Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI DS Extravagance

Publicerad 2008-12-08 22:56:13 i Naglar - holografiska lack,


Idag på posten kom detta gnistrande OPI DS-lack. Det heter Extravagance och är ett av vinterns nysläpp från OPI. De gamla DS-lacken var ju glittriga, men holografiska också i de flesta fall. Inte så som China Glaze är, men ändå. Extravagance känns mer som ett vanligt glitterlack.

Extravagance är en bärig rödlila med glitter i rosa och blått och silver. Den år mig att tänka på Don't Toy With Me av någon anledning. Eller en korsning av Kinky in Helsinkki och Don't Toy with Me. ;D
Det ger absolut ett mer glitterlacksintryck än holo-lack intryck.

Ni ser! Glitter, glitter, glitter.
Bilderna jag har här är tagna med blixt eller under lysrör, för klarhetens skull.  Ofta kommer ju hololack verkligen till sin rätt under sådana omständigheter men jag tycker inte det blir någon fart på det här.

Jag har bara läst positiva omdömen och alla verkar helt tokiga i detta lack. Vad är det jag missar? Jag blev så övertygad om att jag behövde det att jag köpte det på ebay eftersom det är slut på 8ty8. Nästan 11 dollar. dyrt, tycker jag. Men det är fortfarande billigare än i Sverige. Mitt eviga mantra vid lite "vildare" inköp.

Nå, vad tycker ni? Är det ett måste i lack-garderoben? Två lager i alla fall, och Poshé som överlack. Lättlackat som sjutton.
Och lite dagsljusbilder:

Inte roligare för det...

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2008-12-08 23:08:07

Inte ett måste men absolut Wow faktor :D

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-12-08 23:28:49

Jupp, har haft detta lacket på min lista över lack jag vill ha, i ett par dagar nu. Det finns numer över 100 lack på den listan :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-08 23:29:00

Linda! okej. för mig är det mer ett mja...

Postat av: Marie
Publicerad 2008-12-08 23:29:45

Facts are: Det är assnyggt. Lättlackat och räcker med två lack. Så det är ju fantastiskt!

Men jag saknar holo-effekten. Hade Extravagance varit ett holo-lack, då hade jag gjort en liten dans och sedan fått något knäppt i blicken och sedan inlett en outtröttlig kampanj för att skaffa det.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-08 23:39:24

Kajsa! bara 100? ;D



Marie! Men nu avstår du! Jag visste det!

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-12-08 23:50:12

Jag tycker det är mycket med 100 jävla lack som man egentligen inte behöver :D

Sen när jag väl beställer från H2T, så har ju självklart en ny kollektion kommit och då blir det oftast de lack som beställs.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-09 00:21:10

Nej du, det är verkligen inget måste! QT är finare och billigare och antagligen ganska lik. Glittret är ju holografiskt, men det är ju liksom holografiska glitterkorn, inte ett holografiskt lack. tummen ner...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-09 00:25:29

Inget måste, men mycket snyggt! Jag har dock spanat in en del andra DS-lack som verkar vara måsten för min del...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-09 00:26:11

Och så fick jag för övrigt värsta nail envyn nu när jag såg dina bilder! VARFÖR åh vaaarföööör klippte jag ner mina naglar helt? Haha. :(((

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-12-09 00:33:05

jag blir faktiskt glad av att se det här lacket! gillar att det glittrar i alla färger!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-12-09 01:05:44

Alltså, det är ju snyggt - och iögonfallande inte minst! Men jag kan tycka att det finns andra lack ur DS kollektionen som lockar mer. Och så är jag dålig på att använda mina mest blingiga lack (och det är ju verkligen det här!), så för pengarna blir det en "nja" från min sida med.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-12-09 07:58:57

OMG, jag älskar det! Alltså jag har inte det men det ser underbart ut.

Postat av: RM
Publicerad 2008-12-09 08:19:34

Lovely!

Postat av: Lina
Publicerad 2008-12-09 09:19:28

Snyggt men väcker inga större begär hos mig, jag hade förväntat mig att den skulle vara mer holografisk och då hade det varit annorlunda. Har kikat på andra DS lack däremot som kanske väcker ha begär hos mig, men ska försöka leta swatches på de jag är intresserad av.

Postat av: Ika
Publicerad 2008-12-09 09:54:10

Jag tycker lacket är fint! Men är det kanske rätt likt DS Exclusive? Det lacket har jag nämligen och vore inte så kul om jag handlade det här lacket och så har jag två likadana. Har du Exclusive? Vore kul med en jämförelse i så fall.

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-12-09 10:10:21

Joo verkligen ett måste - det är så fint! Rosa och glittrigt...helt klart en given favorit.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-09 10:42:37

Kajsa! Du får tänka på det som dn samling. Mina föräldrar samlade frimärken när jag var liten. Det är ju extremt onyttigt, man kan ju inte använda dem till något alls. Men det är en legitim hobby. Varför inte se lacksamlandet som en hobby? ;D



Emma! Exakt! Tumme ner!



Chaosophia! Jag gillar flera DS lack jättemycket, mest DS Glamour, men detta var verkligen ingen hit.

Vadå klippt ner! Gick någon av?



GQ! Vad bra att du blev glad. Jag blev sur... Hade så höga förväntningar...



Adrasteiah! Håller helt med. Många DS är så fiiiina, det här är verkligen mjah...



Sminkjante! Vad kul!



RM! tycker inte jag.



Lina! Finns några swatcher i kategorin "glitter och holo"

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-09 10:49:28

Ika! Har nog inte Exclusive. Sorry.



Emelie! Neeeeej!!! :D

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-12-09 11:33:10

Sjukt snyggt!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-09 11:53:57

ItM! Nej, inte alls

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-09 12:13:54

Jag vill ha röda blingblinglack, så det är några ur kollektionen som jag måste kolla in mycket mer nogrannt!



Och näe.. ingen gick av, men jag blev less. :o Jättekonstigt. Mina naglar är jättekorta nu, och det känns fruktansvärt knasigt. Haha. Fan. :(

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-09 12:44:10

Chaosophia! Du har inte feber? Klippa av alla naglarna utan anledning... Ojojoj...



Jag rekomenderar Toylands röda lack annars. De är fina. Men Rouaa väntar på ett DS Reflections som ska dimpa ner när som helst, så vi hoppas det är snyggare än detta...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-09 14:16:15

Näe, feber hade jag minsann inte, men jag är rätt känd för att följa mina impulser ibland... eeeh. Jag fattar dock inte varför jag fortfarande inte lärt mig att jag alltid ångrar mig efteråt! Men det är ändå bara naglar. Tur jag höll mig undan från håret med saxen igår iaf. :P

Postat av: Linda
Publicerad 2008-12-09 15:04:24

Häftigt =)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-12-09 17:08:01

Oh... My... Gooooood

Behöver jag säga mer?

Postat av: LipGloss Bitch
Publicerad 2008-12-09 17:58:10

Ja jag tycker då det är alldeles fantastiskt :) Kan inte slita ögonen från tipparna när jag bär det.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-09 18:24:30

Linda! mja...



Sanna! haha, nej...



LGB! Inte min favorit, men det är skönt man är olika!

Postat av: badis
Publicerad 2008-12-09 18:46:20

Snuskigt snyggt! (det här lacket kräver alliteration). Helt min stil, mumsmums.

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-12-09 18:57:34

I min nagelgarderob blir det helt klart ett måste! Helt i min smak....ååååhhh så snyggt!

Postat av: Viola the Killer
Publicerad 2008-12-09 23:52:58

Jäklar, vilken färg! Min favoritnyans av lila! Helt underbara glitterkorn dessutom. Ska definitivt kollas upp!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-10 00:29:41

Badis! Typiskt dig!!



C-N! Hehe, jag hade förväntat mig mer.



Viola! Jag köpte mitt från ebay. ;D

Postat av: Elena
Publicerad 2008-12-10 19:37:42

Guuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud!

Så snyggt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela