Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ravshing, Dahling

Publicerad 2008-12-07 09:24:47 i Naglar, vampy,


Ni vet ju att jag har en liten lackutlottning här på bloggen just nu. Klicka på blden i menyraden till höger så kommer ni dit.
Röda lack är något som lockar mig för tillfället och igår blev jag så sugen på rött att jag målade om naglarna från gröna Momentum Moss till denna ljuvlighet. China Glaze Ravishing, Dahling är ju ett av de läckraste röda jag har. Det är ett mörkt brunrött lack med Jellykänsla.

Jag har visat det förut, i somras, men det skadar väl inte med en favorit i repris.
Bilder i svagt decemberljus och även under lysrörsarmatur. Ni ser ju vilket som är vad.

Visst är det snyggt! Jag har alltid gillat brunrött. För mig är det en vuxen, sofistikerad färg.
När jag var liten, typ 6-7 år, läste jag en bok, en hästbok som handlade om Britta och Silver på ridläger. Britta fick dela rum med en bitchig, mörk tjej, som man nog inte skulle gilla som läsare. Hon är ändå den karaktär som blev mitt identifikationsobjekt. Hon lackade nämligen naglarna i en, enligt författaren, gräslig brunröd färg. Jag tror det var samma färg som det här! 

Vad säger ni? Är det inte fiiiiiiiiint!

Blir ni också sugna på rött krämlack på era naglar? Var med i lacklottningen! Klicka in er via bilden i menyraden!

Kommentarer

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-12-07 11:28:02

Det är superfint! Men jag undrar hur det skiljer sig från exempelvis Color Club Killer Curves, OPI Mrs. O´Leary's BBQ och OPI Quarter of a cent cherry? Var någonstans i nyansspannet hamnar Ravishing, Dahling? Fast du har kanske inte alla dessa i samlingen...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-07 11:29:28

Favoriten av alla dessa krämiga rödbruna lack! Älskar det.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-07 13:48:30

Adrasteiah! Jag har faktiskt inget av de lacken, så jag kan inte svara dig. Men kolla med Sanna på Make Up My Lack.



Chaosophia! Visst är det fint! En riktig vinnare!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-12-07 20:32:51

Av någon anledning så ser lacket läskande ut.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-07 21:14:45

Sminkjante! Jaså? Nje, för mig ser det varmt och mysigt ut. Som en skön soffa!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-12-07 22:45:26

åhhhhh älskar jellylack, detta ser underbart ut!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-07 23:07:57

Linda! Det är det!

Postat av: Ida
Publicerad 2008-12-08 01:07:23

Det här är nog det absolut finaste av alla röda jellylack!! i love it! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-08 09:22:36

Ida! Så är det nog!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-08 12:04:53

Det är riktigt snygg finish! Precis sån där jellyfinish som alla tjatar om;) jag undrar om jag har läst den boken. Jag har annars läst många Britta och Silver, men kan nog ha missat den. Hmm, undrar om jag är för stor för den nu:) Hur som helst vadå hemsk brunröd färg, vad är budskapet liksom, riktiga hästtjejer använder inte nagellack eller vad?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-08 12:24:02

Emma! Ja, visst är det ett konstigt budskap. Jag minns inte boken så tydligt mer än just den här tjejen som satt och var dryg och målade naglarna och blev hatad av Britta. Men jag har för mig at hon var duktig hoppryttarinna eller något sådant. De tävlade alla fall. Alltså kanske budkapet är att man inte kan vara en trevlig hästtjej om man målar naglarna? :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-08 13:22:29

Ja du, det känns lite som om det är det som är budskapet. Blä!!! För det vet vi ju att en människas personlighet hänger helt och hållet på naglarna, not...

Postat av: Ingrid
Publicerad 2008-12-08 19:31:58

Vilken snygg färg! Var kan man köpa nagellacket? =)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela