Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Min andra gradient

Publicerad 2012-09-03 06:04:00 i NailArt,

De här bilderna ser ut att vara manipulerade, det vet jag. Min hud är grå och lacket ser ut att vara det enda med färg. Det är morgonljuset och regnets fel. Jag ville ändå föreviga min lilla gradient för den var rolig. Sen såg den ju inte lika randig ut för ögat. Faktum är att den såg ut att vara neonorange med extra lyskraft fast den alltså hade tre olika färger. Ingen såg att det var en gradient förrän jag och en kollega jämförde lack, hon hade neonorange, och då, när alla verkligen tittade så sa en tjej att mina såg nästan lite randiga ut. Alltså, det var inte så tydligt som bilderna får en att tro, inte om man stod i elektriskt ljus alla fall. 
Botten är en manikyr med Surfin' for Boys. Korallneonig alltså, med skimmer. Sen svampade jag på Orly Melt Your Popsicle och Orly Beach Cruiser och så ett lager Seche Vite på det. Jag svampade medvetet i fält som inte går in så mycket i varandra, jag målade direkt på svampen och liksom stämplade på färgen utan att låta ränderna flyta in i varandra. Jag upptäckte nämligen att färgerna var så pass lysande att ögat inte uppfattade skillnaderna så jag försökte ha lite åtskillnad på dem men det hjälpte inte för på håll såg det alla fall neonorange ut och man såg inte att det var olika färger.
Jag tror den hade blivit ännu bättre om jag haft Melt Your Popsicle som bas och låtit tonerna flyta in mer naturligt i varandra, men då kanske randeffekten försvunnit ännu mer. Jag gillade ändå det här och det var enklare den här gången, jag fick inte så mycket lack på huden. Sen måste jag ju träna mer på att göra gradients, så klart, men jag var inte missnöjd med den här. 
Vad tycker ni om gradients? Det finns ju några stjärnor, som My Nail Polish Online, som gör magiska gradients men det är ju lite kul även för oss vanliga dödliga att kladda med, eller vad tycker ni? Har ni provat? Vilka färger skulle ni välja? 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-03 06:23:30

Oh, Sminkan, det här blev så otroligt fint! De här färgerna är så fina ihop! Blir genast sugen på att fixa en gradient på en gång, fast det går inte, jag ska iväg till jobbet :D

Svar: Tack! Vad roligt att du gillade den! Inte lika elegant som dina brukar vara men jag tyckte den var glad och rolig alla fall.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-09-03 07:06:45

Men åh, det här blev ju otroligt fint!

Svar: Ja, det var rätt häftigt!
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-09-03 08:03:40

Det här var rent ut sagt skitsnyggt! Jag ska öva på med mina gradients :)

Svar: Ja, det är en rätt kul teknik faktiskt.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-03 08:33:53

Helt galet knalligt! Riktigt rolig gradient att kolla på. Det när nästan så att dina naglar är på väg att hoppa ur min skärm!

Svar: Ja, kameran fick fnatt...
Sminkan

Postat av: Lina
Publicerad 2012-09-03 09:57:18

Åh vad snyggt!

Svar: Tack!
Sminkan

Postat av: Martine
Publicerad 2012-09-03 11:07:42

Blev jättefint! Har menat att pröva mig på gradients men det har inte blivit av än - blev väldigt inspirerad nu!

Svar: Kör! det är en rätt kul grej när man inte blir alltför kladdig.
Sminkan

Postat av: Anna-Cee
Publicerad 2012-09-03 11:33:30

Jag tycker att randeffekten blev jättecool! Något som jag vill prova själv, dock har jag inte så många bra neonlack. :/

Svar: det borde väl funka med andra färger med.
Sminkan

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-09-03 11:40:33

Skitsnyggt! Ser ut som en neonig isglass ;-)

Svar: Ja, faktiskt!
Sminkan

Postat av: Sofie
Publicerad 2012-09-03 14:40:37

Åh va snyggt! Ser riktigt fräscht ut! :)

Svar: Jag tyckte det var roligt alla fall.
Sminkan

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-09-03 15:00:28

Jag tycker ofta att gradienterna blir mer "randiga" på bild än de är i verkligheten, även när jag ansträngt mig för att tona ihop färgerna så mycket jag kan :/ Skulle gärna göra gradienter mycket oftare men det är sällan jag tycker att jag har tillräckligt långa naglar för det, det gör sig inte så bra på korta stumpar :p

Svar: Ja, det flöt ihop mycket mer i verkligheten då man som sagt inte upplevde det som tre färger på håll alls. Det var en kul manikyr!
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-09-03 16:11:00

Det var en härligt färgstark gradient! Jag tycker det ibland kan vara snyggt när det är lite mer diskreta färgskillnader.
Jag gillar verkligen gradienter, men jag brukar alltid måla direkt på svampen. Det verkar som att de flesta vill ha så mjuka övergångar som möjligt, men jag gillar när det blir lite ojämnt och kaosigt!

Svar: Ja, måla på svampen är nog min grej med. Jag gillar i och för sig mjuka övergångar men det borde gå med den tekniken också om man bara är lite mer sparsam med lacket.
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-09-03 16:28:34

Supersnyggt ju, färgerna påminner om tequila sunrise lite ;)

Svar: Pinsamt nog, för jag är ju snart 40 år, så har jag aldrig smakat det och vet inte ens hur de ser ut. :D
Sminkan

Postat av: Sussie
Publicerad 2012-09-03 17:01:30

Riktigt härliga färger, som ovanstående sagt, det påminner om en härlig sommardrink. Och så påminner färgerna lite om prickarna som man har i såna där tester för färgseende... så då är det ju inte så konstigt om man inte ser att det är olika färger på direkten.

Svar: Nej, det är sant, lite pricktest är det över den!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-03 18:10:37

Du är för snäll :D Jag tycker din blev otroligt härlig faktiskt, riktigt somrig och den randiga effekten blev riktigt cool!

Svar: Tack!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-03 18:36:12

Det här blev ju hur coolt som helst, älskar den randiga effekten! Nu vill jag med göra en till gradient...

Svar: Ja! Gör en!
Sminkan

Postat av: Polityr
Publicerad 2012-09-03 20:42:31

Snyggt! Riktigt härlig färgklick nu när hösten börjar komma.

Svar: Ja, det lyste verkligen om naglarna.
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-09-03 21:52:27

Fantastiskt fint!

Svar: Tack!
Sminkan

Postat av: Marina
Publicerad 2012-09-03 22:23:29

Wow vad läckert! Spelar ingen roll om din hud ser grå ut, blicken sugs till färgerna på dina naglar så att man kan inte sluta titta! Skithäftigt!

Svar: Ja, färgerna var härliga och poppade verkligen!
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-09-04 21:04:38

Alltså, man vill liksom bara ta en tugga av den här manikyren! Underbar!

Svar: Ja, den är lite godislik!
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-09-06 19:23:01

Vilken cool gradient!

Svar: Tack!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela