Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nytt till samlingen, en present och dagens naglar

Publicerad 2012-10-04 14:32:00 i Nytt till lacklådan!,

Jag har en kort dag på torsdagar så jag brukar komma hem vid lunch. Sen har jag en kurs som startar vid ett i vanliga fall men idag hade jag inte det. Jag kom hem till en massa härlig nail mail och jag hade dagsljus så jag kunde fota alla mina nya fina flaskor! Emma kommer kalla mig manisk nu för jag skulle ju spara på mina inlägg så det inte tar stopp här på bloggen på grund av materialbrist eftersom min brutna nagel så klart inte duger att visa upp än, men jag måste få dela det här med er! Så mycket fint! Det allra bästa, presenten, är längst ner i inlägget så jag förväntar mig att ni scrollar nästan hela vägen. Mina naglar ser ju så hemska ut att ni som är känsliga kan undvika det allra sista stycket.
Men nu blir det inget mer svammel utan jag ber er rikta blickarna mot översta bilden som visar mina Glitter Gal hololack och en flaska glitter från La Femme, Alla inhandlade på Ninja Polish som inte skickade lacken utan bubbelplast i en kartong den här gången utan hade packat á la Llarowe så jag var tvungen att ta fram saxen. Namnen är La Femme Diferenza, Glitter Gal Teal Green, Belgian Chocolate, Teal Blue och Citrine. Visst ser de vackra ut! 
Nubars höstkollektion kom som en härlig överraskning och här ser ni lacken på en ganska dålig bild men både Siri och Siv tyckte just de här flaskorna var så himla spännande. Kollektionen heter Simplicity Meets Elegance och lacken heter Velvet Silver, Royal Blue, Mystique, Terra-Cotta, Espresso, Rouge, Chartreuse och Romance. Jag är så sur över min brutna nagel så ni kan inte ana för jag kan ju inte fota något just nu, men jag tror jag kommer testa flera av dessa redan nu för alla fall Mystique, Terra-Cotta och Royal Blue ser väldigt smaskiga ut. 
Från en eBay-beställning kommer de här fyra små raringarna. Det är Color Clubs vinterkollektion och lacken heter Ho-Ho-Holly, Gift of Sparkle, Winter Affair och något fjärde namn jag inte minns och etiketten har ramlat av. Ho-Ho-Holly har Alizarine-Feline visat upp för inte så länge sedan och den känns som ett måste i en grönälskande lackgalnings samling. Winter Affair ser ut som en dröm den med och jag kan knappt bärga mig innan jag får bära dessa lack och helst ha långa naglar... 
Mer lackköp inspirerade av mina blogg-systrar. Alizarine-Feline visade Carrie för inte länge sedan  och en lemming föddes. Sen visade Sofia Invoke the Spirit och jag var bara tvungen att göra en order hos Darling Diva Polish. Snacka om att min samling ökat från noll av hennes lack till sju på bara några veckor! Ni måste klicka på länkarna och titta på hur oerhört vackra de här lacken är! Speciellt Invoke the Spirit är speciell med sitt Glow-in-the-Dark och stjärnorna och allt. Och nu tänker ni att jag ska vara klar med det här inlägget. Nej, det bästa sparade jag till sist. Min present! 
Ännu ett Darling Diva lack, Space Beetle, och det är holografiskt och det är  duokromt och det är bara helt underbart! Så jag! Så tusen miljoner tack till min generösa bloggkollega och vän som driver bloggen My Nail Polish Online. Du anar inte hur glad jag blev! Och jag har inte fått iväg dina lack än. De kommer!
Signe tyckte som jag att Darling Divas var roligast av alla dessa underbara lack. Och som motpol till allt roligt ni fått se så kör vi med något tråkigt. Man ska ju ha balans i livet. Här nedan ser ni dagens naglar. Snygga, va? ;D
Det är alla fall ett fint, rött, klassiskt skimmer på dem. Precision Sophia's Siren. Det ligger en "riktig" notd med den i arkivet fast med oförstörda naglar. Och med det avslutas dagens inlägg av mig. Hoppas ni tyckte min paketskörd var lika spännande och rolig som jag gjorde! 

Kommentarer

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-10-04 14:49:46

Oj, "ett skepp kommer lastat"- med en massa skatter. Vilken otroligt paketskörd. Jag trodde Ho-Ho-Holly var ytterligare en Peridot-lookalike men när jag kollade på Alzarines bilder så såg jag att så inte var fallet. Den var ju jättesnygg!

Svar: Den ser fantastisk ut! Jag är så himla sugen på att se den på en nagel med lite längd. Den kommer nog se magiskt fin ut!
Sminkan

Postat av: Emma / Nail Lacquer Love
Publicerad 2012-10-04 15:12:29

Allt ser jättefint ut, men speciellt Color Club lacken!

Svar: Ja, de är vackra!
Sminkan

Postat av: Ninni
Publicerad 2012-10-04 15:17:03

Herregud, jag tror jag dör en smula här - vilka underbara godbitar! Nu blev jag ju så shoppingsugen att jag nästan måste cykla förbi nån butik på hemvägen här... hihi.

Svar: Det tycker jag du ska göra!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-10-04 15:18:19

Oj! Vad många, fina lack! Tänkte också på "ett skepp kommer lastat" när jag såg dina bilder på allt det fina!
Riktigt kul med Nubarkollektionen! Och CC-lacken! De är jag mest spänd på att få se massor utav. Idag släpps väl dessutom deras holosar? Och aah, appropå nya kollektioner, har du sett nya Misa? Jag måste ha hela bunten av dem. Är glad att de har lyckats väcka mitt intresse för första gången på ungefär ett år med två kollektioner på raken! Eller en och en halv iaf.

Jag tror jag ska skriva ett mail istället, haha. Och du! Din nagel ser redan ut att ha repat sig rätt bra?

Svar: Tycker du den ser repad ut? Det är fortfarande ömt som satan och lite svullet i köttet. Men jag är vid gott mod. Ett mail låter superbra! Jag väntar! :D
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-10-04 15:51:47

Ja, men lite iaf? Det såg värre ut här om dagen! Nu ser den ju inte lika sned ut längre, och om två veckor kommer den säkerligen ha växt ut tillräckligt för att den ska kunna vara rak och i samma längd som resten utan att du ska behöva ta ner dem till köttnivå.

Svar: Den är inte lika sned. Jag har klippt den. Det är nog därför den är svullen och öm. Jag stod inte ut med en stympad och sned nagel, bättre med rak och stympad faktiskt. Eller nästan rak. Helt rak klarade jag inte för jag fick inte in klipparen för nageln sitter ju fast i köttet...
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-10-04 16:06:15

Jullacken från Color Club såg fin fina ut tycker jag.

Svar: Ja, de är himla fina i flaskan!
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-10-04 16:45:16

Åh åh åh! Massa skönheter! Lyckliga du!
Svartsjuk på att du har Teal Blue & Green, älskar ju teal så de är HÖGT på önskelistan.
Även Gift of Sparkle och Ho ho holly är jag nyfiken på! Eller ja, vill se alla ;)
Och ojoj, Space Beetle!
*suckar hänfört*

Svar: Visst är det lite som julafton!
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-10-04 16:52:54

Så många fina lack! jag måste säga att Nubars kollektion ser väldigt fin ut. En fin blandning av färger. Jag tycker inte du ska bry dig om dina korta naglar utan lacka ändå. Det är lika fint med korta som långa naglar, enligt mig. Bara de inte är nerbitna. :)

Svar: Korta är okej men inte ojämna och trasiga. Jag väntar på att den trasiga ska bli jämnlång med de andra, sen sätter jag igång och fotar.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-10-04 18:40:32

Jag vill se alla lacken på dina naglar NU! Nu nu nu! Så många fina! :-)

Svar: Så fort nageln växt ut så man inte ser puffigt, ömt kött så kommer jag swatcha järnet. Lovar!
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-10-04 19:13:49

Oj så mycket fint! Jag tycker dina naglar ser finfina ut, men jag gillar ju kort :)

Svar: Kort är okej men inte ojämnt. Det går bara inte. Jag tycker det är jobbigt när jag ser såna bilder i min blogg från tidigare nagelskador så jag vill inte ha ännu mer sånt.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-10-04 19:22:17

Oj, vad mycket fint här! Vad glad jag är att du tyckte om lacket!! Jag var lite rädd att du hade hunnit skaffa det redan :D Visst är Darling Diva helt underbara? Jag har planerat en ny beställning därifrån, jag kan tänka mig så många av hennes lack :D Det är ingen fara med lacken, om du vill kan vi ta dem på nästa träff :)

Svar: Nej, jag ska skicka dem. Jag har ett litet byte på gång med Linda också men jag har inga frimärken och har inte sprungit förbi ICA och köpt ett häfte än. När jag gjort det är det lugnt. :D
Och jag är så glad över lacket att du anar inte! Helt rätt lack för mig! Jag är så rörd och glad och vill bara krama dig!
Sminkan

Postat av: Anonym
Publicerad 2012-10-04 20:19:27

Alltså, jag har inte råd att följa din blogg. Önskelistan blir bara längre å längre å längre...

Svar: Aila, är det du? :D
Sminkan

Postat av: Anonym
Publicerad 2012-10-04 20:20:50

Meh, jag skrev ju mitt namn och det bara försvann... är jag anonym fr.o.m nu? :(

Svar: Vem vet... Hoppas inte...
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-10-04 20:21:21

Men åååh!

~Aila

Svar: Hej!
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-10-04 20:24:27

Åh, många fina lack! Jag blir lite avis ;)

Svar: Ja, jag har full förståelse för det!
Sminkan

Postat av: Lela
Publicerad 2012-10-04 20:43:17

Jisses så många underbara flaskor:)

Svar: Ja, det var en fantastisk paketdag!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-10-04 21:25:25

Det är verkligen en fasansfullt massa fina lack! Fast nog är du lite manisk alltid:)

Svar: jag vet... :D
Sminkan

Postat av: Xana
Publicerad 2012-10-04 22:45:31

Men åh så fin Nubars kollektion är. Vill ha allihopa ._.

Svar: Ja, det är väldigt fina färger!
Sminkan

Postat av: Nagelmania
Publicerad 2012-10-05 21:00:04

Jag hade Ho-Ho-Holly idag, gjorde succé på jobbet minsann! Absolut en framtida grön favorit.

Svar: Ja, den ser väldigt vacker ut.
Sminkan och Emma

Postat av: Aila
Publicerad 2012-10-05 22:34:33

Du är bara för söt ;D !!

Svar: Skönt att ha dig tillbaka med signatur igen!
Sminkan och Emma


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela