Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Smok'n in Havana

Publicerad 2012-10-06 10:21:00 i Naglar i korall&persika,

Hej och välkomna till en lördag på Sminkan och Emmas blogg. Idag kommer jag visa det nagellack jag bar förra söndagen då min nagel bröts. Jag hade Sofia här på en snabbvisit den dagen för hon och hennes sambo passerade Stockholm den helgen i andra ärenden och jag fick chansen att fika lite innan hon vände åter hemåt. Hon hade med sig Black Spotted, kanske världens fulaste effektlack, som jag fick låna av henne. Det kommer ett eget inlägg med det lacket senare. Jag drar mig lite för det dock för det blev verkligen helt hiskeligt på mig. Hur som helst, jag stod och rev bland mina oprovade lack från en RAOK jag vann på ett forum och det blev den här som skulle få agera underlag till Black Spotted. Jag önskar jag inte försökt slå två flugor i en smäll och istället plockat fram en neongrön eller så, men nej. Jag skulle få in flera saker i ett svep... 
Smok'n in Havana alltså. Snabbt och slarvigt påmålat. Jag var inte så jätteinspirerad av frägen i flaskan men jag måste säga att det var ett fint skimmer i den. Det är ju en väldigt konventionell färg som knapptas kan kvalificera sig som edgy eller så. Nej, det här en färg för den försiktigare, mer klassiska kvinnan. Jag kan se det här på kvinnor som jobbar på bank till exempel, eller på andra ställen med dress code. Färgen är ju också alldeles för varm för min hudton men som sagt, skimret är väldigt vackert. Jag kan inte säga att lacket är fult eller trist, det är välgjort och det är tänkt för en annan typ av kvinna än jag. De ska ju också få bära nagellack, de damigare och elegantare kvinnorna. 
Två rätt lättlackade lager med kort torktid, om jag minns rätt. Jag kladdade för jag kan inte hantera penseln. Det vet ni redan så jag bara mal om samma sak hela tiden. Jag borde lära mig hantera clean up dock. Jag är dock för lat och för snabb. Tycker det är tråkigt att pilla med saker. 
Och ni vet vad som gäller, ett lack som inte hänför innebär en bild på katterna som tröst.
 

Kommentarer

Postat av: My Nail Polish Online
Publicerad 2012-10-06 10:41:36

Vackert shimmer och fin bild på katterna :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-10-06 10:50:26

Jag gillade inte lacket men kattbilden på slutet är jättefin!

Svar: Ja, jag förstår att lacket inte tilltalar dig. Katterna är bra tröst då, va? Som en liten solstråle på slutet av en mulen dag!
Sminkan och Emma

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-10-06 11:19:20

Jag tycker precis som Emma. Mys-katter på mys-fårskinn = dubbelmys :)

Hoppas ni får en fin lördag i finvädret!

Svar: Ja, de gillar att ligga där och gona sig i solen.
Sminkan och Emma

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-10-06 11:21:04

Inget lack som jag skulle vilja bära själv såhär. Det är nog för den damigare kvinnan på banken som du säger. Katterna var söta i alla fall. :D

Svar: Ja, katterna är alltid söta!
Sminkan och Emma

Postat av: Emma / nail lacquer love
Publicerad 2012-10-06 11:48:25

Jag gillar färgen men det är lite tråkig.

Svar: Den är inte riktad till mig som målgrupp så jag blir inte extatiskt över den men kan se var den skulle passa in.
Sminkan och Emma

Postat av: Linda
Publicerad 2012-10-06 12:05:34

Inget jag blir jättesugen på!! MEN OJ VILKEN FÖRÄNDRING PÅ BLOGGEN!! Mycket tjusigt!

Svar: Visst är det snyggt på bloggen nu! :D
Sminkan och Emma

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-10-06 14:02:36

Jag tycker fortfarande att det här lacket är väldigt fint! Inget som jag kommer komma ihåg imorgon förstås, men det är ändå fint. Speciellt utan Black Spotted på...

Svar: Det är helt klart mycket, mycket bättre utan Black Spotted... :D
Sminkan

Postat av: Lulillan
Publicerad 2012-10-06 15:02:25

Jag gillar skimret jätte mycket, men färgen är för varm/gultonad för mig. Hade det varit en mer röd, blåtonad röd, så hade jag blivit jätte sugen på den pga skimret.

Svar: Jag håller helt med.
Sminkan

Postat av: Kerstin, Skimmerskuggan
Publicerad 2012-10-06 15:16:37

Jag gillar både lacket, katterna och nya designen :)

Svar: vad bra!!
Sminkan

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-10-06 16:06:08

Oj vad förvånad jag blev när jag kom in på bloggen. Fint! :)

Svar: Visst blev det bra!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela