Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Derma Nail uppdatering 3 och en bruten nagel

Publicerad 2012-10-01 17:28:00 i Hud och hand,

Jag och Sofia har pratat en del om hur bra det går för mig med Derma Nail och det har ju varit läge att göra en uppdatering så här kommer den med en "bonus" av bruten nagel. Bilden ovan tog jag den 27/9 och som ni ser så hade jag fått en skada på lillfingrets nagel. Jag lyckades böja den på ett olyckligt sätt och så blev det ett sådant märke i den. Det är dock inte den som gick av nu. utan min alltid lika otursförföljda långfingernagel. Men, innan vi pratar om den så ska jag säga att Derma Nail-kuren går in på sin femte månad och jag har slutat använda OPI NNS helt sedan en månad eller så för jag blev rädd att överhärda mina naglar. De har blivit mycket tjockare och hårdare, verkligen otrolig skillnad. Jag får klippa dem ganska ofta så jag upplever att de växer snabbare än innan men nu efter stumpifieringen kan vi ju faktiskt se ganska väl hur snabbt det växer ut. Naglarna är ju nollställda nu. Som ni se så hade alla fall "salladsskadan" på pekfingret hunnit växa ut helt så en halv centimeter på två månader kanske?
Så här ser det ut nu. Igår skulle jag dra ut skärbrädan under diskbänken och slant på den och böjde naglarna bakåt. Långfingernageln revs av nästan hela vägen, som ni ser av revan.Jag har så klart klippt ner allt och så försökt buffa kanten slät på den trasiga nageln. Det är väldigt ömt men blödde inte. Självklart är den avriven på snedden så det kommer dröja innan jag kan få alla naglarna på utväxt, först ska de bli jämna och raka. Tålamod alltså, och arkivinlägg. Ni vill knappast se den här lilla sneda stumpen med nagellack på, det kan jag nästan lova er. 

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-10-01 18:28:21

Det är så himla irriterande när naglarna går av sådär! Jag har själv bara små stumpar nu och bloggen blir verkligen lidande. Har noll motivation att fota eländet :/

Svar: Det är skönt att ha ett arkiv, måste jag säga. Och nu har jag skrapat ihop mina 30+ inlägg så jag klarar mig ett tag. :D
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-10-01 18:51:54

Nejmen stackars nagel :(
Fy så jobbigt. Hoppas det mår riktigt bra när de växer ut i alla fall!
Jo du, vart får man tag på Dermanail?

Svar: eBay är min källa till Derma Nail. En flaska kostar ca 20 dollar plus frakt.
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-10-01 18:56:34

OUCH! OUCH! OUCH!

Jag vet jag har slängt ur mig det förut nånstans, men för den som fotar med DSLR kamera kan det vara en bra ide skaffa sladdlös fjärrutlösare. Då är det inga probs fota högerhanden ;)

Svar: Fast då måste man ha ett stativ och jag har visserligen ett, på landet, men jag skulle inte orka fixa med det inför ett blogginlägg om naglar. :D
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-10-01 19:00:51

Så jävla typiskt. :( Kunde den i alla fall inte ha fått gått av rakt över, utan att slita upp de olika lagren olika mycket? Aj. :(

Jag är fortfarande övertygad om att det var jag som jinxade dina naglar. Förlååååååååt!

Svar: Ja, om den åtminstone gått rakt av, men nej. fast det ordnar sig ju med tiden. Den växer ut. Och det är inte ditt fel. :D
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-10-01 19:44:55

Är skadan på lillfingret förresten efter jackärmsincidenten?

Svar: Japp! Exakt så är det! Vilket minne du har!
Sminkan

Postat av: Ninni
Publicerad 2012-10-01 20:03:38

Aj aj aj....

Svar: Japp. Aj, aj, aj...
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-10-01 20:05:51

Oh nooo! Jag fick ont i hela kroppen när jag läste om hur olyckan gick till. Fy sjutton. Hoppas att de växer ut fort för jag kan tänka mig hur putt du är nu.

Svar: Mest är det trist att inte kunna fota alla fina lack jag har stående här hemma. Jag kan ju använda dem men jag vill helst att naglarna ser lite bättre ut innan jag fotar för bloggen.
Sminkan

Postat av: Martine
Publicerad 2012-10-01 20:07:31

Ouch! det är riktigt tråkigt när nageln går av enda ner i köttet. Jag får faktiskt ont i fingrarna när mina naglar är för korta (även om de inte är enda ner i fingret). Tur det växer ut igen :)

Svar: Ja, man får bara vänta så länge innan de ser okej ut igen... Men, sånt händer när man har naturliga naglar. Inget att göra åt.
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-10-01 20:49:56

Aaaaj...

Och du kanske skrev det men vad är Derma Nail för nåt? Mina naglar har blivit så sköra och skivar sig som aldrig förr är det nåt för mig måtro?

Svar: Kanske kan vara något för dig. Här är första inlägget, sen finns det ett par uppdateringar i samma kategori. http://sminkan.blogg.se/2012/june/naken-10e-juni-2012.html
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-10-01 21:00:00

Usch vad trist att du bröt en nagel. Men innan du gjorde det var de imponerande långa helt klart. Kul att du hittat en kur som verkar funka för dig...

Svar: Ja, jag har aldrig haft så stabila och bra naglar förr.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-10-01 22:01:38

kan riktigt känna hur ont det där gjorde :(

Svar: Ja, det var inte så där jätteskönt...
Sminkan

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-10-02 10:28:36

Åh, så irriterande! Min högerhand ser ungefär ut sådär efter att ha burit gipsskivor upp för 9 trappor (!!) eftersom de inte gick in i hissen... suck! Man känner sig lite stympad :(

Svar: Höger hand är alla fall bättre än vänster...
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela