Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Layering med Lacy not Racy

Publicerad 2008-08-18 17:22:34 i Naglar i rött,

Hallå go' vänner! Nu är jag hemma från jobbet och skulle börja besvara era underbara kommentarer. Det gick bra i början, men några har inte fått svar, och det beror på att blogg.se är knasiga och jag kan inte kommentera i min egen blogg just nu för de underhåller och grejar med något. Jag har alltså inte menat att nonchalera någon. De flesta hann få svar så det är bara några få detta gäller, och inlägg en bit bak i bloggen. Det kan hända att jag glömmer att jag inte svarat nämligen, men vill ni något speciellt så kommentera igen så kommer det svar. Jag vill svara på allt, det vet ni.

Okej, ni minns att jag i lördags visade mina Essielack och bland dem Lacy not Racy. Alla är i så kallad Jellyfinísh, så  de är en aningens transparenta. Jag tål inte det. Mina naglar ser skitiga ut om man ser igenom lacken. Så, vad ska jag göra? Slänga lacken? Nej. Jag ska prova med lite layering! Ett benvitt lack från Viva la Diva ska bli min räddning!
Så här ser mina naglar ut när de är omålade. Ganska förskräckliga efter att ha varit lackade varje dag sedan hedenhös...

De är missfärgade av alla röda lack, de ha vita och genomskinliga, lite "glasiga" partier i tipparna som får det att se extra hemskt ut om nagellacket är transparent. Hu! Hemskt! Men, med ett lager av Viva la Diva nr 1 på naglarna får man en lite jämnare färgton.

Tilläggas kan att ja äntligen hittat ett lack jag tycker är snyggt bland de ljusa neutralerna. Med två tjocka eler tre tunna lager får man ett i pincip opakt lack i mjölkigt benvitt och det randar inte och det är enkelt att måla på. Viva la Diva är alltså i det här fallet bättre än OPI... ;D
Så på med ett lager av Essies Lacy not Racy. Ett lager räcker nämligen nu då det till och med går att få det här lacket jämnt! Första gången lade jag tre lager och det blev strimmigt och eländigt, nu gled det lätt på nageln, sped sig jämnt och blev fint! Bara en nagel konstrade och ville inte samarbeta, alla andra blev bra.


Det är som att ha ett helt annat lack på naglarna. Riktigt härligt körsbärsrött och med Jellykänslan kvar utan att man se den äckliga nageln under! :D

Kommentarer

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2008-08-18 17:53:27

jag fick ett tips en gång som jag inte själv provat men som ska vara super på missfärgade naglar.. borsta med en upplöst tablett cortega tabs, såna som man rengör tandproteser med, finns på apotek m.m..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-18 18:22:56

Monica! Jag brukar buffa ort det om jag ska ha nakna naglar, och det är inget problem. men normalt sett låter jag det vara. Det spelar ju ingen roll under ett tjockt lager vampigt lack! ;D

Men tack för tipset, det funkar säkert!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-18 18:45:47

Ja, mycket mycket bättre! Hur blev det med torktiden med bara ett lager av Essie-lacket?



Och dina missfärgningar är inget mot mina.. De blev som värst efter the IT Color. :o Och lite röda lack då förstås.

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-18 18:51:11

Åh, underbart slutresultat! Mina är också sådär. Varför blir det vita prickar på, vet du det?

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-18 18:58:41

Snyggt! Kul att du fick essielacken lite mer samarbetsvilliga...

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-08-18 19:00:06

Vilken bra ide. Snyggt blev det också. Vissa av mina naglar ser också ut sådär. Alltså blir det inköp att viva la diva nr1 tack för tipset.

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-08-18 19:04:02

Vilken skillnad! Så mycket snyggare!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-18 19:25:05

Chaosophia! Det blev betydligt bättre med torktiden om än inte i OPI-klass. Det fungarade i alla fall. Plus att det blev snyggt!



RQ! De vita fäckarna får man för att nageln utsatts för tryck i matrix, alltså precis när den "föds" och är som känsligast. Inget man kan göra något åt, dessvärre. Alltså, det är ngen brist eller så. Man får vara fösiktig med fingrarna bara.



Emma! Ja, då kan man i alla fall använda dem!



Sminkjante! Ja, Viva la Diva-lacket är rätt praktiskt att ha! ;D



Sanna! Ja, man kan inte tro att det är samma lack! Nu kan jag prova igenom de andra också på samma sätt. Men först ska jag njuta av Eiffel for this Color!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2008-08-18 19:28:27

Vad klurig du är, det blev ju jättefint!



Jag är nyfiken, eftersom du lackar om naglarna så ofta, hur ser din övergripande nagelvård ut? För jag menar, du ser ut att ha långa och inte så sköra naglar, och inte helt trasiga nagelband heller. Jag är i stort sett aldrig utan lack själv men oftast tar jag bara bort lacket, tar lite mavala scientifique och sen kör jag på med nytt lack igen, glömmer liksom bort det där med oljor, nagelbandscrèmer etc och inbillar mig att det är därför mina naglar är sköra. Berätta gärna hur du tar hand om dina naglar bortsett från lackandet!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-08-18 20:12:30

Va fint det blev. Lacket är riktigt vampigt snyggt!

Och vem ser hur dina naglar ser ut under lacket;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-18 20:24:37

Makeupoholic! Eftersom jag är av naturen lat så ber jag dig läsa det här inlägget:

http://sminkan.blogg.se/2008/april/veckans-bloggtema-hur-jag-tar-hand-om-mina-naglar.html

Det är samma rutin nu som då, för några månader sedan, bara att naglarna är ännu mycket bättre av NNS! :D



C-N! Exakt! Och det är ju lättfixat om man vill. ;D

Postat av: Linda
Publicerad 2008-08-18 20:44:03

Åh så snyggt det blev :o)

Postat av: Angela
Publicerad 2008-08-18 22:58:32

Mysig röd färg. Får mig att tänka lite på hallonbåtar.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-19 06:17:13

Linda! Ja, mycket bättre!



Angela! Jag tänker på farmors körsbärskompott!

Postat av: emelie
Publicerad 2008-08-19 20:50:45

åhh, ja älskar dessa jellylack ser så gott ut, nästan som glas, visste inte att man kallade dem det dock. hur vet man vilka som är av den här jelly typen, eller är alla essies lack sådana?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-20 05:53:34

Emelie! Förlåt att jag är sen med svaret! Jag vet inte hur andra Essie är för jag har bara provat dessa tre. tror att hela höstkollektionen ska vara likadan.



Kan jag kanske ge dig ett av mina som tack för de båda gröna du förärat mig? Då minskar min skuld lite... ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela