Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

October Rust

Publicerad 2012-09-17 17:05:00 i Nagellack jag frankat,

Minns ni att jag visade ett lack, Pyretta Blaze, från min egen lilla frankenkollektion med inspiration från Type O Negative? I dagsläget är det tio lack och här kommer ännu ett av dem, detta är döpt till October Rust efter albumet som kom 1997.
När jag började tänka på att göra en Type O-kollektion så var den här given och jag såg färgen klart framför mig. Planen var att göra den till en rost/oliv duokrom men jag ändrade mig då det pigmentet även har lila  och rosa toner och jag ville ha ett rostfärgat lack "på riktigt". Rost utan duokrom blev det alltså och istället en mica med guldsken, flecks som skiftar mellan rött och guld och grönt och skimmer i orange. Tyvärr dränkte jag flecksen i den för pigmentpackade basen så de syns knappt. Jag, vet, jag är inte proffs på det här och tack och lov så ska jag ju bara ha lacken själv så sådana missar gör inte så mycket. 
Jag är oerhört nöjd med färgen. Den blev verkligen rostfärgad. Lacket är jättepigmenterat och täcker med två lager. Jag kladdade på lillfingret och skulle rädda det med en bomullstops men det blev bara värre så försök bortse från det och titta på de andra fingrarna istället. 
I solen slår guldet fram ordentligt och det är en riktig skimmerbomb! Det gnistrar och sprakar om fingertipparna. Det har ändå en del djup då färgen mörknar mot kanterna på nageln.
I skugga kan man se de drunknade flecksen och även de bruna undertonerna blir tydligare. Vad tycker ni om färgen och finishen? Är det för o-unikt eller tycker ni att jag lyckats göra något som är "eget"?
Här ser ni bilden på min lilla kollektion igen. Vad är ni nyfikna på härnäst? 





Kommentarer

Postat av: VildaNaglar
Publicerad 2012-09-17 17:32:37

Gud vilken snygg färg! Jag lyssnar själv på type O negative och färgen är klockren till october rust.

Svar: Vad glad jag blir att du tycker det! Jag är själv väldigt nöjd.
Sminkan

Postat av: Linda/Lackmonster
Publicerad 2012-09-17 18:23:24

Jag är så sugen på den här typen av färg just nu. Vill att mina naglar ska se ut som höstlöv hela tiden. Fantastiskt fint Sminkan!

Svar: Ja, jag är väldigt nöjd med den här färgen själv. Den känns helt rätt för säsongen.
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-09-17 18:37:56

Nämen, har du rost på naglarna Sminkan ;) ??

Svar: :D
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-17 19:09:25

Alltsåååååååå.. Friggin fuck. Jag dör så fint! Jag måste faktiskt också ha det här. Jag orkar inte vänta tills vi får tummen ur och göra "riktiga" lack, jag måste ha nu nunu!

Svar: Men hjärtat, jag vet ju inte hur jag gjorde det. Inte helt alla fall. Jag tror inte jag kan göra ett likadant...
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-09-17 19:50:55

Helt otroligt vackert! Färgen påminner lite om Copper Alloy? Hur som helst: älsk, älsk, älsk!

Svar: Ja, den har paralleller med Copper Alloy. Det är ett jäkligt fint lack som jag måste använda snart igen!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-17 19:56:11

Men hallå, det glöder ju!!! Fattar inte hur du kan vara missnöjd då...

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-17 19:56:56

Okej jag läste slarvigt, du är inte missnöjd. Du vet hur jag läser, fem ord och kollar på bilderna. Je suis desolé...

Svar: Ja, din slarva! Jag är ju skitnöjd! Jag gillar alla mina Type O-lack!
Sminkan

Postat av: Martine
Publicerad 2012-09-17 21:05:46

Jättefint! Väldigt vackert glöd! Har bestämt mig för att börja göra mina egna franken-lack också, hoppas jag också får fram några riktiga beauties :) Jag vill väldigt gärna se Creepy Green light, både får namnet och för att jag älskar gröna lack :)

Svar: Vad kul! Att franka är rätt skojigt. Lycka till med att skapa vackra lack! Och Creepy Green Light är jag också sugen på att visa!
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-09-17 21:12:12

Underbart vackert!

Svar: Tack!
Sminkan

Postat av: Anna-Cee
Publicerad 2012-09-17 22:33:52

Riktigt snyggt! Jag som totalälskar blått är lite sugen på att se Highway Star. *Blink Blink* :D

Svar: HIghway Star är nog den jag själv tror minst på vad gäller utseende. Jag tror den behöver mer av något men jag vet inte vad. Kanske ska ta den för att se den på naglarna...
Sminkan

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-09-17 22:46:12

wow vad snyggt!

Svar: Ja, du kan anställa mig på Brite Bird sen så kan jag mixa lack för brinnande livet!
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-09-17 23:03:45

Jag gillar det- MYCKET! Vilken otrolig glöd. Perfekt nu till hösten.

Svar: Jo, den blev glödande. Jag är mycket nöjd!
Sminkan

Postat av: Lina
Publicerad 2012-09-17 23:06:33

Åhh vilken fin!

Svar: Ja, jag är väldigt nöjd själv.
Sminkan

Postat av: Sylvia
Publicerad 2012-09-17 23:20:15

Hur gör man egna lack? Låter väldigt spännande!

Svar: Man mixar antingen befintliga lack eller lack med pigment för att få fram något nytt.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-17 23:24:50

Jag är lite skrattig och gråtfärdig och tycker att du är sötast i världen!

Du måste lära dig skriva upp åtminstone ungefärliga recept på dina lack!

Svar: Ja, jag vet... Men det var så mycket grejer överallt och jag fick glitter på mattan och ja... Kaos.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-18 06:21:26

Riktigt, RIKTIGT härlig höstfärg! Hur vackert som helst!

Svar: Visst! Jag tycker också det!
Sminkan

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-09-18 08:08:34

Hur snygg? Väldigt. Vill ha det också. Perfekt höstfärg.

Svar: Roligt att du gillar det!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela