Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Smitten Polish Sweet Swede

Publicerad 2012-09-22 21:16:00 i Naglar i grönt,

Jag tror ni har förståelse för att jag kastade mig över mitt bonuslack från Noelie, Sweet Swede, och lackade med det först av mina nya lack från Smitten Polish. Jag är fortfarande helt tagen av att hon gjort det med mig i tankarna! Visst är det vackert! en underbar grön!
Bilderna är taffliga, precis som gårdagens på Hare Midsummer's Midnight. Jag har inget ljus alls, det är grått och regnigt där jag bor och kameran vill att jag ska ha blixt men jag fotar inte med blixt så vi har haft en del hetsiga meningsutbyten, jag och kameran. Det här är det bästa jag kan åstadkomma. Tro mig, lacket är vackrare än bilderna på det. Jag hoppas ändå att det framgår att det är ett lite blåtonat grönt glitter i en jellybas. Jag har lagt det ovanpå ett lager av OPI Jade is the New Black för att slippa eventuell VNL men jag undrar om det hade behövts egentligen. 
Helt fantastiskt fint alltså, och överraskande bra formula! Det är superbra att måla med, har snabb torktid men blir satinmatt utan överlack. Det är dock bara ett lager Seche Vite över det och ändå är ytan slät. Nu, några timmar senare, kan jag känna att jag skulle kunna lägga på ett lager till av överlack men det är fortfarande blnakt. Lite, lite struktur dock om man gnuggar på det. ett lite tjockare överlack, som Poshé, hade nog inte ätits upp alls. 
Jag måste säga att jag hoppas Noelie gör det här lacket möjligt för alla att köpa, kanske med ett annat namn dock, för det är slöseri att ha det som en one off, Det är för bra och för fint för det. Och ni som tänker doppa tån i  indie-lacksvärlden, doppa den gärna i Smitten Polish. Alla mina lack från Noelie är superbra att lacka med, inga tjocka baser eller så, och det är smakfulla glitterkombinationer som inte faller över i glitterbombsfacket utan känns sofistikerade och eleganta. Lättburna även för den vuxna kvinnan utan att bli stela eller tråkiga. 

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-22 22:23:39

Men vad har jag sagt om det där? Dina bilder är inte ett dugg taffliga, och snart blir jag nästan arg!

Noelie verkade vara en riktig raring i mitt tycke, och nu tjänade hon ännu fler poäng i min bok genom att skicka det där lacket till dig. Oerhört fint tycker jag! Både lacket och gesten!

Svar: Ja, jag vet att du säger det. Jag ska skärpa mig. Men det var svårt att fota ute på balkongen i grårusket...
Noelie är en raring. Jag har drömt om henne en gång. Jag var jagad av zombies och skyndade hem till henne. Hon hade någon sorts cocktail party och var värdinna men släppte in mig och skyddade mig från Zombisarna. :D
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-09-22 22:55:49

No comment ;)

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-09-23 08:33:33

Underbart fint! Djupet är fantastiskt!

Svar: Ja, visst är det snyggt!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-23 09:55:31

Ja du får sluta skriva att du är inkompetent, vi blir arga och får mindervärdeskomplex.

Lacket är skitfint, jag tror att jag kanske skulle trivas med det till och med...

Svar: Ja, jag tror också du skulle gilla det!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-23 21:03:46

Det blev ju jättefina bilder trots bristen på dagsljus! Jättefint lack!

Svar: Tack!
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-09-24 00:27:43

Jättevackert lack! Och ibland är det ju helt hopplöst att försöka hitta bra ljus att fota i, så är det väl för oss alla. (I alla fall om man inte har ett ljustält.)

Svar: Jag är ju fortfarande tveksam till ljustältsfoton generellt men jag förstår hur du menar.
Sminkan

Postat av: Solveig
Publicerad 2012-09-24 13:44:35

Så fint! Du er virkelig heldig, må jeg si! Noelie er fantastisk flink! :)

Svar: Visst är hon fantastisk! Jag fattar inte hur hon får till det men varje lack jag har av hennes är en fullträff!
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-09-24 14:10:24

Skulle vilja hört din konversation med kameran ;) Lacket är helt underbart.

Svar: Visst är det ett magiskt lack! Samtalet med kameran var rätt ensidigt om jag ska vara ärlig. Han bara teg envist och poppade upp den automatiska blixten i oväntade lägen.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela