Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Black No.1

Publicerad 2012-09-18 20:30:00 i Nagellack jag frankat,

Vill ni se mer av mina hemmafrankade Type O Negative-inspirerade lack? Självklart måste man ju ha med ett lack med namnet Black no.1 och här är det. En svart jelly med enstaka glitter i svart och lila. Den här är gjord med en ännu mer jellyfierad Liquid Leather och så lila glitter från TKB och svart glitter som är litet och runt och några större svarta hexglitter som jag ville se om jag kunde få att synas i svart. Idén från början var att göra ett mindre chunky Funky Chunky, men det funkade inte och då slängde jag i det lila glittret. Man kan ana att det är svarta glitter i där lacket inte är helt täckande, titta noga tjejer, men jag klarar inte att ha det så genomskinligt så jag öste på tre lager och där försvann de flesta svarta glittren.
Man skulle ha behövt fyra lager för full täckning som ni ser. Jag har alltså spätt ut Liquid Leather med lika mycket ofärgat lack så den är rätt skir. Ja, ni fattar ju hur jag tänkte när jag gjorde det. Hur som helst, de lila glittren från TKB fick alla fall lacket att blir lite mer spännande och jag är glad att jag slängde i dem. 
Okej, jag vet, lacket är inte lika bra som låten, men helt ärligt, hur skulle det lacket ha sett ut? Hade jag lyckats med svart med svart glitter så hade det ju varit bra men nu gick inte det. Jag gillade att bära det här ändå för det är superglossigt och de glest utströdda små glittren blinkar så fint då och då utan att förta lackets svärta. Jag är nog rätt nöjd med det faktiskt. Ja, det är jag. Och jag kommer bära det igen. 

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-18 21:40:45

Oh, jag kan se de svarta glittren! Jag gillar att du har haft i de lila glittren, det ser jättefint ut!

Svar: Tack! Jag fick det inte som jag hade tänkt mig det men jag blev rätt nöjd ändå.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-18 22:05:38

Det är jättefint, du är så duktig!

Svar: Tycker du? vad roligt!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-19 09:26:24

Jag tycker det syns att det inte blev som du hade tänkt dig, men jag tycker det ser fint ut ändå. Funderar lite på om det går att få de svarta glittren mer synliga på något vis? Om inte annat tycker jag aldrig att det slår fel med sparsamt glitter så där som sprakar till ibland och gör ett svart lack intressant. :D

Svar: Nej, inte vad jag hade tänkt men jag är nöjd ändå. Den blev så glossig. Jag ska ha ett lager till nästa gång. Enda sättet att göra glittret synligare är ju att göra basen mindre svart och då blir den ju en sorts top coat. Det vill jag inte.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-09-19 10:03:20

Jag gillar det!

Svar: Jag med!
Sminkan

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-09-19 10:07:59

Det ser fint ut, och verkar passande om man inte vill ha världens glitterbomb på naglarna.

Svar: Sant! Jag gillar det här mycket mer än jag trodde jag skulle göra. Planerar att bära den snart igen.
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-09-19 16:41:06

It's rock n' roll baby ;)

Svar: :D
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela