Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Holojämförelser med FNUG Futuristica

Publicerad 2012-09-09 10:34:37 i Nagellack - jämförelser,

God morgon holoälskare! Här kommer en efterfrågad jämförelse mellan FNUG Futuristica och Layla Mermaid Spell, något utökad för jag tänkte att MUS Siw och Nfu Oh 65 också är lack många redan har och kanske det kan räcka för de flesta om man har ett av de här. Eller, jag skulle ju byta upp mig om jag hade Nfu Oh 65 som är den klart minst holografiska av dem. Min Nfu Oh 65 är köpt 2008 så det är alltså före pigmentkrisen de hade 2010 eller 2011 men jag vet inte om det är "originalet". Jag har ingen koll på Nfu Ohs batcher.
Som ni ser har jag också med två batcher av Siw, batch 601 och 607. Jag har ytterligare en batch, 101, och jag kan säga att den är något mindre holo än 601 och 701. Jag tror det finns bilder på det i bloggen om ni vill forska vidare i det. 
Som ni kan se är färgen i princip samma. Layla och FNUG är väldigt lika, jag skulle kalla dem dupes. Siw har en annan typ av holoflamma, hon får inte flera regnbågsränder men istället ett upplyst mittparti som gör att hon liksom glöder mer men regnbågar finns alltså fler i Layla och FNUG, Skillnaden är dock så pass liten att man om man har en Siw av någon av dessa batcher faktiskt kan avstå från både Layla och FNUG om man inte är en holo-konnessör.  Min favorit är FNUG Futuristica för jag upplever att den är allra mest holografisk på nageln. Det känns som man skulle ha naglar från en annan värld när man bär det. helt fantstiskt! Men det kan ju vara nyhetens behag så klart. 
Om man vill ha Layla eller FNUG och väljer mellan dem kan man, förutom mililter och pris, även fundera på applicering. För mig täcker båda på två lager men jag upplever FNUG som ännu mer lättapplicerad. Jag märkte dock i ett litet experiment att FNUG-lacken konstrar lite om man lägger dem över Nfu Ohs Aqua Base. Det låter bisarrt men så blev det för mig. Jag lade Fantastica (det gröna) över Aqua Base och då fick jag krakeleringar, skrynklor och kala fläckar för att lacket inte ville sprida ut sig där Aqua Basen hade "för bra" grepp. Jag har i och för sig aldrig fått kläm på användandet av Aqua Base då jag inte upplevt att det fungerar bättre än att lägga lacket på en ren, torr nagel eller på ett genomhärdat underlag av bas och Seche Vite.
Ja, det här är vad jag kan erbjuda i jämförelse. Har ni frågor på detta? Jag hoppas det varit till hjälp för någon. 

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-09 11:25:56

Vad du är duktig! Tyckte det var till stor hjälp, jag har ju Siw och FNUG på G och kan således skippa Mermaid Spelll

Svar: Japp, skippa den!
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-09-09 12:12:40

Tackar! Var hittar man FNUG lacken?

Svar: På eleven bland annat.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-09 12:45:30

Toppen! Nu slipper jag alltså ha ångest över att jag inte har råd med Fnug just nu. Tusen tack för det. :D

Svar: Ja, man måste absolut inte ha alla.
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-09-09 13:10:02

Finfint! Om jag hittar Siw i rätt batch kanske jag slår till på det nästa gång Åhléns har rabatt, annars blir det FNUG!

Svar: Ja, det är en bra plan!
Sminkan

Postat av: Emma
Publicerad 2012-09-09 14:57:00

Vilket jobb med jämförelsen, bra gjort! :)

Min fråga är väl ganska relaterad.. Upplever du att holo-effekten blir sämre med ett överlack? Jag funderade på om det kanske var värt den där timmen det tar för lacket att torka utan seche vite :)

Svar: det tar inte en timme för något av dessa lack att torka. Linjära hololack torkar på minuter så av den anledningen behövs inte SV. Jag har nästan alltid överlack för jag föredrar den glasaktiga ytan och på de flesta hololack märker inte jag någon skillnad efter att överlacket torkat.
Sminkan

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-09-09 15:31:50

Jättebra jämförelse! Jag har inte något av dessa så nu har jag lite mer beslutsunderlag när jag väl ska slå till på något. Troligtvis blir det Futuristica eller Siw.

Svar: Ja, det är bra val!
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-09-10 03:00:27

Tack så mycket! Självklart är det till hjälp, älskar jämförelser! Jag har faktiskt inget sådant här ljusblått (galet jag vet!) och funderade på FNUG. Fast samtidigt gillar jag tanken på att fokusera på Laylas kollektion.....

Svar: Jag skulle välja FNUG för jag tycker den är snäppet mer spektakulär. Men jag förstår vad du menar.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela