Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Red Light och Velveteen Bunny

Publicerad 2012-09-30 20:27:00 i Emmas FOTD 2012,

Igår mina vänner fyllde jag 27, vilket vi firade med middag på kvällen med Erik och våra föräldrar. Det är ju alltid kul att göra sig lite extra fin när det är helg och jag hade en idé om att skapa något inspirerat av Linda Hallbergs sminkning här. Jag tyckte det var väldigt fint med den ljusa punkten mitt på ögonlocket så det satsade jag på, även om färgerna i övrigt är helt annorlunda. Jag fick ett pressutskick med Youngblood-produkter i förra veckan, en ögonskuggepalett, ett läppstift och en läpppenna. Läppstiftet har jag redan testat en del i veckan men det var premiär för ögonskuggorna. Jag har aldrig testat Youngblood tidigare så jag tyckte det var lite spännande. Jag gillar ju mineralsmink och har en hel del från både billigare och dyrare märken men Youngblood Minerals Cosmetic har jag inte haft nån kontakt med. I alla fall, jag använde tre av skuggorna här och läppstiftet. Jag hade en idé om att använda läppennan som bas för stiftet, tyckte det kunde var bra när vi skulle äta middag men färgen var alldeles för mörk, jag såg ut som om jag hade ätit choklad typ. Läpparna torkades därför omsorsgfullt och målades med enbart stiftet, det blev mycket bättre så. Kan alltså inte säga om pennan var bra, tvivlar på att jag kommer använda den så mycket, stiftet är dock fuktgivande och fint. 
 
 

Hyn

Foundation: Elemental Beauty Soft Focus Foundation Nude

Concealer: MAC Studio Sculpt Concealer NW 20

Puder: Laura Mercier Translucent Powder

Bronzer: Bare Minerals Warm

Rouge: Bare Minerals Dainty

Ögon
Ögonbryn: Nyx Auto Brow Pencil Medium Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Too Faced Velveteen Bunny, Youndgblood Red Light och Cabaret

Highlighter: Youngblood Revue

Kajal: Urban Decay 24/7 Zero

Inliner: H&M Vita kajalpenna

Eyeliner: Clinique Blush On Cream Eyeliner Black

Mascara: Shiseido Perfect Mascara

Lösögonfransar: Ardell Demi Whispies

Läppar

Läppstift: Youngblood Blushing Nude

 
Mitt på ögonlocket ligger Velveteen Bunny från Too Faced. Jag packade på den för att få den så vit som möjligt och jag tycker att det blev rätt bra. Runt den ligger den orangeröda-Youngblood skuggan Red Light. I yttre ögonvrån tog jag även lite av mörkbruna Cabaret bara för att få lite mer skuggning. Highlightern kommer också från Youngblood-paletten, den är superfin och användbar, bra färg och lagom med skimmer. På det stora hela är jag positivt överraskad til skuggorna, jag trodde inte de skulle leverera så mycket pigment men de jag testade var riktigt bra. Sen kan jag tycka att 515 kronor är lite saftigt för 4 gram men det är ju egentligen en värderingsfråga och paletten är fin och har trevlig tyngd. Eyeliner och mascara och kajalpenna hade jag såklart också, samt bronzer, rouge och läppstift. Jag trodde att foundationen jag använde var en mix av Nude och Sunshine men jag insåg när jag sminkade mig idag att det bara var Nude. Den är lite väl ljus och neutral för mig så jag värmde upp huden lite med hjälp av Picasa. Med bronzer såg det dock bra ut i verkligeheten också men blixt på mineralfoundation gör ju alltid att man blir väldigt blek.På det stora hela är jag väldigt nöjd med sminket, tycker att det kändes trevligt med det ljusa i mitten, det lättade upp lite och jag tror att det kan vara ett bra sätt om man vill bära svårburna färger på ett lite lättsammare sätt. 

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-30 21:24:43

Grattis i efterskott!
Väldigt fin sminkning med väldigt fina färger! Det blev jättebra med den ljusa punkten på ögonlocket!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-09-30 21:38:51

Grattis i efterskott Emma!

Sminkningen är verkligen fin. Ingen klär så bra i rött ögonsmink som du!

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-09-30 22:08:11

Grattis i efterskott! Snygg sminkning, rött är underskattat :D

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-09-30 23:05:08

Jag vill ha ditt hår, är så avis på att det ser så glansigt och friskt ut!

Sminkningen är som vanligt jättefin!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-10-01 14:32:41

Sminkan: Jag vet att du kommenterat för när jag är inloggad ser jag det men inte när jag läser bloggen som vanligt. Nåt verkar ha blivit fel men jag kan inte lösa det...

MNPO: Tack så mkt! Ja visst blev det fint! Jag är belåten:)

kerstin: Tack! Åh vad snäll du är, nu blev jag riktigt glad! Jag blev lite exalterad över att det var en röd skugga med, det är ju inte så vanligt i såna här paletter precis...

Gelic' nail art: Tack så mkt! Ja det tycker jag också, röd skugga är så fint och passar så bra till gröna ögon:)

Nailtastic: Tack! Haha, ja okej:) Det är nog lite av en illusion, mitt hår ser alltid mkt blankare ut när jag plattat eller lockat det men det är nog knappast då det är lyckligast. Annars kan jag rekommendera Wellas Colour Touch-toning, jag har använt dem i minst 10 år och är alltid väldigt nöjd med resultatet, det blir väldigt blank och fint...

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-10-01 15:24:55

Så snygg vill jag också vara när jag fyller 27! Grattis och fyfasen vad snyggt smink!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-10-01 17:10:30

Martina - Colourize Me: Vad gullig du är:) Tack så mkt!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-10-01 18:50:50

Hipp hipp hurra, i efterskott! :D

Du är som vanligt minst lika fin som alltid, och jag är precis som Anne rätt avundsjuk på håret ditt som alltid ser så friskt och blankt ut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-10-01 21:03:00

Chaosophia: Tack tack! Du är snäll du:) Det är toning och plattång som är hemligheten:) Vet inte om det är recept för friskt hår men iaf för glansigt...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela