Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Bad Girl

Publicerad 2012-09-16 12:43:00 i Emmas FOTD 2012,

Hurra hurra för att det är helg! Det är så skönt att vara ledig och dessutom så kan man passa på att göra lite roligt smink. Igår dök jag ner i min Bad Girl-palett från Sleek Makeup. Det hade jag tänkt göra redan förra helgen men sen kom en förkylning emellan och då kändes det inte så kul.
 
 
Jag håller just nu på att testa Glow Time från Jane Iredale. Det är en BB Cream med rejäl täckning. Den blev inte särkskilt bra på bild, vilket iofs även kan ha med ljuset att göra, jag fotar i köket och alla lampor är inte uppe efter renoveringen. Nån gång läste jag ett frågor & svar-inlägg hos Linda Hallberg. En av hennes läsare frågade om hon retuscherade sin hud, jag tror att svaret var ja men jag minns inte riktigt. Poängen är att jag kom att tänka på att jag kanske borde säga något om detta, alltså inte om Lindas hud utan om min egen. Jag retuscherar nämligen min hud. Ni har inte frågat men jag tycker faktiskt att det är rätt viktigt att berätta. Det där med retusch är ju svårt, å ena sidan så bidrar det till att folk får sneda ideal, å andra sidan blir det ju snyggare. Jag retuscherar min hud så tillvida att jag tar bort ojämnheter och skruvar lite på färgerna för att inte se så iskall ut som man ibland gör av blixten. Ibland slänger jag även på lite sken för då får man en så fin soft focus-hud. Jag är galet oproffsig på bildredigering, gör allt i Picasa så ibland bara pillar jag runt tills jag tycker att det blev bra. Hur som helst, nu vet ni, jag retuscherar huden tills jag tycker att den är snygg och här har jag ändrat massor. Ibland har jag perioder när jag tycker att jag inte ska retuschera för att jag banne mig ska visa den sminkade sanningen. Ser jag tillbaka på dem bilderna så retar jag mig väldigt på ojämnheter i huden, de förstör upplevelsen av mina egna sminkningar för mig ch således tänker jag retuschera när jag känner för det. Ni får hemskt gärna delge mig era åsikter kring detta, men jag planerar att göra som jag vill i denna fråga. Nu ska jag i alla fall sluta tjata om detta och prata om sminket istället.
 

Hyn

Foundation: Jane Iredale BB Cream, har ett sample i en burk och vet inte vilken färg det är men jag gissar på BB3

Concealer: MAC Moisturecover NC 20

Puder: Laura Mercier Translucent Powder

Bronzer: Bare Minerals Warm

Rouge: MAC Mineralize Blush Gentle
Ögon
Ögonbryn: Laura Mercier Brow Definer Warm
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Sleek Make Up Intoxicated, Rebel, Twilight och Inoccence

Highlighter: Too Faced Heaven 

Eyeliner: Clinique Brush On Cream Eyeliner

Mascara: L'Oreal Double Extension Beauty Tubes

Lösögonfransar: Ardell 111

Läppar

Läppstift: MAC High Tea

Här har jag i alla fall ganska långt, följt denna tutorial. Jag såg den för länge sen, innan jag hade Bad Girl-paletten men nu när jag köpte den kände jag att det var läge att leta upp den igen för jag tyckte att sminket var otroligt snyggt. Sen kollade jag inte på tutorialen precis innan utan tolkade lite fritt, men idén kommer i alla fall därifrån och jag tror att jag har hamnat hyfsat nära. Basen är Shadow Insurance, Intoxicated ligger på ögonlocket och de båda lila är mixade och ligger som en ram utanför det gröna, i globlinjen, samt under ögat. Jag ville ha en matt highlighter och valde Heaven från Too Faced. Skimriga Innocence fick ljusa upp i inre ögonvrån. Jag har eyeliner både längs med övre fransraden och som inliner. Jag hade egentligen tänkt använda Demi Luvies-fransarna men hittade inte dem och körde därför på Ardell 111. De var lite överdrivna för en middag med sambon kan jag tycka, det tyckte han med, men de blir fina på bild och ibland är det ju roligt att ta i ordentligt. Jag kan för övrigt meddela att jag nu har en ny locktång, istället för den som dog. Nu låter det ju som om Net On Net varit aslångsamma, det har de verkligen inte, det är jag som varit. Oklanderlig kundservice från deras sida, nu hoppas jag bara att denna locktång håller bättre än den förra...

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-09-16 12:48:15

Åh, vad snyggt! En ny favorirsminkning för min del! Och jag får lust att sminka mig själv helt plötsligt... Mycket, mycket vackert. Den paletten är farlig för den väcker sminklust till och med hos mig. :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-16 12:50:00

Sminkan: Tack:) Haha, ja det är väl positivt isf. Man kan nästan säga att den har magiska krafter...

Svar: Snudd på, faktiskt. :D
Sminkan

Postat av: Ninni
Publicerad 2012-09-16 13:01:35

Jädrars vilken urläcker mejk. Wow!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-16 13:10:44

Argh, jag dör! Fan vad snyggt! Snyggaste sminkningen jag sett på länge!

Ååh, varför skaffade jag inte paletten när det var 20% på den? Dumt av mig. Väldigt dumt.

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-09-16 13:31:29

Smokin hooooooootttt!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-16 13:46:40

Ninni: Tack så mkt!:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-16 14:06:04

Chaosophia: Tack så mkt:) Ja det var ju dumt, men det kanske kommer fler rabattillfällen. Och det skiljer ju typ bara 15 kronor så skillnaden är ju inte jättestor:)

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-16 14:06:41

Mycket vackert! MÅSTE skaffa den här paletten!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-16 14:17:44

Martina - Colourize Me: Haha, tack snälla:)

Postat av: Aila
Publicerad 2012-09-16 14:46:13

Men herre gud vad snyggt! Bad girls have more fun *fniss*

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-09-16 15:00:22

Vilken helt underbar sminkning och färgkombination! Oj, man vill bara härma och sminka sig likadant. Fast då får jag nog köpa paletten först ;) Och blir frisk från min förkylning :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-09-16 17:38:38

Fantastiskt vacker sminkning! Älskar det!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-16 18:05:34

MNPO: Tack! Ja den känns som lite av ett måste om man gillar såna här färger. Den perfekta paletten för sotningar...

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-16 18:06:56

Aila: Tack! Haha, ja kanske det:) Fast jag tycker att Sleeks Good Girl-palett ser jävligt läcker ut den också...

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-16 18:07:46

Gelic' nail art: Tack så mkt! Ja det är ju ett superbra betyg! Du får se till att bli frisk och köra hårt sen:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-16 18:08:01

Nailtastic: Tack så mkt snälla Anne!

Postat av: Marina
Publicerad 2012-09-16 21:23:51

Ohh galet snyggt! Du ser verkligen tjusig ut! Supersnygg sminkning! Verkar vara bra den där paletten, måste nog försöka lägga vantarna på en sån jag med!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-16 21:47:00

Marina: Tack så mkt! Den är väldigt pigmenterad och trevlig. Tycker absolut du ska skaffa en, den känns som helt din stil...

Postat av: Helena
Publicerad 2012-09-16 22:55:35

Först såg jag ögat och tänkte "shit vad snyggt". Sedan såg jag att du hade rockat loss med Bad girls-paletten och är ännu mera övertygad om att jag gjorde rätt som klickade hem den från Ebay!

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-09-16 23:03:49

Åh så snyggt! :D Love it!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-17 05:53:14

Helena: Tack Helena! Jag är övertygad om att du kommer bli nöjd med den. Gillar man sotat och den typen av färger så är den värd sin vikt i guld...

Andrea: Tack så mkt:)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2012-09-17 18:39:52

Vacker Emma, vacker sminkning, vackra skuggor :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-17 19:44:58

Zizzie: Tack, du är allt en raring:)

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-09-17 21:21:29

Så oerhört snygg sminkning! Jag blir så inspirerad!

Spännande att höra om retuschen! Jag fixar inte mina bilder, men det beror bland annat på totalbilderigeringsinkompetens. Däremot skulle jag gärna se lite retuscherad ut i verkligeheten... Just nu ser jag ut som raka motsatsen. Inget gravod-glow här, inte. Bara toktrött, blek, rdögd och dit flammig. Glammigt värre...

Postat av: Linnea - Makeup for Dummies
Publicerad 2012-09-18 17:38:36

Jag tycker att retuschering är bra i måttliga mängder :-)
Ibland kan det ju behövas för att få fram färgerna man ser i spegeln då det inte riktigt vill fastna på samma sätt på bild. Och ibland vill man trolla bort finnar osv. Det jag inte gillar är när det blir överretuscherat, så att man knappt skulle känna igen sminkningen om man sedan såg den live, det tycker jag är det tråkiga med vissa sminkbloggare :-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-19 21:45:18

kerstin: Tack! Det är alltid roligt att kunna inspirera!:) Ja jag är ju inte asproffisg direkt, men viss rödhet och blemmor brukar jag kunna fixa bort... Ja du, gravidglow är väl få förunnat tyvärr, tror att media kan ha en del med bilden av att alla ska glöda under graviditeten att göra, har inte mött så många om faktiskt upplever det...

Linnea - Makeup for Dummies: Håller helt med dig. Samtidigt kan jag va lite avis på dem som kan retuschera sitt smink till sidenskimrande perfektion, jag önskar att jag också kunde... Samtidigt så tycker jag att om man vill ha galet retuscherat kan man läsa ett magasin, till bloggar vänder man sig om man vill ha ett mer naturtroget resultat, IMO...

Postat av: Ewe
Publicerad 2012-09-25 16:09:14

Riktigt snyggt Emma! De där färgerna klär dig sjukt bra!:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-30 19:28:56

Ewe: Tack så mkt! Jag gillar färgerna, de är härligt dramatiska:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela