Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

H&M Moonless Night

Publicerad 2008-08-23 09:29:07 i Naglar i svart, grått, silver,

Här är en notd som också skrivits i april/maj men blivit kvar i mitt arkiv för utkast. När jag lackade om naglarna med lacket så tyckte jag att det faktiskt förtjänade att få publceras. Det här är ett lack som är både snyggt och lättmålat. Gillar man riktigt mörka gråsvarta och inte tänke beställa vare sig höstens nästansvarta grå lack från Misa eller Color Club, ja då kanske H&M kan vara ett alternativ. För precis under 30 kronor får man ett både snyggt och kvalitativt lack. I och för sig kostar ett CC-lack under två dollar, vilket är mindre än hälften av priset för ett HM-lack, men då ska ju fraktkostnad på det och alla vill ju nte beställa från USA:

De här bilderna är från nu senast jag hade lacket. Två lager lack. En svartbaserad grå färg med silvermicroskimmer.

Kvaliteten på H&M lack är överraskande bra. Ta en titt på deras sortiment för det finns flera guldkorn. Mina personliga favoriter är detta och Velvet Rope. Några av deras lack tenderar att vara för skira, t.ex Playtime och Electric, men samtliga har goda egenskaper vad gäller hållbarhet och applicering. Den här hösten har de också ett mörklila lack i sin kollektion som ni inte får missa. Bad Temper.
Finns det då något som man kan se att lacket är ett så kallat budgetlack, på? Ja, kanske. Både Bad Temper och Moonless Night saknar lite i djup. Men det gäller t.ex inte för underbara Velvet Touch. Det är ett lack med bara kvaliteter!

Och här, mina vänner, kommer själva grund notd:n med lacket. Den är alltså från i våras. Ser ni någon skillnad på mina naglar? Jag tycker de har blivit ytterligare lite längre! Heja OPI Natural Nail Strengthener!
Moonless Night från H&M är ett nästansvart lack. Den allra mörkaste nyans man kan tänka sig av grått och dessutom med en aningens microfint skimmer i sig. Skimret fångar ljuset och ger lacket djup och liv men är inte speciellt i ögonfallande. Det syns mer i flaskan än på nageln. Skimret går i aqua, silver och ljust lila. Kalla toner. Lackets namn ger precis rätt associationer! En mörk himmel med bara en aning av kallt ljus mer som ett löfte än som ett faktum.

Lacket har suverän kvalitet! 30 kronor och man får ett lack som täcker med ett enda lager och som dessutom har bra hålbarhet, i alla fall vad jag hört. Jag lackar om så ofta att jag aldrig hinner få slitage på något lack. Det appliceras jämnt och snyggt på nageln utan ränder eller bubblor. Färgen är klassisk. Svart har funnits på fingernaglar i årtionden och kommer finnas kvar länge än. Kanske inte om man är en trendig typ, men på samma sätt som ett mörkrött krämlack. Om ni förstår vad jag menar. En färg som stannar kvar och används år efter år.

Moonless Night är alltså mörkgrått men väldigt nära svart. Det är mörkare än t.ex CND Hyde in the Dark och vid en snabb blick tar man Moonless Night för ett svart lack. Det är inte jätteblankt. På bilderna är det alltså ett lager Moonless Night men det är också ett lager Poshe överlack. Glansen är inte heller dålig, tro inte det, men inte så fantastisk som t.ex China Glaze Liquid Leather. Det är helt klart ett lack jag rekomenderar. Knalla iväg till H&M och köp er ett Moonless Night!

Kommentarer

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-08-23 09:55:02

Jag älskar det här lacket...det är sååå snyggt & lättburet!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-23 11:56:00

ItM! Håller med!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-08-23 14:02:05

Ursnyggt!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-23 21:09:04

Så himla himla coolt! Riktigt läckert! Beroende på sammanhang kan det vara en sofistikerad kavajaccessoar, en vampig läckerbit tillsammans med en aftonklänning eller en partyfärg till något snyggt linne!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-24 14:37:08

Sanna! Det är ju det! ett riktigt fint lack!



RQ! Ja, och skimret gör det lite vuxnare. Jag gillar det!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela