Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya FeiFei

Publicerad 2012-09-06 06:14:11 i Naglar i blått,

Okej, nu blir det äntligen något lack som är från en mer aktuell kollektion. Zoyas höstlack innehöll vissa intressanta bitar, bland annar den här, FeiFei. Det har ju synts på hundratals bloggar så jag tillför inte så mycket  men jag har ju använt det och vill visa det i min blogg med.
Lacket ger ett stålblått intryck men innehåller microglitter  i flera olika färger som guld, rosa och grönt. Jag hade höga förväntningar. Väldigt höga faktiskt. De blev inte riktigt infriade. Det är ett härligt lack, missförstå mig rätt, men det är inte mer fantastiskt än något av lacken i Flames kollektionen. Det tycker alla fall inte jag. Flameslacken är dock så vackra att man blir alldeles andlös så FeiFei är absolut en skönhet. 
Basen är kolgrå, som ni kan se, men glittret gör att det i första hand upplevs som en gråtonad blå. Färgen är väldigt fin. Den är inte så tuff eller edgy utan mer elegant och så klart unik. Lacket är enkelt att måla med och har bra torktid. Det ni ser här är tre tunna lager. Två lite mer flödiga hade också fungerat men jag föredrar att måla tunt. 

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-06 07:01:16

Otrolig häftig kombination av mikroglitter! Ingenting kan dock slå Flames kollektioen :D

Svar: Flames var fantastiskt! En kollektion där varje lack är en fullträff!
Sminkan

Postat av: Lela
Publicerad 2012-09-06 08:09:09

Är så nyfiken på detta lacket i verkligheten och så ligger det i det där dumma paketet som inte hittat hem till mig ännu:( Ser jättefint ut.

Svar: Åh, vad tråkigt. Hoppas du snart får hem dina lack.
Sminkan

Postat av: Honi
Publicerad 2012-09-06 08:36:38

Oj, detta skulle jag absolut kunna tänka mig. Det ser lite ut som ädelstenar som blivit malt till små små partiklar, blandade och nerslängt i en nagellacksbas. Tjusigt!

Svar: Ja, det är lite som juveldamm.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-09-06 08:55:17

Jag gillar det här jättemycket och funderar på varför min flaska står otestad än!

Svar: Ja, det är en bra fråga!
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-09-06 09:34:28

Jag har "bara" åtta otestade Zoya kvar. Äntligen börjar jag se en ljusning.Är så sugen så att jag kan dö på att beställa hem lite nya Zoya. Vill ha både denna höstkollektionen, speciellt FeiFei och deras vårkollektion. Ååååh.

Svar: Jag tycker inte Zoya har varit så heta vad gäller färger på sistone. Jag älskar ju Zoya men de var bättre förr, om man nu får säga så.
Sminkan

Postat av: Ninni
Publicerad 2012-09-06 09:53:49

Superfint, som juveler - men lite svårt att få bort va?

Svar: Inte alls svårt att få bort. Det är inte ett glitterlack per se, mer som ett foillack i karaktären.
Sminkan

Postat av: Anna
Publicerad 2012-09-06 10:55:33

Det ser ut att påminna lite om Isadoras Silk Road som jag har på naglarna nu. Silk Road ser dock ut att vara mer blågrön är stålblå. Glittret verkar dock vara rätt likt.

Svar: Ingen aning om hur Silk Road ser ut. Låter som ett spännande lack.
Sminkan

Postat av: Lina
Publicerad 2012-09-06 11:59:45

Av någo anledning så har jag inga lack från Flames kollektion, har tänkt köpa men det har aldrig blivit av. FeiFei har jag däremot och tycker att det är väldigt fint, skulle dock ha önskat lite mer glöd i det.

Svar: Ja, lite mer glöd hade gjort det mer speciellt. Det är fint men inte fantastiskt.
Sminkan

Postat av: Sara
Publicerad 2012-09-06 12:50:19

Jag tycker att det är lite för likt Crystal för att ett inköp ska kännas motiverat (säger hon som bara äger ungefär 140 lack och försöker köpa sånt som hon inte redan har något liknande av;))

Svar: Ja, det har vissa gemensamma nämnare med Crystal men de är inte dupes. Jag kan förstå att man inte tycker sig behöva båda.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-06 19:54:13

Måste skaffa.......! Och Crystal med för den delen. Plus en hög till. Jag är i enormt behov av nya lack från Zoya känner jag, men det har inte varit läge för någon sådan beställning på väldigt länge. Tyvärr.

Svar: det finns många vackra lack från Zoya. Synd att de ska vara eBay-lack för oss.
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-09-06 20:04:28

Tjusigt värre! :D

Svar: Ja, den är fin!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-07 17:49:36

Det är jättefint, men rätt likt Crystal va?

Svar: Lite likt är det.
Sminkan

Postat av: Kate@LCF
Publicerad 2012-09-08 05:35:55

Lovely! Haven never tried Zoyas, mainly because they're not sold here but this make me want to ... eBay it is then:)

Svar: yes, I have to get them from eBay too. I use the seller Le Polish Boutique. She is great!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela