Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lilacquer Antimatter of Opinion

Publicerad 2012-09-11 06:19:00 i Naglar - glitter för layering,

Jag har ju visat några indielack nyligen, bland annat ett från märket Lilacquer, Leshy. Här kommer ännu ett lack från samma märke, ett märke som valt att satsa helt på det som är duokromt. Det här är ett av lacken från kollektionen Science! som består av lack med klar bas och så glitter som växlar färg beroende på vinkeln. Det här växlar mellan guld-koppar-grönt-aqua. Som ni kan se på Cilucias swatcher så ser de här lacken väldigt olika ut på olika färger så man kan experimentera en hel del. 
Jag har lagt Antimatter of Opinion över China Glaze Prey Tell. Det är alltså en mörkt brunaaktig botten. Jag tycker det blev bra eftersom min tanke var att med de guld-grön-koppriga få en höstig känsla, som när bladen på träden går från grönt till höstfärgerna. 
Glittren byter alltså färg men det är alltså inte den klassiska duokroma effekten med en nagel som helt byter färg från en till annan beroende på vinkel. Glittren växlar mellan olika färger på individuell basis men det är som med ett prismatiskt glitter, varje glitter tänds och släcks och skiftar individuellt, inte i grupp. Jag tänker inte på det som duokromt, jag ser bara ett fantastiskt glitter där varje glitter bjuder på en fantastisk show i olika färger. Basen, alltså suspensionsbasen, är ganska tjock för att hålla alla glittren flytande men går att tunna ner till valfri tjocklek med lite Seche Restore. Jag har inte gjort det och jag tycker det var jämförbart med alla andra tyngre glitterlack vad gäller formula. Det här är ett fantastiskt glitterlack och jag rekommenderar det varmt! Det finns att köpa på Overall Beauty för dem som är intresserade. 

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-11 06:27:05

Det här var mycket häftigt och vackert samtidigt :)

Svar: Ja, det är verkligen spektakulärt!
Sminkan

Postat av: Linda
Publicerad 2012-09-11 08:22:16

Verkligen annorlunda och superfint med brun botten. Tummen upp!

Svar: Ja, jag är väldigt nöjd.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-11 08:34:11

Din kombination av lack var verkligen läcker!

Konstigt nog är jag inte så intresserad alls av hennes lack, trots att jag älskar duokromt mest av allt i längden. Jag tycker det är rätt udda. Jag borde ju vilja kasta mig över dem och svälja dem med hull och hår, men.. njeaj.

Svar: Jag beställde Zorg Industries nyss, Den har jag varit sugen på länge. Sen har hon ju lite för oss udda färger i och med att hon har så många ljusa, rosa och gultonade lack. Det är tufft tycker jag för det är ju inte färger man kan få någon annanstans. Sen är inte rosa min grej men ändå.
Sminkan

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-09-11 08:38:47

ÅH! Ett av de finaste glitterlack jag någonsin sett!

Svar: ja, det kan det nog vara.
Sminkan

Postat av: Rebecka
Publicerad 2012-09-11 09:11:42

Åh så fint, verkligen höstigt!

Svar: Ja, perfekt höst!
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-09-11 10:09:17

Höstens alla färger, I think I like it ;)

Svar: Ja, det är verkligen så!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-11 11:51:11

Mycket snyggt, till och med så jag blir sugen på att glittra till naglarna lite själv:)

Svar: Ja, det är så vackert att man blir inspirerad!
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-09-11 16:15:29

Vilket härligt höstigt lack, känns som gnistrande höstlöv. :)

Svar: Precis!
Sminkan

Postat av: Linda/Lackmonster
Publicerad 2012-09-11 17:32:00

Men hjälp vad snyggt! Kanske det snyggaste jag sett i glitterväg alltså. Mind = blown.

Svar: Ja, visst är det otroligt fint!
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-09-11 19:33:23

Oerhört vackert! Färgerna är väldigt vackra ihop.

Svar: Ja, jag var så nöjd med det här!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela