Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Liten julnagelskavalkad...

Publicerad 2008-12-26 11:32:25 i NailArt,

Julens naglar har varit många. Eller hur man nu ska uttrycka sig. Det har varit en del mer och en del mindre lyckade experiment. Efter mina Toylandtippar så tänkte jag ha en läcker manikyr inspirerad av Emmas juliga notd med en nagel i avvikande färg. Jag slog till på OPI Ruby for Rudolph tillsammans med Emerald Sparkle. Den kom aldrig längre än till bild. Omedelbart togs den alltså bort och ersattes med något som höll betydligt längre.


En fransk manikyr med röda tippar. Basen är det lack som kom med China Glaze-setet från Nail Mail och så har jag Ruby for Rudolph som tippfärg. Den Här blev jag väldigt nöjd med och hade ganska länge. Jag gillade den så pass att den nästan fick bli mitt jullack.

Men, så kom min vint från frankenlackstävlingen och jag kunde inte låta bli att testa Color Clubs Cadillac Red. Cadillac Red dekorerades med små pärlor och lite silver.

Det fick hängamed över julafton men kändes inte så wow. På juldagen började jag alltså om. Jag hade saknat mina röda tippar men beslöt prova dem i blått.

OPI Play 'til Midnight alltså, och dekaler. Det sket sig. Jag fick göra om, det sket sig igen, jag gjorde om, sen ledsnade jag och gjorde om alla naglarna, den här gången utan dekaler men också utan blått. En riktigt klassisk fransk tänkte jag, för jag har ju det snygga blush-setet.

Sent på kvällen drogs jag dock till mina julklappslack som en magnet. Istället för att göra om allt så lackade jag helt enkelt över den vita tippen med ett av China Glazelacken i ljusgrönt. Så ser de ut nu, naglarna.

Kommentarer

Postat av: LipGloss Bitch
Publicerad 2008-12-26 12:26:30

Vad snyggt det är med "bar" nagelbädd och färgade tippar! Går att variera i det oändliga :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-26 12:31:00

Oj, så många läckra naglar! Håller med om att den ofärgade nagelbädden var otroligt tjusig! De varianterna är helt klart mina favoriter här! dessutom så tycker jag att du har lyckats väldigt bra med de franka tipparna, du brukar ju klaga över att det blir kletigt, men här tycker jag att du har lyckats jättebra!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-26 12:35:06

LGB! Ja, jag tycker också det blev bra!



Emma! Hihi! Ja ghar förbättrats! Träning ger resultat, till sist! Eller jag vet inte, men jag är också nöjd med mina franska frihandstippar! Har sett ännu bättre men mina funkar!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-12-26 12:46:00

Oj vad mycket snyggt! Jag blev också hemskt förtjust i de bara nagelbäddarna, det måste jag testa någon dag! Är det Artclub-lack som agerat glitterrand?

Postat av: RM
Publicerad 2008-12-26 13:16:47

Rawr, så fint!

Postat av: Malin
Publicerad 2008-12-26 13:45:58

Alltihop är superfint:)

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2008-12-26 13:59:43

Det blåa var verkligen jätte snyggt! Du har verkligen fått till jätte snyggt mönster och blommor! Kul att du delar med dig av så många juliga lack!

Postat av: Sara
Publicerad 2008-12-26 14:34:39

Wow, så himla fint och kreativt! Min favorit är nog nummer två.

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-12-26 14:36:59

Gud så snyggt!



Jag har alltid undrat över hur du lägger så tunna glitterlinjer. Gör du det med en tunn pensel eller?

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-12-26 16:57:15

Ohhhh, mycket snyggt!

den franska manikyren med röda tippar var riktigt snygg!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2008-12-26 22:46:17

Ha ha, "det lackar mot jul" fick just en helt ny innebörd! ;-) Jag är imponerad av din ork att lacka om och om och om igen. Många fina manikyrer hann du med också, jag gillade absolut bäst den franska med röda tippar, superfint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-27 08:56:28

Adrasteiah! Japp, det är Art Club! Nu är jag sugen på ett i blått! ;D



RM! Tack!



Malin! Tack! Jag gillade nog den med blå eller röda tippar bäst.



Alexyndra! Tack! Jag gillade också den blå väldigt mycket. Synd att de jäkla dekalerna skulle krångla så...



Sara! Tack! Jag är ju inte ens i närheten av dig när det gäller julmanikyrer, men jag är bättre än jag någonsin varit! :D



Kajsa! Jag gör det med mina Art Club lack och de har väldigt lång och smal pensel. Finns att köpa massor av färger från 8ty8. ;D



Sanna! Jag gillade också den. Och den med blå tippar. :D



Makeupoholic! Jag brukar ju måla om naglarna varje dag så jag har faktiskt legat på lite på latsidan sista tiden. :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-27 11:27:26

Oooh, roligt inlägg! Min favorit är helt klart de röda tipparna till den "franska". Skitsnyggt! Och de jag tyckte minst om var så klart de gröna och randiga tipparna.. Men det är ju knappast ditt fel! Jävla lack som ska vara så svårt att få till snyggt. :/

Postat av: Miss X Jung
Publicerad 2008-12-27 13:43:28

shyssta naglar! ^^

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2008-12-27 17:51:23

Härlig kavalkad!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-27 18:53:08

Chaosophia! Ja, det är knepigt med de där ChG-lacken... Men, man får öva. Eller lära sig leva med ränder. Jag har en fransk period just nu, menidag bröt jag den med en hellackning i rött!



Miss X! Tack!



Pixelpig! Ja, det blev en del julexperimenterande!

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-12-27 20:52:08

Alla är jättefina, men jag dreglar lite extra över den röda franska manikyren. Helt klart något som jag ska prova1 :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-27 21:08:34

Johanna! Ja, den blev lyckad!

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-02-19 20:39:15

hur gör du den dära glitterranden?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-19 21:07:58

Anonym! JAg gör den med ett Art Clublack som har lång pensel.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela