Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Eiffel for this Color

Publicerad 2008-08-17 09:01:06 i Naglar, vampy,


Ett mörkt plommonfärgat lack med lite brunaktig ton, som russin, är Eiffel for this Color. I alla fall i mina ögon. Djupt och seriöst som en doktorand i filosofi. Elegant också. En färg som får mig att tänka på Greta Garbo av någon anledning. Kan ni inte se rakvida gubbyxor i tweed, klockade hattar och klassisk elegans när ni ser lacket? En tjusig höst tror jag man får med den här färgen! Sober och stilfull utan att bli tråkig. Jag vill gå på promenad på Djurgården med min två(imaginära) vinthundar och med en basker på huvudet. Jag vill åka nedcabbat en solig höstdag med bilhandskar på och en lång sjal i fin ull som fladdrar i vinden. Jag vill vara glamorös och handla på NK (något jag aldrig gör för Åhléns ligger så mycket närmare tunnelbanan). Dessutom vill jag vara lång och smal som en mannekäng medan jag gör alla de här sakerna. Doktorandelen då, säger ni nu lite ängsligt, den kanske passar dig bättre än Greta-stilen? Lättare att leva upp till, liksom. Jo, kanske. Men även då är det polotröjor i fin, tunn ull och klassisk stil. Ingen bohem här inte. Så, kommer jag då bära lacket? Det verkar ju vara milsvitt ifrån min egen persona? Jo, klart jag kommer! Och jag kommer känna mig lite tjusig när jag gör det, även om jag inte har en enda tweedbyxa eller ullpolo i min gaderob. Ingen hatt heller för den delen.

Lacket är här lagt i två lager. Det är ganska tjockt och tenderar att bli lite ojämnt. Ni kan se det av bilderna. Jag tycker inte det har samma fantastiska applikation som många av OPI lacken har, utan det känns lite trögt och lite tungt. Eller kärvt. Ett lager ger en förtjusande plommonfärg med strimmor medan två lager för lacket till min samling av nästan-svarta.Det har ett ganska tydlig släktskap med Boris&Natasha från höstkollektionen förra året. Kanske gilar jag B&N mer än det här. Jag vet inte, jag har ju bara snabbtestat detta... Vad tycker ni? Är  det ett lack ni måste ha?

I elektriskt ljus eller stark sol får man se att det inte alls är det krämlack det utger sig för att vara utan är fullt med skimmer. Om de skimren tillför eller inte vet jag inte. både och, kanske. Det är snyggt som krämlack, det är snyggt som skimmer, men precis som med China Glaze Midnight Ride skulle jag vilja se skimret mer om det ska vara där. Om ni fattar hur jag menar...

Kommentarer

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-08-17 11:30:28

Riktigt snajsigt! :-)

Det skulle jag nog gilla.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-17 12:04:06

Är glad att jag beställde det här lacket! Tycker också att det ser så elegant ut, att man kan fantisera om sig själv i andra situationer än de vardagliga.. Hela France-kollektionen ser dock ut att ha lite av den effekten efter att ha sett dem på promobilder, så jag tror jag kommer gilla alla jag beställde. :)

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-17 13:17:08

Guud, så fint! Love love!

Postat av: Jean
Publicerad 2008-08-17 13:17:42

Himmel, hur många lack har du människa?!

Nä Sminkan...nu får du göra skäl för namnet och visa lite inspirerande ögonmejker - här är det för stunden torka!



Let´s go !

Ha en bra dag

MVH

Jean

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-08-17 13:36:41

Åh, vilka härliga fantasier! Tänk att få vara tjusig varje dag och inte göra nån nytta alls. Själv har jag skurat alla golv och toan härhemma och skalat potatis... inte lika glamoröst. Denna färgen var fin, men ingen riktig favorit i mina ögon. Ska lacka om med You don't know Jacques" ikväll efter alla städbestyr men ska nog baka lite bröd först. Ha en fin söndag!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-17 14:13:23

Fåfängan! Ja, om man vill ha plommon och vampigt och kräm och kvalitet, då är ju OPI ett bra val!



Chaosophia! Jag älskar You don't know Jaques!!



RQ! Verkligen? Jag är nog inte riktigt på den nivå. Mer på uppskattar, känner sympati för... ;D



Jean! Jag vet att det är mycket lack, men, som jag skrev, det är högsäsong för höstlacken och många kan vara intresserade också. Och det kan inte bli ögon om jag inte producerar ögon. Det är bara att ge sig till tåls!



Ninni! Jag har I don't know Jaques just nu!! Älskar!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-08-17 15:53:37

Älskar beskrivningen!

Det ser verkligen elegant ut! Hoppas att jag får mina 2 fransyskor imorgon. Det känns som H2T drar ut på't när det gäller MISA. Releasedatumet var väl den 15:e.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-17 17:57:35

Sanna! När jag mailade sa de att den kommer ut, till fösäljning på H2T alltså, i början av nästa vecka. Imorgon kanske den finns där för oss? Hoppas! Längtar!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-17 19:43:03

Tjusigt! Och en mkt bra beskrivining av lacket också, för att inte tala om beskrivningen av dess bärare. hade jag inte redan fått hem den hade jag definitivt blivit sugen... Min första tanke när jag såg detta var att det verkade vara likt Who Are You Wearing. skönt att du tycker att det påminner mer o B & N, för det har jag inte...

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-17 21:07:18

Åh, hoppas på Misa imorgon!



Ja, av någon anledning blev jag jättesugen på den här. Dina vackra långa naglar som lockar mig...

Postat av: Ina
Publicerad 2008-08-17 21:29:39

Vilka härliga och underbara beskrivningar. Om OPI hade sådana beskrivningar på sina lack så skulle nog fler köpa lacken - även för 140 kronor;) Man kanske skulle köpa ett:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-17 21:52:18

Emma! Kul att du gillade beskrivningen! Vissa lack är ju bara så, de talar till en. ;D



RQ! Jag med! Hoppas på Misa alltså!



Ina! Jag skulle helt ärligt aldrig köpa ett OPI för 140 kronor. Det är snuskigt dyrt! 30-40 kronor är ganska lagom. ;D

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-08-18 09:07:14

Nää nu får du sluta visa lack som jag vill ha hahahaaa...du kommer ju få mig i personlig konkurs hihihi ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-18 18:24:52

ItM! Ja, det finns ingen hejd när man väl släppt nagellacksanden ur flaskan!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela