Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

NOTD av Emma- Nails Inc Tate och H&M Gold

Publicerad 2008-12-12 16:51:48 i Emmas NOTD nail art,

I senaste eller om det var näst senaste numret av brittiska Glamour följde det med ett nagellack från Nails Inc. Jag är vansinnigt svag för att få presenter, så därför kunde jag inte hålla fingrarna borta när jag var på Press stop i Linköping. Jag tror att lacket fanns i fyra olika färger med tidningen, själv såg jag bara två, ett ljusrosa och ett rött krämlack. Jag är visserligen inget jättefan av röda krämlack, men nu när det lackar mot jul så skadar det ju inte att fylla på med några, så det röda krämlacket blev det. Tate heter färgen förresten.


Så hur är nagellacket då? Kalasbra faktiskt! Min nagellackshöst har varit lång och svår. Visserligen har jag träffat många fantastiska lack, men många skira lack också. Att måla tre eller till och med fyra lager tycker jag är urtrist, och jag har träffat alldeles för många såna lack i höst. Därför blev jag överförtjust när detta nagellack täckte efter bara ett lager. Suverän formula alltså och det var dessutom lättmålat med en bra och smidig pensel. Ringfingret målade jag med det stackars lynchade lacket Gold från H&M. Jag måste säga att jag tycker att Sminkan var väl hård mot det häromdagen. Färgen klarar sig nog inte på egen hand, men till detaljer och tillsammans med ett annat lack så tycker jag att Gold är finfin, och tillsammans med Tate tycker jag dessutom att det blev riktigt juligt. För att testa julkänslan la jag därför handen på en julduk. Och ni ser nästan samma färg som duken, klar julkänsla alltså!


Färgen är som ni ser lite mörkare än de där riktigt klassiskt röda nagellacken. Det passar mig alldeles utmärkt eftersom jag trivs så mycket bättre i denna färg än i riktigt klarrött. Dessutom så blev det riktigt glansigt på egen hand, men för torktidens skull målade jag ändå ett lager med Fast Forward från China Glaze. Tate kvalar snabbt in som min röda krämfavorit och mitt sug efter fler Nails Inc lack har vaknat. Är resten av nagellacken så här bra så vill jag ha många fler!


Kommentarer

Postat av: RM
Publicerad 2008-12-12 17:10:30

Snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-12 17:56:16

Otroligt läcker jul-notd! Den var svårslagen faktiskt. Fin röd färg och snyggt med den guldiga nageln som accent. Jag tycker du gjort ett strålande jobb här. Är lacket dessutom bra så är det ju om möjligt ännu mer perfekt.

Nu vill jag inte publicera min egen notd, som faktiskt också innehåller en smula guld. Får bli imorgon. ;D

Postat av: Linda
Publicerad 2008-12-12 19:26:18

Jag är lite svag för röda krämlack jag, jättefint tycker jag!! Härligt juligt inlägg :o)

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-12-12 21:32:20

Vilket fantastiskt fint rött lack! Riktigt klassiskt vackert. Och den guldiga accenten var toppen till!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-12 21:54:43

Röda lacket är underbart snyggt!

Postat av: Marie
Publicerad 2008-12-13 03:43:37

Snygg röd må jag säga! Håller med om att det är mer användbart än ett lysande klarrött.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-13 14:29:07

RM: Tack



Sminkan: Tack så mkt raring! Jag tycker själv att det blev riktigt fint och juligt... Och nails inc kändes fantastiskt att måla med...



Linda: Ja det är riktigt fint faktiskt. Hihi, tack så mkt, vad kul att du gillde det!



adrasteiah: Tack. ja det blev riktigt juligt...



Chaosophia: Ja det är en riktigt fin färg och dessutom riktigt bra!



Marie: ja det har du rätt i! Eller ja, jag trivs inte så bra i klarrött, denna känns mer lättburen.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela