Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Dollish Polish Spank You Very Much

Publicerad 2012-10-04 06:11:42 i Naglar - glitter för layering, Naglar i blått,

Något mer från arkivet och den här gången ett indielack. Det är Dollish Polish Spank You Very Much, Det här lacket fick jag se på Veronicas blogg och var tvungen att skaffa själv för den såg så lockande ut. 
Om jag minns rätt hade Veronica den på helt egen hand men jag har lagt den ovanpå ett annat lack men jag minns faktiskt inte vad jag hade i botten. Så kan det gå när bilder får ligga för länge i arkivet. Spank You Very Much är alla fall ett ganska grovt glitter i ljusblått med inslag av grönt och lila. En rolig kombination av färger men den grova strukturen slukar top coat som jag vet inte vad. Det är nästan omöjligt att få det slätt och ni vet ju hur fixerad jag är vid att få mina naglar släta.
Lacket är helt okej men inte så hänförande som jag trodde. Det är en fin kombination av färger och lacket är glittrigt och roligt men mina förväntningar var högre ställda. det är inte lackets fel och det kan mycket väl vara så att den känns mycket roligare nästa gång. Att kanske ha en bas som är mörkare kan säkert också ge en annan  upplevelse, bättre eller sämre. Den här kombinationen var ju ton-i-ton. 
 
 

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-10-04 06:30:21

Basen passar perfekt :) Ett roligt lack!

Svar: Ja, det var väldigt färgkoordinerat!
Sminkan

Postat av: Emma
Publicerad 2012-10-04 08:14:41

Kanske inte underbart, men fint, och lackets namn är ju fantastiskt!

Svar: Namnet är bra, det är det.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-10-04 08:51:01

Synd att det är så grovt och svårt att få slätt, för annars ser det helt underbart ut. Färgerna passar jättefint ihop!

Svar: Färgerna är jättefina!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-10-04 09:03:49

Jag gillar det definitivt bättre så här än på egen hand i alla fall. Inte en enda shoppingnerv i kroppen började rycka.

Svar: När jag ser mina bilder håller jag med. Inga shoppingnerver rycker. Men när jag såg det hos veronica ville jag ha det bums.
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-10-04 09:09:28

Sagofint och lite barnkalasigt (på ett bra sätt :) ).

Svar: Kanske. Jag vet inte om jag tyckte det var så bra...
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-10-04 14:47:37

Synd att du inte blev lika hänförd. Är det inte typiskt när man har höga förväntningar på ett lack? Och jo, jag hade lacket på utan något lack under. Men det var ju en mardröm att ta bort sen.

Svar: Okej, jag ska köra med underkläder nästa gång också då. Jag kanske kan ha det över något mörklila? Ska experimentera när jag har naglar igen... :D
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-10-04 16:53:55

Vilken härlig kombination. Gillar det starkt. :)

Svar: Ja, det är fint.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-10-04 21:26:13

Jag tycker nog att ytan är lute för ruffig, annars hade det varit fint...

Svar: Exakt! Så känner jag med!
Sminkan

Postat av: Johanna
Publicerad 2012-10-25 13:30:16

Supersnygg kombination, passar bra ihop!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela