Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Girly Bits Daddy's Little Girl

Publicerad 2012-09-17 05:58:00 i Naglar i blått,

Mrs Data annonserade ju att det skulle bli blå måndag hos henne från och med den här veckan och då måste jag ju hänga med. Blått är en av de färger som jag gillar bäst på naglarna och jag har många blå lack att visa. 
Det här är Girly Bit's lack Daddy's Little Girl. Namnet ger mig rysningar då jag varje gång jag läser eller säger eller tänker det får The Missions Amelia i huvudet. Jag hittade en version med texten på YouTube så om ni undrar varför min mage knyter sig när jag tänker på den sången så kan ni ju klicka på den inbäddade videon längst ner i inlägget. Om jag försöker bortse från den koppling som uppstår i mitt huvud mellan sången och lacket så är det rätt trevligt.
Det kanske går att använda på egen hand, jag vet faktiskt inte, men jag tror det är tänkt som ett effektlack. Det är olika sorters blå glitter och så är det även en del lila glitter som gör lacket lite intressantare. Här ligger det över ett blått skimmerlack men jag tror det skulle göra sig bra över svart. Bättre än så här förmodligen. 
Jag tror alltså den kan göra succé som effektlack men över en färg som ger en kontrast till det blå. Jag ska prova den över svart, absolut, och kanske mörklila som OPI Siberian Nights? Vad tror ni?
Här är videoklippet med Amelia av The Mission. Obehaglig text.
 
 

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-17 06:24:06

Mycket fin kombination av blått och lila glitter! Svart, mörlklila eller mörkblått är nog mycket bra baser!

Svar: Ja, jag tror det jag med. Jag ska prova med svart först.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-17 06:52:58

Jag tycker att det blev fint ovanpå blått. Kul med ett tema på måndagar, jag kan dock inte låta bli att tycka att måndagar borde va typ neon. Det känns så sorgset med blå måndag och jag tycker måndagarna är rätt tunga ändå och behöver således lite extra pepp då...

Svar: Ja, jag förstår hur du menar. Du får dra igång neonmåndag!
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-09-17 07:45:34

Men gah, såå vackert! Blå måndagar känns som något som jag ska haka på faktiskt. I dag blev det rött glitter dock.

Svar: Ja, blå måndag kan jag också tänka mig att vara del av. Rött glitter kan dock aldrig bli fel enligt mig så jag är inte ledsen att det blev så för dig idag.
Sminkan

Postat av: yoli- in london
Publicerad 2012-09-17 12:15:59

Grymt fint som vanligt! :) xx

Svar: Det är fint, det håller jag med om.
Sminkan

Postat av: Little Miss Nailpolish
Publicerad 2012-09-17 14:38:52

Jättevackert!! Kul med blå måndagar! Jag älskar blåa lack!
Själv funderar jag på att ha en rosa vecka i oktober med tanke på att oktober är bröstcancermånad. Nån som vill haka på??

Svar: Rosa är den färg jag kanske bär minst ofta men jag ska tänka på saken. Något rosa kanske jag kan skaka fram.
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-09-17 15:42:55

Usch vilken obehaglig text, man får ont i hjärtat. Lacket själv var jättefint. Kan tänka mig att det är jättefint i svart som du säger :P

Svar: Texten är så hemsk...Jag får ont i magen varje gång jag hör den. *ryser*. Jag tror det lila kommer fram bättre över svart så ja, det blir nog bra.
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-09-17 16:41:36

Men, du har ju alltid så himla coola lack.... blåa lack, gröna, lila, röda... alla lack ;))

Svar: Hahahaha, ja, jag har nog snart alla lack... :D
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-17 19:06:40

Det passar ju jättebra på det där blåa skimmerlacket! Jag tycker det ser riktigt snyggt ut, men får tyvärr också den där kopplingen av namnet även om jag inte läst texten eller hört låten.

Svar: Ja, obehagligt namn. Jag tänker på alla tjejer man känt som varit utsatta för övergrepp och magen bara vänder sig...
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-09-17 21:16:58

Superfint! Gärna över svart och mörklila också!

Svar: Ja, jag tror det.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela