Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

MAC Media

Publicerad 2008-08-31 16:54:19 i Läppar,


Så här ser mitt nya läppstift ut! Det är vinröda Media från MAC. Snyggt, eller hur?
Jag har ju letat efter ett stift som kunde ta mitt L'oreal Sangria Overdose plats, mörkt rött med blåton alltså, men som skulle ha bättre kvalitet än det har. Media har fantastisk färg! Verkligen! Och det doftar vaniljdrömmar när man målar med det. Men, precis som med t.ex Russian Red från samma märke, så bli det lite torrt på läpparna. Och jag vill inte ha läppglans...

Det är lätt att få färgen ojämn på läpparna och då syns det direkt. Färgen är så pass mörk och krävande. Jag har testat med och utan pensel, med och utan penna, och slutligen, min vanliga stil som ni ser på bilderna, bara med stiftet direkt på läppen. Det sista funkade bäst. Läpparna ser mest jämna och snygga ut så här.
Jag gillar Media men det bli nog knappast ett vardagsstift. Här får man hålla koll så nte munnen ser ut som ett gammalt russin och att färgen ligger kvar på hela läppen. Det blir ruskigt fult om det hinner skavas av och bli slitet. Det gör det kanske inte helt lämpligt för en festkväll heller... Men som sagt, det är vackert! Passar perfekt till nya ögonskuggorna också!

Kommentarer

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-08-31 16:55:51

Det är verkligen skitsnyggt på dig! Jag skulle faktiskt kunna tänka mig den färgen själv :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-31 16:59:20

Emelie! Skitsnyggt är att ta i. Det är ett typiskt badrumsläppstift. Så fort det lämnar badrumet blir det snabbt förfall...

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-31 17:31:57

Guuud så snyggt! I början... synd att det ska vara så kasst i längden! Men vad snyggt du målat, underläppen är lite extra tjusig tycker jag!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-31 18:43:28

RQ! Ja, snyggt i början... Vad ä det med underläppen? Ser inget speciellt med den? Lite utanför konturen tror jag det ser ut att vara...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-31 19:37:33

Vilken underbar färg! Jag skulle ockås kunna tänka mig färgen själv... Synd att det är uttorkande... jag har ännu inte testat något mac-stift, så dte vore spännande...Eller jo slimshine, men de känns som en egen kategori. vad är dte för formula på detta?

Postat av: Emelie. E
Publicerad 2008-08-31 19:52:21

Du har verkligen fina läppar!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-31 20:03:14

Ja, lite utanför - är den rundare? I do believe so!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-31 20:29:38

Emma! Färgen är så läcker! Men man vill ju vara läcker längre än en timme... Det är ett av deras satin-läppstift. Alltså inte matt och inte frostat.



Emelie E! Tack! Jag är ganska nöjd själv. :D



RQ! Det blir ju alltid så för min underläpp är liksom "fel". Konturen är "topografiskt" på en plats och hudmässigt på en annan. ;D

Det syns nog mer när det är så mörkt bara...

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-08-31 20:38:46

Kan man inte ta bara lite och lägga ett gloss över så blir det lättare att få jämnt? Annars tycker jag att färgen är bedårande snygg!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-08-31 20:50:31

Wow så snyggt!!!!!!!!!!

Postat av: badis
Publicerad 2008-08-31 21:13:06

Vilken urhärlig färg! Litet kvalitémiss kan man förlåta också om färgen är så där fin. Man får vara en drottning i 5 min:D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-31 21:25:24

Ninni! Jag skulle helst slippa gloss, men jo, det borde funka.



Linda! ja, på bild!



Badis! nja, jag vet inte om jag håller med. Ett läppstift ska klara er än ett foto...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-31 22:20:31

Jo precis... kankse inte ska satsa på detta då... min uppfattning om färgen är lite vag när jag inte tittar på den, så jag kan säkert hitta ett annat med bättre hållbarhet... och som är lättare att få tag på:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-31 23:05:00

hmm, fast å andra sidan så finns det på strawberrynet... vad kostade ditt?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-01 06:22:47

Emma! Jag vet inte vad det kostade. ajg frågar inte efter priser när jag är på MAC, det är för dyrt för att jag ska vilja köpa då. Samma med MUS. Gör alltid så nä jag inte riktigt vill veta... ;D

Prova ett från Strawberrynet om det är billigt. Men kom ihåg att du är varnad!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-09-01 07:01:19

Ursnygg färg, den passar dig perfekt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-01 15:21:06

håhåjaja, vi får se hur jag gör. Mitt sminkkonto är lite övertrasserat för tillfället...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-01 20:47:00

Sminkajante! Ja, färgen är fin!



Emma! Hoppa det i så fall. Nagellack är roligare!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-01 20:50:45

Jag funderar på att strunta i nagellack också i september, till förmån för att par nya stövlar:)Toxic seduction är ändå slut på H2T...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-01 20:52:38

Emma! Låter som en plan!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-01 20:56:19

Ja, det gör väl det... fast det kan bli svårt att upprätthålla den:) Jag inledde med att köpa en ny mascara. Fast det behövde jag iofs... Och den var nersatt, l'oreals tubmascara du vet. Tyckte det var bäst att köpa en när den kostade 119...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-01 21:08:14

Emma! Ja, men man får passa på lite också. Varför handla dyrare sen bara för att man är pank nu? Eh... logiken lät lite skakig men du förstå säkert!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-01 21:21:59

Ja, och jag är inte ens pank nu, så logiken finns där definitivt... Borde bara spara. dessutom så är jag lite missnöjd med min cliniquemascara. Den ser grå ut i vissa ljus och den fäller lite... Inget jag har lust att betala 205 kronor för.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-01 22:01:56

Emma! Clinique har jag aldrig förstått mig på... :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-01 22:29:19

Det är inget favoritmärke, men deras mascaror tycker jag brukar vara bra. det tycker jag på sätt och vis att denna var också, i början gillade jag den massor, men nu idag har jag massa svarta små fällda grejer i ansiktet som jag misstänker kom från mascaran, och det gillade jag inte...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-02 06:12:22

Emma! Du anar inte vad det kliar i mig att få säga "En liten mascararecension? Kanske?" men jag låter bli för jag vill inte tvinga dig att skriva massa inlägg till min blogg. Om du inte har lust själv. Och tid. Så jag säger ingenting... ;D

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-09-02 11:48:51

Fägen var supersnygg, synd att den inte håller måttet...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-02 19:12:07

ItM! Ja, jag är lite ledsen för det...

Postat av: Adde
Publicerad 2009-11-15 18:27:08

Kvinligt och mycket mycket tilltalande........


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela