Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

FNUG Fantastica

Publicerad 2012-09-21 07:02:00 i Naglar - holografiska lack,

Dags för det tredje och sista holografiska lacket från FNUG. Precis som det i silver och det i blått så är det här en ren knock out när vi snackar holografisk effekt. En makalös effekt bara matchad av Layla Jade Groove om man tittar i samma färggrupp, och då är Jade Groove mycket mer blå i tonen. FNUG Fantastica är mer av samma färg som Koh Metallic Green eller Nfu Oh 66. Mer holografisk än dem dock.
Det här är, återigen och precis som syskonlacken, två lättmålade lager på nakna naglar. Inget underlack och inget överlack på mina bilder. Ingen kräm eller olja heller i anslutning till lackandet då det lätt ställer till applikationsproblem att få fett på nageln eller penseln. För mig är det här lack som applicerar sig själva och jag gillar den korta, lättstyrda penseln. Sen har jag förstått att inte alla håller med men det är ju inte ovanligt. Hololack ska målas med lätt hand, få drag och på slät och torr yta. Eller, om man föredrar det så kan man ju köpa en aqua base som jag vet Emma brukar använda. Jag misslyckas oftast med att måla hololack på aqua base då den är lite klibbig och ska ge ett grepp till lacken som i mitt fall leder till en ojämn applicering men det är nog mycket att jag är ovan vid att hatera dem. 
Fantastica förtjänar helt klart sitt namn. Det är fantastiskt. Jag har använt det två gånger så bilderna är från olika tillfällen. Filmen är från första tillfället jag testade det. 
Jag är verkligen förtjust i mina FNUG-holos! De är så himla vackra och bra och fantastiska! Helt otroliga!
 

Kommentarer

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-09-21 07:39:54

Oj, vilka regnbågar!

Svar: Ja, det är fantastiskt!
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-09-21 08:43:07

Så vansinnigt tjusigt! Jag klickade hem Fnug-holosarna och deras Aqua Fix från Eleven igår, hoppas paketet kommer i dag! :-)

Svar: Ja, hoppas! Och vad roligt!
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-09-21 09:34:05

Väldigt passande namn på det här lacket! Helt fantastiskt :)

Svar: Ja, det är så vackert!
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-09-21 10:04:01

Helt fantastiskt! Blir bländad och köpsugen. :)

Svar: Ja, och då är ändå Fantastica den av de tre som är minst holo.
Sminkan

Postat av: Emma
Publicerad 2012-09-21 10:49:35

Jag måste nog vara väldigt kass på att lacka tror jag.. Lackade Psychedelic över ett helt torrt lager underlack och.. alltså det var som keso eller nåt, tom på tredje lagret drog det med sig och lämnade kala fläckar trots lång torktid emellan.. ändå hade jag det en hel dag för holoeffekten var så häftig. Nu har jag köpt en aquabase får vi se om det blir bättre. :)

Fantastica var mycket finare än jag trodde att det skulle vara, tyckte det såg lite dassigt olivgrönt ut i flaskan, kanske blir ännu ett inköp.

Fina bilder på denna blogg som vanligt :)

Svar: Emma, om du skippar baslack helt då? Hur blir det då? Smörj inte in händerna innan du lackar heller utan rena, torra naglar. Skaka flaskan ordentligt innan så pigmentet blandats ut i basen ordentligt. Jag har inga problem att lacka två lager direkt efter varandra.
Sminkan

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-09-21 15:44:21

Även detta ser supervackert ut!

Svar: det är vackert!
Sminkan

Postat av: Emma
Publicerad 2012-09-21 15:47:15

Ja jag ska testa både "naket" och med aqua base och se hur stor skillnaden är. Kan även vara kul att se om holoeffekten faktiskt blir lite bättre med aqua base men det tror jag faktiskt inte. Jag antar att det inte är hela världen, jag hade ju "bara" typ sju olika baslack redan! :)

Svar: Berätta hur det går sen!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-21 16:45:23

Wiiieee, det är verkligen fantastiskt vackert!!! Jag funderar på om jag ska fuska lite och måla med FNUG i helgen, har hittat två tröjor som mormor skulle kunna ge mig istället. Har dock även ett holo som du har gjort som jag faktiskt aldrig testat och hade egentligen tänk ha det i helgen, men du frestas ju så...

Svar: Ja, det är fantastiskt vackert så jag förstår att du vill prova. Kör du, så får vi veta vad du tyckte om appliceringen. Jag och Karianne verkar rätt ensamma i lättlackat-hörnan...
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-09-21 19:12:28

*Applåder!*

Svar: Visst är det tjusigt!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-21 20:31:18

Det verkligen underbara lack!

Svar: Ja, och det här är minst holo. Alltså man fattar inte hur holo de är!
Sminkan

Postat av: Lela
Publicerad 2012-09-21 21:18:15

Oj oj oj oj:D

Svar: Ja, det är snyggt!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-21 22:42:23

Regnbågarna är ju grymma, men Fantastica bleknar ändå i jämförelse med Suspended i Dusk för mig. Väldans mycket dessutom!

Svar: Jag förstår det. Vi kanske kan avhjälpa det. :D
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-09-22 10:56:59

Underbart vackert! Jag har ju också detta, men måste lägga vantarna på de andra två också!

Svar: Ja, vanta på!
Sminkan

Postat av: Sarah
Publicerad 2012-09-24 00:54:11

GUD, vad härligt med nya lack som har ordentligt med holo i sig!

Svar: Ja, det är bra!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela