Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Heart of Africa

Publicerad 2012-09-02 16:46:00 i Naglar i rött,

Dagens manikyr. Jag älskar det här lacket. Heart of Africa. Det är så oerhört vackert! Det ingick i ett set med röda lack från China Glaze en gång i tiden när jag köpte det, samma set som Masai Red och Long Kiss. Jag delade mitt set med en kompis så jag har bara den här och Long Kiss kvar men det är ju också guldkornen!
Heart of Africa har undgått att hamna på bloggen för den brukar komma fram på vintern och då har jag inte fått till bra bilder. Det blev inte så bra bilder nu heller men jag tänker visa dem ändå eftersom det verkade som att flera var intresserade av lacket. Det är ett lack som förtjänar uppmärksamhet dessutom för den är bland de snyggaste vampiga röda jag vet. 
Två lager, perfekt formula om än åt det tjockare hållet. Vackert skimmer och den vackraste djupa vinröda ton man kan tänka sig. Kalla undertoner som ger snövithänder. Det är perfekt! Det är klassiskt men inte tråkigt eller tantigt. Man kan bära det med sina svarta, långa spetskjolar eller med dräkt, vad man vill, och det är lika passande oavsett. Det här är ett av de lack jag kan tänka mig att bära en månad i sträck för man kan inte tröttna. Sen  kommer jag så klart inte göra det för det finns så många lack jag älskar i mina Helmers men ni förstår principen. 
Det är inte världens bästa ljus, det är regntunga skyar över min del av staden, men jag hoppas ha förmedlat lite av den magi lacket besitter. Det är lätt att få tag på, det finns hos TD bland annat då det är core hos China Glaze. Och visst passar det perfekt in nu i höst med German-icure by OPI, Every Month is Oktoberfest och Smolder. Den liknar ingen av dem men är minst lika vacker och värd att skaffa. 
 
 

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-02 16:52:28

Wow, otroligt vackert lack! Perfekt till hösten!

Svar: Det är det verkligen! Det är dessutom "jag" på flaska!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-02 16:54:25

Shit, jag sitter fortfarande och gapar, detta är såå jävla snyggt!

Svar: Japp! Det här måste du skaffa sen! Du kommer älska den!
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-09-02 16:59:05

OOOoooooooo :D

Svar: Japp! Gå och lacka nu!
Sminkan

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-09-02 17:46:21

Åh. Jag ska göra en bekännelse.
För ett tag sen var jag sugen på ett mörkt mystiskt vampigt lack och började leta i lådorna. Vad hittade jag? Ingenting. På riktigt. Jag tror inte att jag ägde ett enda vampigt lack. Då tänkte jag på dig och skämdes. "Tönk vad besviken Sminkan skulle bli!"
Nu har jag skaffat mig en och annan och planerar att köpa så himla många mer! Kanske till och med denna? Den var ju helt fantastiskt mystisk och sexig. Tycker jag!

Svar: Jag skulle väl inte bli besviken på någon för att den inte gillar samma lack som jag eller har hundra vampar i lådorna? Nej, nej, nej. Jag tycker det är roligt att det finns fler som älskar nagellack oavsett vad de har i lådorna eller vilka färger de föredrar!
Sminkan

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-09-02 17:48:19

OHJA, nu har jag tittat extra noga. Skriver upp den på min "WANTS & NEEDS" lista direkt!

Svar: Ja, där hör den hemma!
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-09-02 18:24:24

Så himla vacker färg och lyster!

Svar: Ja! Helt underbar!
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-09-02 18:40:07

Det här är så nedrans vackert! Vill också ha.

Svar: Det är ett av de vackraste lack som finns i sin genre!
Sminkan

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-09-02 19:13:08

Skit också! Jag lade nyss en beställning på lack från "over there". Hade jag känt till skönheten hos det här hade jag petat in det i vaukorgen. *mutter mummel* Får bli nästa gång.

Svar: Ja, det har funnits i många år och verkar inte riskera att bli discontinued. Du hinner!
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-09-02 20:41:33

Men faaaan vad snyggt!!!!

Svar: Ja, den är oerhört fin!
Sminkan

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-09-02 21:26:55

Vilken underbar färg! Jag har haft lite dåligt med vampiga lack i samlingen så jag har precis beställt lite, men den här skönheten missade jag.

Svar: Du får ta den nästa gång. Det är ett oerhört vackert lack.
Sminkan

Postat av: Linda/Lackmonster
Publicerad 2012-09-02 21:54:04

Visste inte att det här fanns, har helt undgått mig. Men det ser helt perfekt ut. Otroligt vackert! De här vampiga, svärtade röda färgerna är någonting som jag aldrig tröttnar på.

Svar: Nej, man kan inte få nog av dem!
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-09-02 23:16:48

Ojojoj, jag har nog inte riktigt insett hur vackert det här är! Det är ju också ett måste! Suck. Så många nya vackra vampar! Ska nog vänta lite dock, sprida ut det lite.... Först OPI tyskarna, sen det här, sen kaaanske Smolder också ^^

Svar: Nu vet jag inte om den här är ny, den släpptes ju för många år sedan, men det har nog varit lite bortglömt. Det är nackdelen med att det släpps så mycket nytt...
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-03 00:19:58

Jag bara dreglar, och dreglar. Längtar efter att bära det här jag med!

Svar: Ja, den är nog perfekt på dig med!
Sminkan

Postat av: Anna-Cee
Publicerad 2012-09-03 11:46:25

Det var superduperjäättemycketwoaafint! Kommer definitivt köpa det!

Svar: Det är oerhört fint. Tycker ett köp av det är en klok idé!
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-09-03 19:53:22

Jag gjorde ju omgående det jag blev tillsagd igår och lackade med Heart of Africa. Kan säga att den är underbart vacker, men jag upplever den varmare i färgtonen än dina bilder, inte så mkt blå-stick. Jag tyckte formulan var LITE knepig på min flaska. Den ville gärna pöla sig lite vid nagelbanden så det gällde att plaska på tunnt. Väldigt snygg och jag kan oxå rekommendera den till alla som gillar mörka röda iaf!

Svar: På mig är den väldigt kall i tonen. Till och med nu i varmt, elektriskt ljus så ser den lite lilaröd ut. Jag älskar den just för att den är så pass kall. Men det kan vara hudton och ljusförhållanden så klart.
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-09-03 19:56:14

Vilken härlig färg! Tror inte att jag har sett den förut faktiskt..

Svar: Det är ett helt underbart lack!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela