Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sand-erella med extra allt.

Publicerad 2008-12-13 09:32:07 i NailArt,

God Luciamorgon på er allihop! Får jag påminna om att det idag är sista dagen ni kan vara med i min lackutlottning. Länk i menyn till höger. Var med där och vinn ett vackert julrött lack från Sinful Colors. Då kan ni göra en lika vacker och stämningsful julmanikyr som Emma gjorde igår. ;D
Jag är inspirerad av Emma som flera gånger använt sig av guld som accent i sina  manikyrer så, även om jag inte är i närheten av hennes tjusiga verk så har jag också lekt lite. Ja, ni ser själva i slutet på det här inlägget.

Sand-erella är ett gammalt holografiskt lack från way back when. OPI har gjort många fina lack före DS-serien och detta är alltså ett av dem. Lite i skiraste laget, vet jag, så jag lade den över ett lager av Zoya Rea som har en liknande nyans. Två lager Sand-erella ovanpå det och man har en ljuvlig lila lackfärg med massa bling! Fast det är klart, i dagsljus som i bildraden nedan och den stora bilden ovan så ser det lite askigt ut, vilket ju är passande när man tänker på namnet. Eller anspelningen i namnet. ;D

Även i elektriskt ljus finns i och för sig askigheten, men det tänker man knappt på då det blixtrar och glimmar så fint i alla holografiska glitter.

Lacket är alltså skirt. Det är också tunt och lättlackat som alla gamla OPI. Det torkar på sekunder. Det är helt klart värt att göra ett litet förarbete med ett lack som bas för färgen för att få det riktigt täckande, annars kan det se väl blekt och blaskigt ut.

Se på skimret:

Och här:

Ganska fint, va?
Sen har ju jag ibland svårt att hålla mig från att gå helt överstyr.
Ni minns att jag hatade Richelle, gav bort den flaskan till Emma och sen fick veta att en kompis tyckte den var jättesnygg? Den inhandlades, igen, för att ges bort i julklapp. Sen säger kompisen att hon köpt Depends guldlack och äääääälskar det. Så, nu sitter jag här med en flaska Richelle i alla fall. Det var väl meningen, antar jag. Hur som helst... Emma använde sin Richelle i en manikyr som var så snygg att till och med jag smälte lite. Jag beslöt använda den på ett liknande sätt, typ, men inte i närheten av så dramatiskt och cool som Emmas. Jag gjorde guldtippar helt enkelt.

Var inte så hårda nu, jag försökte på frihand med ganska taffligt resultat, men det är i alla fall lite julstämning eller hur?
Richelle på topparna alltså och lite guld från Art Club som skarv. Rakt? Nej. Snyggt? Mja... Men roligt att prova.

Lustigt nog blev högerhanden bättre men den är så svår att fota att jag inte ens orkar försöka. En "dagsljusbild" kommer här men det är december och inte ens vampyrer räds att vandra ute under dagtid, om vi säger så...

Kommentarer

Postat av: RM
Publicerad 2008-12-13 10:23:55

Riktigt snyggt! :)



Bara av ren nyfikenhet, hur många lack har du? :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-13 13:51:20

RM! det vet jag inte. Har aldrig brytt mig om att räkna dem.

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-12-13 14:00:49

äääääälskar guldtipparna!!åååååhhhh! det ser ut som om du bara doppat ner dem i ett guldbad och fått med skummet! ÅÅÅÅH!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-12-13 14:33:22

Åh vad fint! Jag måste nog investera i ett lila holografiskt lack, för jag har ju inget! =(

Postat av: Ika
Publicerad 2008-12-13 15:12:39

Men gudars vad snyggt! Värsta bling-naglarna! :) De där passar på vilken fin julfest som helst. Tack för inspirationen :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-13 16:24:37

Glamqueen! Haha! Ja, exakt! :D



Adrasteiah! Ja, det låter som en plan! Ett lila holo behöver man i alla fall!



Ika! Ja, det funkar väl ganska okej om man inte skärskådar naglarna alltför mycket.

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-12-13 17:09:24

Snacka om att dina naglar har vuxit! :-)

Postat av: Purity
Publicerad 2008-12-13 17:32:10

Jättefint med guldtipparna tycker jag, gör ingenting alls att det inte är helt spikrakt, det ger lite mer liv till naglarna =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-13 18:05:04

Ninni! Kanske det ja... Jo, det har de. Jag älskar NNS!



Purity! Okej, man kan ju tänka så... Jag vill ju vara lika duktig som Emma eller Adrasteiah...

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-12-13 23:08:58

Otroligt snyggt lack! Blev riktigt snyggt ihop med guldet.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-14 09:14:36

C-N! Visst! Tycker jag med!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-14 22:15:14

Åh, jag har missat att kommentera ju. Riktigt snyggt! Kul att du gillar Richelle lite mer här. det är ett riktigt fint guldlack, men som så många andra metallic är det finare tillsammans med andra lack än på egen hand... Sland-erella är också fin såklart, men i den kombinerade manikyren tycker jag att Richelle själ uppmärksamheten...

Postat av: Sminka
Publicerad 2008-12-14 22:17:04

Emma! Jag håller faktiskt med... :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela