Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Ravishing, Dahling

Publicerad 2008-07-13 13:04:38 i Naglar, vampy,


Läsaren Ida bad om två notd, den här och OPI Got the Blues for Red. Båda fanns i arkivet så det var bara att klicka på publiceraknappen! Varsågod, Ida! Och ni andra också förstås. Min plan att komma ur nagellacken gick ju sådär, kan vi konstatera. Tre notd på en dag har alltså publicerats den dag jag inte ens har nagellack. ;D

Sötaste Sanna på Make Up My Lack tipsade om detta lack, som hon var helt hänförd av. Det är en sådan färg som inte ser så spännande ut i flaskan så jag hade inte petat ner det i korgen innan trots att jag haft funderingar på det. Nu gjorde jag slag i saken och här är det! Ravishing, Dahling!

Konsistensen är tunnare än på många andra av lacken från China Glaze. Det är dock inte rinnigt. Det går lätt att måla med och flyter ut bra på nageln. Trots att det är så pass mörkt så finns en liten transparens i det och det går att ana kanten mellan nagel och tipp även efter tre tunna lager. Färgen är dock helt fantasitskt mustig och härlig!

Det är en sådan brunröd färg jag alltid velat ha! Djup men skiftande beroende på ljuset. Ni ser att det finger som skuggas ser nästan kaffebrunt ut medan de andra får en rödare färg? Det är verkligen ett vackert lack! Jag antar att ni nu tycker att det är ett höstlack? Det är det absolut! Man ska äta grytor och svamp och ha stickade hlsdukar med det här lacket! Men det passar ganska bra idag med!

Kommentarer

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2008-07-13 14:05:23

Härlig färg, får mig att tänka på mörkröda goa körsbär:)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-07-13 15:00:46

Jag ÄLSKAR det! Jelly awesomeness:D

Postat av: Hanna
Publicerad 2008-07-13 19:17:36

Hej måste bara fråga dej en sak. Var inne på H2T hemmsida för att kolla på OPI Natural Nail Strengthener som du rekomenderat, men vilken av dom är det, det finns ju så många så jag blir lite yr i bollen, hihi. Vill föresten tacka för en jätte bra blogg. två tummar upp:)

Postat av: Ida
Publicerad 2008-07-13 21:25:34

Tusen tack snälla Sminkan! Gud vad snabb du är också. Har kikat på de här lacken på H2T och nu är jag övertygad, jag slår till! :) Speciellt Ravishing, Dahling ser jätte fint ut, vill ha vill ha vill ha

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-13 22:04:35

Monica! Det är definitivt ett av de läckrastelacken i sin genre!



Sanna! JAAAAA! :D



Hanna! Den som finns under baslack, inte nail treatments. Det finns bara ett där, Natural Nail Strengthener. Andra i raden tror jag, men vågar inte svära.

Tack för berömmet!



Ida! Haha! De var ju klara, bara att publicera. Jag samlar på mig en masa som jag glömmer visa "på riktigt". Bra om jag var till hjälp!

Postat av: Hanna
Publicerad 2008-07-13 22:24:18

Tack så jätte mycket för att du tar dej tid:) Super blogg.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-14 09:10:38

Hanna! Det är bara roligt! Och extra kul om det uppskattas!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela