Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Parlez-vous OPI?

Publicerad 2008-08-25 19:58:14 i Naglar i lila,


Parlez-vouz OPI är ett av höstens krämlack från OPI:s franska kollektion. Det är väldigt speciellt och faktiskt vackert! Färgen skiftar med ljuset och kan upplevas som en gråtonad lila, lila, grå, blålila. rosalila och så vidare i all oändlighet.


Ser ni skiftningarna? Om inte så blir det fler bilder! Äh, det blir fler bilder vad ni än säger, för lacket är verkligen spännande! Det ni ser på bilderna är ett lager. Det är tjockt och klibbigt till konsistensen och jag trodde det skulle bli vallar i, men det blev det inte. Först ser det ut som plogfåror längs med nageln, där man dragit penseln, men det liksom flyter ihop sen. Tendens till bubblor fanns dock, eller så beror det på mitt något tjocka Poshe överlack. Det är Poshe som ger den extra glansen här, även om lacket är blankt i sig.

Att lacket är så tjockt och kladdigt gör det inte jättelätt att måla med, men det är ingen mardröm heller. Dessutom räcker ju ett lager gott och väl så man behöver inte jobba ihjäl sig. Jag gillar verkligen färgen som är både dämpad och mild samtidigt som den känns ny och fräsch på naglarna. En färg som lyckas vara både gammaldags och modern på samma gång!


Jag tycker den har rätt mycket gemensamt med syskonlacket You don't know Jaques i både ton och karaktär. Man känner att de kommer ur samma kollektion, helt klart! Och båda tycker jag är riktiga vinnare! Här har OPI verkligen skapat två lack som är riktigt läckra och "nya" och dessutom i en riktigt snygg krämfinish. Kanske att You don't know Jaques är snäppet vassare ändå, men visst är det här också en pärla i samlingen!

Vilka favoiter har ni ur OPI:s höstkollektion? Här på bloggen har vi ioch för sig bara visat fyra, den här, You don't know Jaques, Eiffel for this Color och Bastille my Heart. Ni kanske har helt andra lack ur den här kollektionen som får era hjärtan att klappa extra hårt? Jag kan berätta att Emmas notd med Bastille my Heart fick mig att bums beställa den. Men nu ska det väl inte bli fler franska OPI för min del. Eller?

Kommentarer

Postat av: Jean
Publicerad 2008-08-25 20:12:14

Ahh lite smutslila, påminner om det där sminket från Bobbi Brown som kommit nu. Faktiskt riktigt intressanta färger, och detta lack skulle nog vara hemskt vackert till en sådan make up!





MVH

Jean

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-08-25 20:21:15

Aldrig sett något liknande! Väldigt snyggt! :)

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-08-25 20:45:30

Och jag som trodde att jag sluppit ifrån att behöva beställa något från den här kollektionen! Hmm...kanske att jag måste ha detta, det verkar verkligen vara en speciell färg. Jag får nog ola hehe.

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-08-25 21:43:06

Dom här lacken är inget jag nått som jag känner att jag måste ha. Men jag tycker nog att You don't know Jaques är den mest speciella bland dom. Hmmm kanske jag ändå beställer det..

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-08-25 22:42:47

ÅÅÅ så snyggt! Parles vouz OPI? Oui Oui évident! :D

Hade tänkt lacka naglarna med det imorgon.

Jag förstår vad du menar med fårorna. Jag testmålade på min systers tumnagen direkt när jag fått upp detta och we'll always have paris ur paketet. Shit, vad streaky var första tanken, men sen bara flöt det ut jämnt på nageln. wie!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-26 06:17:54

Jean! Jag tror det passar till vilket smink som helst! :D



Johanna! Jag är väldigt nöjd med färgen! Den är suveränt läcker!



Emelie! Det är ett vansinnigt vackert lack!



C-N! You don't know Jaques är fantastiskt! Men det här är inte långt efter!



Sanna! Precis! Vad kul att vi har samma erfarenhet. Det var verkligen konstigt att måla ed först, men så bara-plopp-flöt det ut och blev fint!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2008-08-26 07:47:17

Jag tänker på blåbär med mjölk, läckert och som du säger, ovanligt! I mitt skåp står I´m fondue of you och väntar på att testas, jag tycker att den ser lite lovande ut faktiskt!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-08-26 07:54:06

Jag är inte så mycket för krämlack men denna färgen var läcker. Inte så där direkt men det smyger sig på. Det blir bara bättre och bättre ju mer jag tittar på bilderna. Tror det blir ett köp av denna färg.

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-08-26 09:12:56

Åh, har inte testat den ännu, ligger bland mina lack och bara väntar! Nu blev jag extra sugen!

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-08-26 09:37:50

Det här lacket känns speciellt! Inte alltid som ljusa lack lyckas vara så versatila kameleonter. Jag tror att en NOTD (dvs din åfåårs) kunde hjälpa i att beställa just den då i flaskan ser den inte alls lika tjohejsan ut. Mjölkig syrenlila och sen lavendel och sen helt gråa toner, spännande!

Postat av: Ina
Publicerad 2008-08-26 15:14:34

Den här kommer definitivt slinka med i nästa beställning. Skönt med ett ljusare lack till hösten - annars är det oftast lite mörka. Själv har jag We'll always have paris och jag bara äääääääääälskar den.

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-26 16:31:29

Det ser ut som en lila delfin, om du förstår vad jag menar! (?)

Postat av: BeautyRoxx
Publicerad 2008-08-26 16:33:39

Kär i färgen!

Postat av: Eva
Publicerad 2008-08-26 19:09:55

Har sett att du brukar beställa från H2T - jag har beställt för första gången därifrån och tänkte kolla med dig hur det fungerar. Det känns som att de har dragit pengar för lacket 2 gånger nämligen. Först när jag skickade iväg beställningen så drog de för enbart lacket. Sedan kom det ett mail där de ville att man ska verifiera transportsättet och efter det kom en sammanställning på frakt och lack tillsammans och då har de dragit den summan från kontot....verkar konstigt...kan det stämma?? :P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-26 20:11:15

Makeupoholic! Ah, blåbär och mjölk... mums! Och jag ser fam emot att se I'm fondue of you! Den är ganska varm i tonen, eller hur? Kopprig? Spännande!



Sminkjante! Den är riktigt läcker! JAg lovar!



Ninni! Du kommer älska det!



Badis! Den är otroligt läcker, men jag håller med, i flaskan ser den bara ljuslila ut.



Ina! Härligt att höra! Det är så kul att hitta ett lack man bara älskar!



RQ! Absolut! O Jaques är en säl är det här en delfin! :D



Beauty Roxx! Jag med!



Eva! De dra inte beloppet två gånger. De skyddar det först och sen drar dem det i och med att frakten räknas in. För mig i alla fall. Sen kan ju något ha gått fel i just din beställning. Hoppas du får rätsida på det i så fall. H2T är ett suveränt företag normalt sett och det har alltid gått smidigt för mig att handla från dem.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-26 20:11:16

Makeupoholic! Ah, blåbär och mjölk... mums! Och jag ser fam emot att se I'm fondue of you! Den är ganska varm i tonen, eller hur? Kopprig? Spännande!



Sminkjante! Den är riktigt läcker! JAg lovar!



Ninni! Du kommer älska det!



Badis! Den är otroligt läcker, men jag håller med, i flaskan ser den bara ljuslila ut.



Ina! Härligt att höra! Det är så kul att hitta ett lack man bara älskar!



RQ! Absolut! O Jaques är en säl är det här en delfin! :D



Beauty Roxx! Jag med!



Eva! De dra inte beloppet två gånger. De skyddar det först och sen drar dem det i och med att frakten räknas in. För mig i alla fall. Sen kan ju något ha gått fel i just din beställning. Hoppas du får rätsida på det i så fall. H2T är ett suveränt företag normalt sett och det har alltid gått smidigt för mig att handla från dem.

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-08-26 21:29:09

oj, vad det här lacket är på väg hem till mig! så snyggt! we´ll always have paris är det enda jag har hemma än så länge, den är jättesnygg, sen väntar jag på att få se crepes suzi-ette och fondue of you irl innan jag bestämmer mig. de borde dyka upp på NK nångång i månadsskiftet.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-26 21:43:34

GQ! Ja, du måste ha det här! Smart att kolla lacken innan! Jag orkar aldrig det. Bara impulsbeställer åt höger och vänster...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-27 18:48:08

Det här lacket är inte alls dumt! Jag målade med det förra veckan och jag tyckte att det var riktigt fint... Först blev jag väldigt nervös när jag såg hur ojämt dte blev, men sen la det sig riktigt snyggt...



Vad kul att du har beställt bastille my heart! Kul att kunna inspirera dig till lite köp också:) Har du några fler OPI som du inte visat? Tänkte på ifall jag ska visa något...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-27 20:17:25

Emma! Jag vill ju ha alla dina notd med alla dina lack! Franska OPI har prio för jag har avverkat alla mina nu. Och jag vill gärna se dina notd på mina lack, om du förstår, för det tillför alltid! Har du bilder och orkar göra text så maila in det! Jag blir överlycklig för varje bidrag! Såg du att du fått kommentarer förresten? Nya alltså!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-27 22:05:37

Okej, då ska jag försöka fixa lite franska lack:) Har kört lite CG nu, de är ju så fina! hmm, det känns roligare med lack som du inte har med tycker jag. Får se om jag ändrar mig, men så känns det just nu iaf...



Vad spännande! Då ska jag kolla...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-28 06:11:03

Emma! Du får göra som du känner. Jag är glad för allt! Men du har rätt, det är kul med lack jag inte har. Ökar bredden!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela