Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Spazmatic

Publicerad 2012-09-03 20:03:00 i Naglar - glitter för layering,

Det här lacket såg ju helt fantastiskt ut på My Nail Polish Onlines bilder. Inte samma sak på mig tyvärr. Jag är inte så förtjust i hur Spazmatic blev på mig. Jag har lagt det över ett svart lack, jag tror det är Camelot från A England. 
Spazmatic består av blå glitter och blått skimmer. På mig ser det platt och fult ut och det gjorde mig inte ett dugg lycklig. Det var inga konstigheter med lacket dock. Man får rätt mycket glitter på penseln och man får peta runt det lite med penseln för att få en jämn distribution av det på nageln. Som de flesta glitterlack så har det en ganska tjock konsistens. Torktiden är okej med ett par lager Seche Vite och man behöver flera lager överlack för att få det slätt.
Återigen så kommer en bild på katterna för att man behöver muntras upp lite efter dessa tråkiga lackbilder. 

Kommentarer

Postat av: Karianne
Publicerad 2012-09-03 20:27:56

Tråkiga? Tuller du? Du fikk meg nesten til å kjøpe en lakk jeg allerede har, nydelig! Og pusene er jo alltid like søte, de er gode venner de to der. :)

Svar: Tycker du de var bra? Där ser man... Jag var väldigt missnöjd.
Katterna är helt ljuvliga, tycker jag, och man ser verkligen hur mycket de tycker om varandra.
Sminkan

Postat av: Linda/Lackmonster
Publicerad 2012-09-03 21:09:56

Dina katter är underbara. De verkar alltid ligga och kramas :)
Lacket däremot - nja. Glittret ser konstigt ut tycker jag. Jag vet inte vad det är. Partiklarna ser liksom böjda ut?

Svar: Ja, jag håller med. de är inte böjda men det ser ut som de skulle ha krullat sig.
Katterna är verkligen kramiga med varandra. De är nästan alltid tillsammans, alla fall de två små. Siri är mer självständig.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-03 21:19:40

Jag tycker att lacket ser underbart ut, fattar inte riktigt vad det är du ogillar. Sen är det såklart roligt med en mysbild på katterna iaf...

Svar: Ja, mysbilder på katterna kan alla fall jag aldrig få nog av.
Sminkan

Postat av: Linda
Publicerad 2012-09-03 21:29:28

Fantastiskt fint! Om du inte vill behålla det, så köper jag det av dig direkt!!

Svar: Jag har en fundering på om det ska vara med i ett frankenlack. Har inte bestämt mig än.
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-09-03 21:48:08

Men det ser ju helt underbart ut!

Svar: Tycker du? Kanske det. Jag blev besviken alla fall för jag hade hoppats på mer.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-03 21:50:27

Oh, vad tråkigt att du inte gillade lacket! Jag tycker det ser fantastiskt fint ut på dig! Och om kissemissarna säger jag bara LOVE :)

Svar: Det var så mycket snyggare på dig så jag blev lite besviken. Visst är katterna underbara!
Sminkan

Postat av: Marina
Publicerad 2012-09-03 22:20:26

Jag säger som alla andra, tycker det ser superläckert ut! Jag är ingen kattmänniska, men dina katter är så söta på alla bilder så att man bara smälter... de verkar så himla gosiga!

Svar: Kul att du gillar lacket. Ännu mer kul att du gillar katterna. Katterna är hur gosiga som helst. :D
Sminkan

Postat av: Anna-Cee
Publicerad 2012-09-03 23:23:58

Skojar du? Jag totalälskar lacket! :D

Svar: Vad bra!
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-09-04 01:07:47

Jag förstår lite vad du menar. Lacket är vackert, men vi har väl sett en del liknande förut så jag fylls inte av något större habegär.
Katterna är däremot hur söta som helst! :-)

Svar: Katterna är verkligen helt underbara!
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-09-04 06:40:46

Jag tycker det ser fint ut, men inte tillräckligt för att jag ska vilja ha en flaska själv. Hade det varit glitter i två olika blå nyanser däremot, då hade jag nog slagit till.

Kissarna är som vanligt finast! :-)

Svar: Ja, jag tror också att det blir lite platt när det bara är samma färg. Och klart katterna är bäst! :D
Sminkan

Postat av: Nails by Catharina
Publicerad 2012-09-04 14:50:21

Men, jag tycker det är helt fantastiskt fint. Helt underbart!

Svar: Ja, alla har olika smak och så. Jag blev besviken.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-04 20:21:15

Jag tycker att både lacket och dina bilder ser underbara ut! Jag vill ha!

Svar: Verkligen? Jag tycker det ser platt och tråkigt ut.
Sminkan

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-09-04 20:49:36

Aha. Jag hade faktiskt tänkt köpa detta lack för att matcha en klänning till en stor fest men nu blir jag förstås fundersam. Får se hur jag gör, då.

Så gulliga katter! Katter är bäst!

Svar: Katter är alltid bäst! Du kanske trivs bättre med lacket än jag gjorde och titta på MNPO:s bilder, där är det jättevackert.
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-09-06 19:22:19

Jag tycker att det ser supersnyggt ut på dina bilder! Förstår inte vad du pratar om, vadå platt??

Svar: Haha, okej, jag vet inte själv. Jag tror det är att det är samma färg på allt glitter. Jag saknar något i det.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela