicerad 2008-12-12 15:41:54

Den jag har fallit pladask för är DS design. Kommer på mig själv att använda den mer än andra lack.

Ett säkert kort som garanterat blir snyggt.

Men jag är hemskt sugen på mer från DS serien.

Holo-lack överhuvudtaget är så underbara :)

Postat av: Elena
Publicerad 2008-12-12 16:51:37

Skitfina =)

Hur mycket brukar frakten från 8ty8 gå på?

Postat av: RM
Publicerad 2008-12-12 17:10:45

Lovely! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-12 17:58:16

Chaosophia! Det är mina favoriter med! :D



Angela! Ja, det är ett väldigt bra lack. Snyggt och lättburet.



Elena! Jag har fraktalternativen för både H2T och 8ty8 i ett inlägg under Veckans Bloggtema-kategorin. Det heter Ntshopping. Du kan söka på det också!



RM! Tack

Postat av: Linda
Publicerad 2008-12-12 19:31:03

Ljuvliga allihop men Amethyst särskilt :o)

TACK söta du för paketet idag, så glad jag blev!! Har utsatt stackars händerna för starka rengöringsmedel senaste dagarna så naglarna är inte på topp men hoppas de piggar på sig så ska jag prova bums med detta ljuva lack :o) Det kommer ngt till dig också, klurar fortfarande på vad ;o)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-13 16:25:04

Linda! Varsågod! :D

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2008-12-17 19:00:43

Jag är tokig i bling-bling så jag älskar allihop!

DS Design har jag på mig nu och det som är så extra bra med det är att det i de flesta ljus faktiskt ser ganska neutralt ut så man kan våga sig på det i situationer där man normalt inte har extremt lack. Men när det fångar ljuset så kommer det ett "hemligt" super-bling :-D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela