Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

FNUG Futuristica

Publicerad 2012-09-07 06:02:00 i Allmänt,

Jag trodde inte jag skulle hinna fota något av FNUG-lacken till den här holofredagen men jag kom hem på torsdagen och det var sol! Yay! Jag kastade mig alltså efter removern, tog bort Heart of Africa som suttit sedan söndagen och lackade raskt om till Futuristica. Faktum är att jag swatchade igenom allihop när jag nu hade chansen men ni får se Futuristica idag. Som ni ser är Futuristica det blå lacket, syskonen är i silver och grönt. 
Så, vad kan jag säga om min upplevelse? Jag ville hinna swatcha alla innan solen försvann så det här är utan baslack av något slag, bara lack direkt på nageln. Två lättmålade lager inte jättetunna men heller inte tjocka, och de flyter på bra. Inga applikationsproblem, inget behov av Aqua Base. Lätt som en plätt. Jag har inget överlack på bilderna eftersom jag skulle rasa igenom alla tre på kort tid. Som ni ser är det en superstark linjär holo. Fantastisk! Jag älskar det här lacket! 
Färgen är inte alls unik. Har man Siw eller Mermaid Spell kan man kanske avstå det här. Ni märker att jag inte säger att man ska avstå om man har Nfu Ohs blå. Det beror på att den har så mycket sämre egenskaper att jag alla fall drar mig för att använda den och då kan man väl passa på att hugga ett bättre och mer holografiskt blått? Okej, FNUG är inte billiga, det är de inte. Men så värt pengarna! Jag vet inte hur många ml det är, jag ser inte det på flaskan och heller inte på sidan där jag beställde mina FNUG men jag gissar på att det är ca 5-6 ml. Här beställde jag min flaska Futuristica men det finns fler ställen. Jag har inte prisjämfört då jag impulsköpte sekunden efter att ha sett Kariannes magiska swatcher för lite sen. Jag måste säga att hennes bilder är helt sanna. Det här är lack som är galet holografiska. 
Uppdatering! Det är 10 ml i flaskan och de säljs även på eleven.se! Där kostar de 159 kronor flaskan. 
Och som alltid när det är holo ska vi ju ha ett filmklipp:
Och så bildspam för det förtjänar det här lacket!
 

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-07 06:14:40

Oh, så vackert :) Riktigt fina regnbågar!
Jag såg att de fanns på eleven.se också för 159kr/st.

Svar: Bra! Då kan man köpa sina backuper där!
Sminkan

Postat av: Linda
Publicerad 2012-09-07 06:35:27

Extremsnyggt!

Svar: Ja, visst är det!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-07 07:16:52

OMG, det är så vackert! Kommer definitivt att köpte det här lacket... Underbart att det var lättmålat också, vi behöver såna efter allt jobb med MUS och Nfu Oh...

Svar: Japp, det gled på som en dröm!
Sminkan

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-09-07 07:47:10

Har ju inte direkt brist på likande färger som den här kollektionen, men kanske behöver jag dem ändå, får se :)

Svar: Behöver kanske du inte gör men det är fantastiska lack.
Sminkan

Postat av: Rebecka
Publicerad 2012-09-07 08:22:56

Det var verkligen jättefint! :)

Svar: Ja, det är det!
Sminkan

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-09-07 08:40:47

Det här ser underbart ut! Det kanske blir ett köp framöver, lättmålade holos är ju alltid trevligt att ha ett lager av =)

Svar: Ja, jag tyckte det var suveränt! Bättre än Laylas till och med!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-07 08:46:54

Ahhhhmazing. Jag försökte köpa dem, men köpet gick inte igenom. Ignorerade att se vad summan landade på, så det var väl inte så konstigt ändå kanske.


Svar: Nej, de är onödigt dyra. Men köp bara det blå då, för det är vackrast!
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-09-07 09:08:09

Hjälp asså. Min önskelista finns i mitt huvud och jag känner att jag behöver skriva ner snart. Har tappat greppet totalt. Så många lack jag vill ha, så tråkigt köpstopp. Hittade iaf MUS Siw på MUS i Borås med 40% rabatt. De hade konkursutförsäljning. *snyft snörvel* Just hololacksönskelistan är oroväckande lång. Det jag eg skulle säga var: Woooooow!

Svar: Mm, hololack är ju måsten och det har kommit så många fantastiska!
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-09-07 11:18:40

WOW WOW WOW! dog lite inombords av att se videoklippet,+bilderna det är ju så snyggt! Vill bara ha! Längtar ihjäl mig att se resten av dem!

Svar: Ja, de är fantastiska alla tre!
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-09-07 11:44:08

Jag sitter med klickfingret hoovrandes över min kundkorg på Eleven..... aaaahhhh

Svar: hoovra inte, tryck köp!
Sminkan

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2012-09-07 16:09:49

Såg dem på Matas här om dagen, men slog inte till. Varför??? Det här är ju verkligen hur vackert som helst!!!

Svar: Jag kan inte svara på det. Du får gå tillbaka och köpa dem nu!
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-09-07 17:15:23

Wow! :D Underbart! Jo du, vore det möjligt att få se en jämförelse mellan det här och de andra ljusblå? Iaf Mermaid Spell, som jag tänkt köpa.

Svar: Kanske det. Jag har inte swatchat FNUG på stickor än och efter det är det solen det hänger på.
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-09-07 20:52:25

Brutalt fint! Jag tänkte att jag inte behövde dessa, då de är lite mesiga i färgerna, men holoeffekten är ju så ab fab att jag nog måste ändra mig :)

Svar: Ja, det är fantastiska hololack! Köp!
Sminkan

Postat av: Lela
Publicerad 2012-09-07 20:59:38

närbilderna är magiska!

Svar: Det är ett magiskt lack!
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-09-07 21:20:03

Oj vad vackert! Nästan så att mina ögon börjar läcka av att titta på denna skönhet!

Svar: Ja, det är ett fantastiskt lack!
Sminkan

Postat av: Linnéa, Nagelmania
Publicerad 2012-09-09 14:31:02

Jaha, det var ju bara att klicka hem det då. Det gick verkligen inte att hejda... Fantastiska bilder!

Svar: den är väldigt vacker!
Sminkan

Postat av: Viola, Killer Colours
Publicerad 2012-09-19 15:29:27

Fantastisk swatch på ett fantastiskt vackert lack, men GUDARS jag förstår inte hur du kan kalla det lättlackat! Jag kämpade för det första med penseln som är ca 1 cm för kort (och därmed knappt plockar upp lack nog för en hel nagel) och för det andra med att det drog med sig lack helt hiskeligt, krävdes fyra lager för att bli av med kala fläckarna. Och då lackar jag ändå med totalt två eller tre svep på varje lager, samt utan underlack. Krejsy hur olika det där kan vara. Haha!

Svar: Ja, det låter verkligen helt annorlunda. Jag gillar ju kortare penslar, och smalare också för den delen, så jag upplevde inga som helst problem med penseln. Fyra lager låter jättejobbigt. Jag fick inga som helst kala fläckar och lacket flöt på som en dröm. Vad hade du under? Jag lackade på naken nagel.
Sminkan

Postat av: Viola, Killer Colours
Publicerad 2012-10-05 16:49:18

Naken nagel jag med! Vad knäppt.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela