Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Swanky Silk

Publicerad 2012-09-11 18:34:00 i Naglar - duokromatiska,

Swanky Silk var det lack från Bohemian Lustre Chrome-kollektionen jag var mest intresserad av på förhand. Kombinationen av gult och rosa är inte så vanlig även om jag har lack som är i närheten av den här kombinationen. Bättre lack som det skulle visa sig, eller alla fall mer distinkt duokroma. 
Nej, det blir ingen favorit, det blir det inte. Lacket är blekt beige-guld-rosa och det är mjuka skiftningar mellan färgerna så det är inte så in-your-face duokromt utan mer typ lite diskret duokromt.Det ni ser på bilderna är tre lager av penseldragsmärkesbenäget lack med frostig finish. Så himla trist. Finishen får mig att tänka på Romantique-kollektionen med metalliclacken som kom för några år sedan. Det roligaste med dem var att de var one-coaters och gick att stämpla med, om jag minns rätt. Tvivlar på att det här är opakt nog för det men vem vet.

Det ser lite urtvättat ut i och med att färgerna är så ton i ton. Inte så läckert. Lite obehagligt nästan. Som uppblött hundfoder som stått så länge att det blivit en hinna på det. Eller lapskojs i skolmatsalen. Nej, inte alls min färg. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-11 18:49:52

Ja det känns lite blekt...

Svar: En aningens, ja.... :D
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-11 19:30:22

Även om det inte är din favorit så fick du otroligt fina bilder på lacket!

Svar: Tack! Det var svårfotat...
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-09-11 19:32:33

Swanky Silk var ju min förhandsfavorit också, men jag föll inte heller för det. Det känns blekt och fick mina händer att se smutsiga ut.

Svar: Ja, den var ingen höjdare. Jag ska lita på dig helt nästa gång.
Sminkan

Postat av: Little Miss Nailpolish
Publicerad 2012-09-11 19:53:42

Ingen höjdare... Skapar inget direkt köpsug hos mig tyvärr...

Svar: Tyvärr? Det är väl bra! Jag är glad varje gång jag inte vill köpa ett lack. :D
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-09-11 20:38:05

Fint!

Svar: Vad bra!
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-09-11 20:47:03

Men bilderna är ju jättefina. Jag ska inte bli avskräckt utan beställer ändå för jag gillar hur det ser ut på dina naglar. :)

Svar: Vad bra! Förhoppningsvis kommer inte du att tänka på lapskojs när du bär det.
Sminkan

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-09-11 21:58:57

Eh... Jag tycker det är skitsnyggt. Knappt jag vågar erkänna det. ;) Men så fick ju vi aldrig lapskojs i skolmatsalen heller. Skinklåda däremot - uärk! Eller pölsa - oh hemska tanke!

Svar: Klart du ska våga erkänna att det är snyggt. Jag var nog för förväntansfull. det här trodde jag skulle vara kollektionens stjärna...
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-11 22:44:01

När jag såg de två första bilderna blev jag arg över att jag inte köpte detta, för de var så fina! Ju fler bilder jag såg, desto mer kräktes jag i munnen... Det är fan skitfult. Jag hatar det nog till och med. Alldeles för blekt och fisigt och äckligt och seriöst! Jag mår fysiskt illa av att se det. Nu måste jag klicka bort mig från inlägget.

Svar: Ja, det är skitfult.
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-09-12 00:00:11

haha, jämförelsen "uppblött hundfoder" :D Hur roligt lät inte det :D

Svar: Mja, det var det första jag tänkte på...
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-09-12 00:43:07

Haha Chaosophia avskrämmer mig lite ;)
Nej men jag tycker det ser fint ut, du tog iaf jättefina bilder, men kommer nog inte köpa det själv. Vore kul att testa det, men är för skeptisk för att spendera mina få slantar! Litar på ditt omdöme om det.

Svar: Jag kan göra en decant till dig. Jag lär ju inte använda upp det själv. :DHar inga småflaskor, tyvärr, men det kan ju ordna sig med tiden.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela