Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ny familjemedlem

Publicerad 2012-10-01 18:35:57 i Allmänt,

Sminkan brukar ju ofta visa oss fina bilder på sina katter och idag tänkte jag följa hennes exempel. Det är nämligen så att vi fick familjetillökning i juli i form av en katt. Babs heter hon och från början är hon Eriks syster katt, systern blev allergisk och då tog pappan över. Sen köpte vi hans hus och Babs tyckte inte det var så kul att bo i lägenhet och vi tog därför över henne efter nån månad. Anledningen till att jag inte skrivit om henne tidigare var att det inte var tänkt att bli permanent, jag är nämligen också lite allergisk mot katter. Babs är dock ute väldigt mycket och är portad från vårt sovrum och mitt rum(sminkrummet) och det verkar fungera riktigt bra. Vi gosar och kelar en del och jag verkar inte lida av nån direkt allergi mot henne. Min kattallergi är lite opålitlig, vissa katter tål jag väldigt bra, andra reagerar jag ganska starkt mot. Det beror nog på ras och päls men också på hur stor yta katten bor på och hur mycket den vistas ute. Det verkar alltså som att Babs är ett permanent tillskott i familjen så nu tänkte jag, ivrigt påhejad av Sminkan, introducera henne här på bloggen.
Som ni ser är hon en vuxen katt, vi tror att hon är 8-9 år gammal, hon var redan vuxen när hon kom till familjen så det råder en viss osäkerhet kring exakt hur gammal hon är. Hon är en randig bondkatt och himla gosig och mysig om än ganska obstinat ibland, tycker i alla fall jag som är van vid hundar och katter. Hon sover såklart inte hela tiden men hon har lite svårt för att hålla ögonen öppna när jag fotar med blixt, det är därför hon ser ut som en riktig sömntuta. Eller ja, hon är en sömntuta och sover på många av bilderna. Mannen som håller henne är såklart min sambo Erik. Han och Babs har båda två väldigt svårt för att hålla ögonen öppna på blixtfoton och jag valde därför bilden där Eriks ögon var i alla fall lite öppna. Det fanns ett där man kunde se Babs ögon men där blinkade Erik istället. Så kan det vara. Det är i alla fall väldigt roligt att ha fått ett husdjur igen. Jag saknade vår hund väldigt länge och för mig och Erik som jobbar  mycket och jag som dessutom pendlar och har häst är en ny hund tyvärr inget alternativ. Katt fungerar dock riktigt bra än så länge så vi får hålla tummarna för att jag ska fortsätta slippa allergiska besvär och kunna behålla lilla Babs.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-10-01 19:05:36

Babs!!! Hon är så söt! Och bilderna på henne och Erik är så fina! Jag gillar den där man ser att hon tittar upp på honom även om han råkar vara halshuggen just på den bilden. Hon har så fint ansikte, lilla Babs. Puss på henne!

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-10-01 19:12:24

Naawww..en riktig liten tiger. Hoppas ni får ett långt och mysigt liv tillsammans, hon ser ut att ha det bra därhemma!

Postat av: Helena
Publicerad 2012-10-01 19:29:52

Vilken fin kissemiss! Så länge du inte skaffar en till går det förhoppningsvis bra med allergin. Vi gjorde tyvärr misstaget att skaffa en kattkompis till vår fina katt, men det blev för mycket för sonen som utvecklade en ordentlig pälsdjursallergi. Tror den sista kattens päls var helt annorlunda mot vår första lilla väns.

Postat av: Honi
Publicerad 2012-10-01 19:43:00

Aww vad fin hon är, hon liknar min största på en prick. Samma sätt att ligga på, samma ränder och päls!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-10-01 19:54:04

Åh, man kan ju bara smälta. Vilken sötnos. Tur att du verkar tåla just Babs. :) Och kul att få se bild på din sambo också.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-10-01 19:58:17

Aha! Det är alltså det där som är Babs! Jag har sett namnet förut och undrar lite vad ni två pratat om, och nu förstår jag. Sötpluttan!

Postat av: Ninni
Publicerad 2012-10-01 20:04:25

Åh så fin, har haft en kisse i samma färger.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-10-01 20:57:26

Sminkan: Ja visst är hon en sötis! Haha ja, jag halshögg honom i Picasa för han blundade och var inte alls bra på kortet. Men hon är ju sötis så jag tyckte bilden kunde få va med iaf:)

Kitty: Det är hon verkligen:) Tack,det hoppas vi också...

Helena: Tack!:) Ja det kan nog vara så. Vi har inga planer på att skaffa fler, både jag, Erik och Babs tycker att det räcker med en katt:)

Honi: Tack:) Åh vad roligt! Då har du med en riktig sötis hemma:)

Pamsan: Visst är hon:) Ja det är en himla tur. Jag har ju umgåtts en del med henne och visste ju at jag inte var superallergisk mot henne, hade jag varit det hade jag inte vågat ta henne. Haha, ja vad bra:) Erik är söt och snäll, men Babs är ju iaf ett litet djur så jag förstår att hon snor showen:)

Chaosophia: Haha:) Japp detta är lilla Babs. Hon har varit en liten hemlis men nu får hon också vara en bloggkatt:)

Ninni: Åh vad roligt! Hon är så himla fin i färgerna och hennes ansikte är bara så näpet:)

Postat av: Aila
Publicerad 2012-10-01 21:00:28

Ååååh, mysig!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-10-01 21:01:48

Aila: Japp, hon är en liten gosa:)

Postat av: Little Miss Nailpolish
Publicerad 2012-10-01 21:33:56

Åh vilken söting! :D
Lite lik mitt lilla gosetroll här hemma!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-10-01 22:32:41

Men åh så söt! Älskar bilderna där hon ligger hoprullad och sover. :-)

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-10-02 06:31:31

Oh gud vilken fin kissemiss! Hon verkar stortrivas hos er!

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-10-02 08:38:36

En sån sötnos! Jag gillar hennes uttryck på sista bilden, ihop med klorna rätt in i armen, härlig attityd :D

Postat av: CC
Publicerad 2012-10-02 19:17:05

Vad fin!! Lycka till med den nya familjemedlemmen :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-10-03 11:39:57

Vilken ljuvlig filur! Det låter som en smart plan med allergin. Jag tror att det kommer att funka! Vår lille vovve är inte heller i hela huset, det känns praktiskt av både barn- allergi- och städskäl. Dessutom slipper han tro att han behöver vakta vårt stora hus.

Och härligt med eget sminkrum, det har jag också än så länge :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-10-04 21:54:33

Little Miss Nailpolish: Åh, då måste du ha en riktig supersötis:)

Nailtastic: Ja visst är hon!!! Hon är så mysig och go:)

MNPO: Tack! Ja dt tror jag att hon gör:)

Cactus: Haha, ja hon har attityd vår lilla missa. Och hon vet att husse älskar henne alldeles för mkt för att protestera för så lite:)

CC: Tack så mkt!

kerstin: Ja det är hon verkligen:) Ja de behöver faktiskt inte vara det, det var inte vår hund heller. Lite svårare med en katt, glömmer man dörren smiter hon in men vi är ganska duktiga....

Ja det är underbart! Ska det bli barnkammare sen?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela