Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

MAC Russian Red

Publicerad 2008-07-10 19:59:37 i Läppar,


Okej, vi har ju röda läppar som tema på PRET-ty denna veckan. Vad passar då bättre än lite lotd med röda läppstift? Ett riktigt klassiskt rött läppstift är Russian red från MAC. En färg som känns väldigt rent röd på mina läppar utan att få för mycket rosaton eller dra åt orange. Som alla MAC-stift så doftar den vanilj. Den glider på med lite motstånd, som att stiftet vore torrt. Färgen är hållbar som attan och klarar många timmar och en lunch utan att försvinna. Det är dock inte samma fräschör på det efter ett tag utan kan se lite flammigt ut eller ha försvunnit lite på läppens mitt. Acceptabelt är det i alla fall, tycker jag. Det brukar sällan vara så att andra skärskådar ens läppar, tack och lov, så lite slitage kan man nog komma undan med.

Lite tråkigt är att den här matta finishen ser aningens torr ut på läpparna. Man skulle ju vilja att munnen såg fyllig, röd och mjuk ut. Istället blir det lite matt och torrt på ytan. ett gloss över avhjälper naturligtvis det men förstör också lite av hållbarheten. Jag har testat läppstiftet på bara läppar, ingen penna inga krämer eller cerat. Då håller det riktigt bra. Om man vill ha den där lite saftigare känslan och lägger gloss över beror hållbarheten på vilket gloss. Som alltid. Men bered dig på att göra en touch up under dagen i alla fall.

Bra betyg till denna lilla pärla i MAC sortimentet! Visst är det snyggt!

Kommentarer

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-07-10 20:57:08

Det är en härligt röd färg, och härligt att det är så enkelt utan skimmer och övriga toner.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-10 21:05:05

Veronica! Absolut. Helt klassisk!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-07-10 22:13:03

Underbar färg, hoppas på att denna blir min inom snar framtid :D

Så vackra läppar dessutom!!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-07-10 22:13:22

ursnyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-11 08:38:56

Linda! Hoppas jag med! ;D



Sanna! Ja!!!

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-07-11 09:11:35

Läckert! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-11 09:21:51

Johanna! Tack!

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-07-11 09:53:18

Vampigt Sminkan, vilken underbar nyans, men håller med, lite matt för min smak, men med ett gloss på kanske ;)

Postat av: badbomben
Publicerad 2008-07-11 10:20:35

Härligt stift!:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-11 11:44:05

ItM! Jag vet hur du menar. Men jag kan nog gilla matt ibland.



Badis! Japp!

Postat av: Scrangie
Publicerad 2008-07-11 19:46:11

Wow, beautiful! That's the only red I think I can wear... I feel so strange wearing red!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-12 08:53:48

Scrangie! Well, it is a very "obvious" colour. You can't be shy with red lips! ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-12 22:56:57

Toppensnyggt läppstift! Skulle kunna tänka mig detta, men det finns säkert inte kvar i affärerna... Fast jag använder rött läppstift extremt sällan nuförtiden, men ska försöka använda det mer, det är ju så snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-13 12:00:03

Emma! Vad jag är seg! Förlåt! Den finns visst i MAC-disken, den är inte LE. Har hängt med sedan 90-talet! ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-13 16:35:40

Haha, du är inte alls seg, det är jag som är:) Aha, inte LE alltså... Så ytterst ovanligt, typ allt macsmink man ser är det nu tycker jag... då var det nog ett annat jag tänkte på. hur som helst så kan det ju finnas en chans att faktiskt få tag på detta, så det är ju positivt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-13 22:11:05

Emma! Du tänker nog på Red Port som alla skaffade i våras? Den är snygg!

Postat av: caroline
Publicerad 2009-12-19 12:48:13

jäkligt snygg verkligen! du vet inte om man kan beställa det på internet nånstans? :) tyvärr finns det inte i uppsala och jag har ingen lust at åka in till stockholm..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-19 14:18:52

Caroline! Finns nog bara i butik eller om du köper från t.ex Ebay. Det är snyggt men gräsligt uttorkande. Tänk på det innan du köper!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela