Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Blush Trio Afterglow

Publicerad 2008-12-28 17:58:51 i Naglar i vitt, nude, beige,


Jag har aldrig haft fransk manikyr under mitt nagellacksliv. Inte en gång. Jag har inte tyckt att det är speciellt lockande då jag haft blå och gröna lack att välja på, eller svarta och vinröda för den delen. Men, med åren har en lust till de neutralare färgerna sakta smugit sig på. Jag blev alltså glad att se att Nail Mail erbjöd en uppsättning lack för fransk manikyr i sitt första utskick.  Jag beställde Afterglow och väntade ivrigt på att fylla luckan i min nagellackssamling och prova på att göra franska manikyrer.

När setet kom blev jag först förtvivlad. Katastrof. Kladdigt och svårt att fixa på frihand och jag misstänker att mallarna som följde med hade gjort mig ännu mer frustrerad för jag är inte direkt tjejen med pysselådran. Nå, jag kom fram till att jag förmodligen slafsat med lacken, haft för mycket på penseln och så vidare och beslöt ge den franska manikyren en ny chans. Först blev det en rad av färgtippar med bara det "baslack" i naturligt fräsch rosabeige som bas. Men, som ni ser testade jag även en rent vit tipp.

Nå, efter detta äventyr beslöt jag att göra en korrekt fransk.

Vanligt underlack från Redi för att ge en jämn yta, därefter målade jag tipparna med det vita lacket och sedan två lager av "baslacket" ovanpå alltihop. Så snyggt! Naturligt, fräscht och inte så tokigt för att vara jag och på frihand!

Nästa steg var att testa med det skimrande Afterglow-lacket ovanpå. Inte illa! Det har en duokrom effekt och blänker i blått, vilket är läckert. Det blir dock lite för rosa för min smak i längden så jag föredrar den mer naturliga looken i det här fallet. Men som sagt, snyggt skimmer och fint som omväxling!


Nytt försök alltså, mitt tredje och det jag bär idag. Jag älskar mitt franska manikyrset som ni ser! Redi basecoat, vit tipp, två lager av "basfärgen" och så silverglitter från Art Club. Allt förseglat med Poshé snabbtorkande överlack:

Jag älskar mina franska manikyrlack och jag älskar Nail Mail! Dessutom har Karin som driver Nail Mail lyssnat på sina kunder och fixat en 30 dagars faktureringstid. Jag tycker det är fantastiskt bra! Sen måste jag berätta att det kommer bli ett lackmärke väldigt många gillar i februari. Jag är inte så bekant med de lacken så jag ser fram emot det paketet med. Det blir nämligen Essielack! Så, kolla in Nail Mail om du inte redan gjort det!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-28 19:06:08

Men åh, nu är jag asavis, du är ju värsta bra på franska manikyrer nu! jag kommer och hälsar på bums så att du får göra en frans på mig;) nävars, men otroligt snyggt blev det, och jag håller med om att den naturliga var finast faktiskt. kan däremot tänka mig att det blåskimriga kan bli bra ovanpå ett svart lack...

Postat av: derwent
Publicerad 2008-12-28 20:18:48

Snyggt! .Jag la det skimrande Afterglow-lacket först för att förstärka den rosa bädden och sedan vitt och avslutade med basfärgen. Det vart inte heller så dumt :)

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2008-12-28 20:20:06

Jättesnyggt, jag har också afterglow men har inte hunnit testa det.

Jag använder ofta fransk manikyr, jag har ett jobb som gör att jag helst inte ska ha lack alls. (men ibland - som nu vid jul - sk*ter jag i det. Red Stallion orsakade en del höjda ögonbryn på jobbet, men då sa jag bara God Jul och log glatt.. ;-)



Det fina med fransk manikyr är att om naglarna börjar bli lite väl långa kan man få dem att se kortare ut genom att hålla den vita linjen smal, och med naturliga ärger tror folk att man bara har ofärgad nagelstärkare på sig. Hah!

Tips om du inte redan gjort det: prova ett sk färgförstärkande överlack, (blå-lila ton i flaskan). Det tar bort gula missfärgningar och nageln ser naturligt rosa-vit ut.

God fortsättning!!

Postat av: RM
Publicerad 2008-12-28 20:59:44

Rawr, riktigt fint. :)

Postat av: Marina
Publicerad 2008-12-28 21:00:17

Ursnyggt! Ser himla fräscht ut! Men jag har också alltid haft svårt för det där med fransk, det finns ju så himla många andra coola färger man kan ha ju ;-). Blir liksom inte av att var ljuv då...

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-12-28 23:07:40

Åh så snyggt, Klassisk fransk manikyr är verkligen fint :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-12-28 23:07:52

Åh så snyggt, Klassisk fransk manikyr är verkligen fint :)

Postat av: Karin
Publicerad 2008-12-28 23:45:45

Härligt, ser otroligt fräscht ut! Det gjorde du bra! :D

Och tack för credden, du är min ambassadör ;)

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-12-29 01:59:11

Go Sminkan! Jäklar vilken krispig fransk du fått till! Övning GÖR verkligen färdighet! =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-29 09:17:22

Emma! Överdriv inte! Men tack!



Derwent! Ska absolut testa det!



Pixelpig! Åh, det vore spännande! Ska testas!



RM! Tack!



Marina! visst är det så, men detär värt att testa!



Sanna! Tack!



Karin! Tack! Och varsågod!



Adrasteiah! Tack! Visst har jag blivit bättre!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-12-29 11:22:15

Fantstiskt snyggt! Du har nog allt en dåld pyssel ådra i dig;)

NailMail är fantastiskt! Beställde alla Zoya nu, tyckte dom flesta var riktigt snygga, lite tveksam till det ljust rosa bara.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-29 12:03:51

Aaah, vad duktig du har blivit! Ser skitbra ut. Verkligen skitbra. Nu är jag avundsjuk igen, haha. Jag bara kladdar omkring när jag försöker med fransk..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-29 13:20:32

C-N! Ja, kanske en dold pysseltalang... Jag gillar ju att gå loss med strass och glitter i alla fall!



Chaosophia! Näe du, den går jag inte på. Jag har ju sett din franska och det var ju den som fick mig att vilja ha fransk manikyr över huvud taget.

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2008-12-29 14:57:18

Jag gillade verkligen det skimrande överlacket! Det ger en häftigt effekt med lite rosa samt naturligt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-29 15:16:49

ha, jag överdriver inte, tycker att det blev suveränt bra!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-30 13:09:46

Alexyndra! Ja, det är inte alltför tokigt.



Emma! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela