Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Suspended in Dusk

Publicerad 2012-09-20 20:02:00 i Nagellack jag frankat,

Så vi har sett en mörk skönhet, Tess d'Urberrvilles, som i och för sig gjorde mig lite besviken. Okej, okej, väldigt besviken på formulan, men färgen var helt okej. Jag gillar ju mörka lack. Jag har ju frankat min egen kollektion med lack inspirerade av Type O Negative och jag hade det här lacket liggandes på lut i arkivet. Det är Suspended in Dusk och det är ett mörkgrått/gråsvart lack med blå glitter och holografiskt skimmer.
Först gjorde jag en svart, utspädd jelly och i den hällde jag ner spectraflair utblandat i klarlack (modell holo-topcoat) men bara lite, typ en tiondedel av flaskan. Sen öste jag på med blått glitter från TKB. Idén var att göra ett lack som Blk Bila Bong men med tydligare blå glitter och bonusen av det holografiska skimret när solen skiner.
Jag tror det här är min favorit av lacken jag gjorde i den här lilla frankenkollektionen. Det är snyggare i verkligheten. Så kommer lite mer bilder här nedan också. Formulan är inte perfekt, det här är tre lite rinniga lager. Värt det och jag har absolut lackat med värre. Tess d'Urbervilles till exempel...
Ovan i skugga nedan i sol.

Kommentarer

Postat av: Lina
Publicerad 2012-09-20 21:33:08

Gud vad snyggt! Dör lite innombords faktiskt så fint är den!

Svar: Tycker du? Det var inte illa! Jag är nöjd med det, det är jag.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-20 22:10:42

Vilket otroligt vackert lack!! En riktig skönhet!

Svar: Jag tycker det blev bra själv. :D
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-09-20 22:17:46

Så himla fint!

Svar: Tackar!
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-09-20 22:33:51

Men gudars vad snyggt.... love it!

Svar: Tack! Jag tyckte det blev bra!
Sminkan

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-09-20 22:42:19

Gah! Hur snyggt? Sådär så jag funderar på att bli en tjuv och sno det av dig!

Svar: Haha, så snyggt? Det var värst...
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-09-21 00:15:44

Åh men du, du överträffar dig själv igen! Kärlek på det här, underbart!

Svar: Ja, det är fint. Jag tycker det lyckades väldigt bra.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-21 06:05:45

Mycket snyggare än Tessan! Du kanske skulle sluta köpa lack och bara franka dina egna:)

Svar: Ja, kanske det...
Sminkan

Postat av: Linda
Publicerad 2012-09-21 07:15:40

Mycket mycket snyggt!!

Svar: Tack!
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-09-21 10:02:40

Supersnyggt! Det här hade jag valt framför A--England lacken lätt!

Svar: Jag med! :D
Sminkan

Postat av: Linda/Lackmonster
Publicerad 2012-09-21 12:43:34

Helt otroligt, som vanligt :)

Svar: Tack!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-21 22:37:53

Min kära Sminka! Det här är också helt fantastiskt läckert! Galet fint, så fint att jag sitter och skriver kommentaren så fort jag bara kan så jag kan kolla på bilderna igen!

Svar: Hahaha, ja, du kan få ett eget.
Sminkan

Postat av: Solveig
Publicerad 2012-09-21 22:50:29

Wow, lakkene dine er bare helt fantastiske, alle sammen! :D

Svar: Tack!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-22 12:03:00

<33333333


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela