Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Silvrigt och blått med två av mina nya paletter

Publicerad 2012-09-02 18:02:02 i Emmas FOTD 2012,

Den här helgen har vi firat Eriks 30-årsdag tillsammans med en massa underbara vänner och familjemedlemmar. En supertrevlig kväll hade vi med massa god mat och faktiskt riktig tur med vädret även om jag frös lite framemot kvällen. Mitt smink och min outfit kommer här, jag fortsätter med att försöka vara snabb med att skriva mina sminkinlägg för att inte hinna glömma vad jag använde. Jag har köpt en massa nya paletter på sistone och här passade jag på att använda två av dem nämligen Too Faced Eye Love och Wet 'n' Wild Blu Had Me At Hello. Jag leker med tanken på att göra ett inlägg med mina nya paletter, ni vet visa fler bilder och skriva lite om dem, skulle ni tycka att det vore intressant läsning?
 
 

Hyn

Foundation: Elemental Beauty Soft Focus Foundation Sunshine

Concealer: MAC Studio Sculpt Concealer NW 20

Puder: Laura Mercier Translucent Powder

Bronzer: Bare Minerals Warm

Rouge: MAC Mineralize Blush Dainty
Ögon
Ögonbryn: Wet 'n' Wild Brow Essentials, den ljusa skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Too Faced Silver Spoon (1) och den ljusaste (2) av de två mörkblå skuggorna från Wet 'n' Wilds Blu Had Me At Hello-palett

Highlighter: Too Faced Heaven (3)

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Eyeliner: Den mörkaste (4) av de två mörkblå skuggorna från Wet 'n' Wilds Blu Had Me At Hello-palett

Mascara: Shiseido Perfect Mascara

Lösögonfransar: Ardell Demi Wispies

Läppar

Läppstift: MAC High Tea

Sminket är enkelt, jag hade Siler Spoon på den inre halvan av ögonlocket och en mörkblå skugga från Wet 'n' Wild på den yttre halvan. Silver Spoon är alldeles jävla fantastisk, så pigmenterad, metallisk och fin. Den blå skuggan är inte så tokig men den har lite samma dilemma som en del av Urban Decays skuggor, den blir klar och fin först men är lite väl lättblendad, den försvinner nästan när man blendar den, jag fick alltså jobba den i lager för att både få en schyst suddad kant men också en intensiv färg på ögonlocket. Highlighter är från Too Faced paletten, en matt vaniljbeige med namnet Heaven, känns som en mycket bra skugga även den. Sporrad av min framgång med Sharon som eyeliner valde jag att göra likadant även här med en en mörkare blå skugga från samma palett som den första blå. Som ni ser finns det en palettbild och där har jag även märkt skuggorna med siffror som även finns i produktlistan. Klänningen är från Lindex och jag tycker den är väldigt fin. Jag hade den i början av sommaren på ett bröllop men har inte haft den sedan dess så nu var det roligt att plocka fram den igen. Vissa av bilderna är tagna utomhus, några med blixt några utan, medan några är tagna lite senare på kvällen, därav den lire blankare hyn, inomhus med blixt.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-09-02 18:21:42

Om vi vill se inlägg om paletter?! Svaret är ett rungande "ja"!

Sminkningen här ar verkligen kalasfin, precis i min smak! Så även klänningen :) Jag börjar verkligen sakna att kunna använda hela garederoben nu...

Postat av: Helena
Publicerad 2012-09-02 18:27:28

Vilken mysig klänning! Den matchar mina prickiga converse :)

Sminkningen är jättefin, själv är jag mest intresserad av lackinlägg, men ibland är det kul att få lite inspiration till de få gånger jag sminkar mig!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-09-02 18:48:03

Yay! Helbild! Vad fin du är i den klänningen! vad fin du är över huvud taget! Allt är fint, smink och hår och allt! Jag älskar färgerna i sminket och jag älskar kräksparken och fransarna! Fina bilder, allihop!

Härligt att höra att festen blev lyckad!

Postat av: Martine
Publicerad 2012-09-02 19:38:44

Gud vilken fin klänning! Passade dig jättebra :) Jag ser jättegärna inlägg om paletterna :)

Postat av: Aila
Publicerad 2012-09-02 20:38:50

Men gud vad fin du är Emma! ;)

Postat av: bella
Publicerad 2012-09-02 21:16:17

Ja, jätteintressant! Och vilken fin klänning.

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-09-02 21:28:52

Jättefin sminkning! Och jag har inget emot lite paletteinlägg =) Wet 'n' Wild-paletten har jag varit och petat lite på ett par gånger, den kommer jag nog skaffa förr eller senare för den ser riktigt fin ut.

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-09-02 21:50:48

Snygg sminkning! :) Vill också bära lösögonfrasar men har inget sammanhang där de passar i just nu, men den som väntar på nå gott. Och jag skulle i varje fall gärna se sminkpaletter. :)

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-09-02 23:13:19

Åh vad Fin du är! Skitsnygg faktiskt! Paletterna vill vi självklart se. Och grattis till Erik!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-03 00:23:01

Grattis till Erik, och grattis till en lyckad fest! Ni ser ju inte direkt ut att ha haft otur med vädret heller!

Du är fin, Emma. Precis som vanligt! Jag känner mig tjatig. ;D

Postat av: Marina
Publicerad 2012-09-03 22:26:16

Ohh du är så tjusig som alltid! Klart jag också vill läsa om paletterna. Nyfiken på var du får tag i de från Wet n wild?

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-04 22:48:03

kerstin: Ja men det var ju roligt, då ska jag försöka knåpa ihop nåt om det.
Tack! Förstår att du börjar känna dig stor, men det är ju övervägande och dessutom så kommer du få en liten söt bebis snart:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-04 22:49:52

Helena: Där ser man. Tror den skulle va rätt söt med converse:) Tack så mkt! Ja så är det väl för de flesta men det är ju bra att ni uppskattar lite smink också:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-04 22:51:15

Sminkan: Tack sötis! Ja jag tog den för din skull:) Det var en jättetrevlig fest och jag tror att alla var nöjda och glada:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-04 22:51:50

Martine: Tack! Ja men vad bra, då ska jag fota lite paletter och knåpa ihop lite text nån dag...

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-04 22:52:37

Aila: Tack så mkt snälla rara du!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-04 22:53:16

bella: Noterat, palettinlägg kommer, ska försöka fixa i helgen. Och tack:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-04 22:55:42

roxcat: Tack! Ja det får bli ett palettinlägg helt klart. W N W har prisvärda skuggor, jag köpte denna på halva priset så den var nästan gratis:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-04 22:56:53

Gelic' nail art: Tack! Ja lösögonfransar är kul, men kanske inget man går till jobbet i. Fast det finns ju diskreta fransar, dem kan man ju ha även om det inte är fest. Okej det låter bra, jag ska visa dem för er nån dag...

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-04 22:57:42

Martina - Colourize Me_ Tack snälla Martina! Jag ska hälsa och gratta honom. Och inlägg om paletterna kommer...

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-04 22:58:35

Chaosophia: Vi hade supertur med vädret, det var verkligen underbart! Jag ska hälsa honom. Och tack! Gör inget att du tjatar när du säger så snälla saker:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-04 23:00:46

Marina: Tack så mkt. Ja många verkar va intresserade så det kommer ett inlägg om dem. Jag har köpt dem på Ica Maxi i Motala. De håller på och säljer ut allt från W N W så då köpte jag två 8-paletter och en trio, det blev riktigt billigt och det är rätt trevliga skuggor...

Postat av: Vanesa
Publicerad 2012-09-06 10:00:03

Så fin du är gumman. sminkningen var hur fin som helst och äälskade klänningen! puss och kram sötnos

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-06 18:59:12

Vanesa: Åh tack snälla du, vad gullig du är! Kram


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela