Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

BB Couture Vampire Bite

Publicerad 2012-09-01 09:52:00 i Naglar i rött,

V är nästa bokstav att avverkas. Det blir en repris, jag har plockat fram Vampire Bite från BB Couture för den behövde verkligen nya bilder. De gamla är så usla att jag inte vågar länka till dem. Jag kan dock klistra in vad jag skrev då, 2009, för det gäller fortfarande, med ett undantag:
Två lager lack, ganska tunna, räcker. Det ger samma effekt som körsbär som nästan inte mognat. Ni vet, som om det vore lite genomskinligt men ändå inte. Mmm! Vackert! Det är dock knepigt att måla med. Man får passa penseln så det inte droppar och rinner. 
Jag tycker färgen är vacker, om än traditionell. Tror jag har ett gäng lack som ser ungefär lika ut i min samling. Ni som känner mig förstår naturligtvis att det är köpt enbart för namnet! 
Ja, färgen är verkligen som körsbär men idag gör jag tre lager, två tunna och ett mer flödigt. Eftersom penseln är lång och lacket lite rinningt vill det gärna pärla ner lack längs skaftet så man får stryka av ordentligt. Det är inte alltför knepigt baraman tänker på att göra så. Lacket i sig flyter ut bra och även om min linjer är lite skakiga så blev det inga andra, större problem. Att linjerna blir skakiga beror ju mycket på att BB Couture har så eländiga penslar. De är alldeles för långa och böjliga, som Orlys ungefär, och det passar inte mig. 
Vampire Bite alltså. Ett ganska vanligt lack. Mörkrött krämlack är väl inte det unikaste i världen. Det är inte lika glossy som ett jellylack men man får det ju helt opakt så det är väl en fråga om vad man vill ha. Jag tycker det är ett rätt bra lack i sin genre men BB Couture är rätt dyra så frågan är om det inte går att hitta lika bra lack till ett lägre pris. 

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2012-09-01 11:27:21

Superfint!! och vilken poetisk beskrivning om körsbären, men ack så träffande :-)

Svar: Ja, den har ju sån färg. ;D
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-09-01 13:23:51

Den ser härlig ut! Ett lack jag absolut skulle kunna uppskatta.

Svar: Ja, jag uppskattar den också.
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-09-01 13:58:33

Den var fin, men känns inte sådär superspeciell..

Svar: Nej, röda krämlack blir sällan superspeciella.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-01 16:27:01

Jag håller med både Anne och Annie! Det är ett lack jag också skulle kunna uppskatta mycket, men det är inte så speciellt direkt. Men fint!

Svar: Ett stapelrött. Bra att ha.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-01 18:16:35

Körsbärsrött!! Mmm! Japp, mycket fint, men som du säger, det finns säkert liknande till bättre pris.

Svar: Ja, det är knappast unikt.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela