Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Boris&Natasha

Publicerad 2008-02-17 10:32:15 i Naglar i lila,

OPI Russian collection är ju min favoritkollektion alla kategorier. Jag har skaffat mig fler lack ur den kollektionen än jag vågar tänka på, och det här är ett av dem.
Jag vet att jag redan presenterat det i en NOTD i höstas, men varför inte titta på det en gång till?

Alla bilderna är tagna i dagsljus och ni ser hur lackets färg förändras i och med vinkeln på ljuset.
Boris&Natasha är ett plommonfärgat krämlack med skiftningar mot rödlila och svart. I vissa ljus får det en djup auberginefärgad ton, i andra ser det lite dammigt vinrött ut.
Jag lackade med två lager och då får man en jämn fin färg som är helt opak. Det är en färg som är sofistikerad och känns närmast intellektuell, om ett nagellack kan göra det. Kanske för att mina tanker flyger till Boris Pasternak och hans verk, både poesi och prosa. Det är ett lack som jag vill matcha med dyrbara svarta dräkter och cigarettetuin, promenader i snömoddiga storstäder och besök på små gallerier där jag kan se fotoutställningar i svartvitt. Det är en färg som knappast slår en i ögonen och som till och med kan uppfattas som tråkig, men det är för att den ställer krav på betraktaren. I ena stunden älskar jag den. Jag vill skaffa en vidbrättad hatt och en lång ullkappa, citera de stora författarna och vara mager och mystisk och gärna rysk. Två minuter senare tänker jag att det är ju egentligen ett väldigt pretentiöst lack och en ganska tråkig nyans av plommon. Inget speciellt med det alls. Vad tycker du?

Kommentarer

Postat av: HKH Hertiginnan Anne af Uppsala
Publicerad 2008-02-17 11:13:15

grymt snyggt faktiskt vad duktig du är vadär du utbildad till?



Postat av: gabriella
Publicerad 2008-02-17 11:45:17

jättefint :)

Postat av: Emma
Publicerad 2008-02-17 11:56:03

Jättefint! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-17 12:04:28

Hertiginnan! Jag är utbildad till lärare. Själv då?

Gabriella och Emma! Tack.

Postat av: Ida
Publicerad 2008-02-17 12:09:05

snyggt

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-02-17 12:29:50

Boris och Natasha är så snygg och passa dina fingrar otroligt bra!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-02-17 12:49:06

just det lacket hoppade jag över! vilket jag ångrar bittert just nu... det skulle ju passa min ryskinspirerade vinterkappa perfekt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-17 13:00:20

Jag tycker att det här lacket är fint, men jag tycker inte att det känns så jättespännande egentligen. Jag köpte bara två lack från den här kollektionen, det var innan jag upptäckte head2toe, och jag kommer nog köpa några fler men jag tror inte att detta kommer att finnas bland dem...

Samtidigt som det kanske inte är unikt, så tycker jag att det är riktigt snyggt och att det passar bra ihop med de andra lacken från russian collection, som enligt mig är en riktigt klockren kollektion...

Postat av: Emma
Publicerad 2008-02-17 15:00:42

Har en liknande nyans av ett annat märke. Men jag tycker att det är för svårt att få snyggt, och dessutom så blir ju naglarna helt missfärgade, eftersom jag inte orkar investera i ett underlack...

Postat av: Blondie
Publicerad 2008-02-17 15:04:40

Fy satan vilken skön blogg du har =) NÄr jag ser alla duktiga sminkningar som du gör får jag lust att ta alla mina besparingar och röja smink på stan ^ ♥

Postat av: sara
Publicerad 2008-02-17 15:18:00

Måste bara säga att du är grymt duktig! Älskar din blogg, härlig källa till inspiration :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-17 15:36:10

Ida! Tack!

MUML-Sanna! Ja, färgmässigt passar det mig bra.

Glamqueen! Ja, det är väldigt ryskt, på något sätt. Du får väl komma hem till mig och låna det ibland. ;-)

Emma P! Nej, jag håller med. Det är inte jättespännande. Men samtidigt har det något...ja, speciellt.

Blondie! Nej, slösa inte alla dina pengar! Gör en beställning hos MAD istället och ha pengar över till annat! ;-)
Tack för berömmet!

Sara! Tack så mycket! Vad kul att höra! :-)

Postat av: leonie
Publicerad 2008-02-17 17:25:10

Väldigt underhållande inlägg.Tänk att ett nagellack kan väcka så många och samtidigt motstridiga associationer.Att det skulle vara pretentiöst tar priset:-D.Du är rolig!

Postat av: Nasse
Publicerad 2008-02-17 18:27:21

Härlig zhivagostämning som du målade fram!:) Jag faller inte för det här lacket, det känns ljummet, jag föredrar litet mer annakarenina och dramatik. Annars tycker jag om kollektionen även om jag inte är en tvättäkta opi-connoiseur.

Postat av: Cheri
Publicerad 2008-02-17 19:03:23

Får man fråga vart det gröna holo-lacket kommer ifrån? Sjukt snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-17 19:33:32

Leonie! ja, det är ju så, färger väcker tankar och stämningar inom en. :-)

Nasse! Nej, jag förstår precis. Jag har ju själv blandade känslor för det. Jag gillade inte Anna Karenina. Är ingen Tolstoj-älskare. Mina favoriter är Dostojevskij, Bulgakov och Pasternak. ;-)

Cheri! China Glaze. Köpt på www.head2toebeauty.com.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela