Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Dagens naglar, jämförelse från förra veckan och katter på film

Publicerad 2012-10-06 15:59:00 i Allmänt,

Så här ser mina naglar ut just nu. Det är Nubar Velvet Silver som smyckar mina stumpar till naglar. Jag har klippt den stackars brutna nageln rak och det gör att det åtminstone ser bättre ut. Fortfarande inget man vill visa upp som swatcher på bloggen dock. Fast på sätt och vis gör jag ju det nu. Minns ni hur det såg ut i söndags förra veckan? Vi tittar.
Avriven nagel med flera lager av nageln exponerad. Snett. Ömt. Fult och ojämnt. Det var inte roligt alls. Nedan ser ni dagens naglar, sex dagar senare. 
Nej, det har inte växt ut så det syns men det måste ha växt lite för jag har ju kunnat putsa nageln så den är rak. Att naglarna är blanka beror på att de precis fått en skvätt Derma Nail. Jag har också gett mig på nagelbanden med en Cuticle Remover från Mavala. 
Vi måste ju se profilen också. Klart bättre, eller hur! Så fort man får nageln rak är det ju bättre. Om nageln växer två milimeter så är vi hemma! Hur mycket växer en nagel i veckan? I månaden? Vet någon? Det är ju inte som hår som växer en till två centimeter i månaden. Jag tror mina naglar växer typ två centimeter på ett år...
Vill ni se fler bilder på nagellacket? Det här är inte tänkt som den "riktiga" swatchen, men jag tänker att ni kan se hur fint det är även så här. Två lager. 
Här kommer de utlovade katterna. Tjugo sekunders kärlek:
Och så lite stillbilder:
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-10-06 20:40:47

Velvet Silver ser ju superfint ut! Perfekt crelly! Och då undrar jag förstås om resten av kollektionen också är crellysar? Eller är de kräm? Har du kollat?

Det ser nästan ut som att din nagel har vuxit en och en halv millimeter, eller så har du lyckats jämna ut kanten så otroligt fint på den att det verkligen ser ut som att den inte är slopad alls där den bröts olika långt ner i lagren.
Fast det kan väl inte stämma? Kan naglar växa så fort? Kanske med Derma nail?

Svar: Jag vet inte om de andra är crellysar men jag hoppas det! Visst är den fantastiskt snygg!Jag tror kanske inte att den växt men att jag fick den väldigt snyggt klippt. Har ju tagit det i omgångar. Jag tycker själv det ser bättre ut jag trodde.
Sminkan

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-10-06 20:59:57

ca 4cm om året, tar ungefär ett halvår för nageln att växa ut från nagelbandet till fingertoppen. Sen kan det förstås variera från person till person, genetiskt som allt annat

Svar: Tack för den informationen! Det är något jag länge undrat över, faktiskt, men aldrig orkat googla. Nu ska vi se om jag kan räkna... 3 millimeter i månaden alltså? Cirka. Då behöver jag ca 3-4 veckor innan jag kan swatcha igen.
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-10-06 21:11:51

Ha! De sa precis på Intresseklubben att naglarna växer ca 3 mm i månaden. :-)

Svar: Intresseklubben?
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-10-06 21:31:59

Ja, det är ett sort panelhumorprogram på svt där de tar upp en massa fakta och skojar om det. Just idag så pratade de lite om hur snabbt naglar växte vilket var lite träffande :-)

Svar: Aha! Ja, det var ju ett sammanträffande!
Sminkan

Postat av: Little Miss Nailpolish
Publicerad 2012-10-06 21:34:52

De är ju för söta katterna!!
Tappade helt fokus på lacket ;)

Svar: det var itne meningen att lacket skulle vara i fokus. Det kommer ett inlägg med det "på riktigt" när jag har naglar igen.
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-10-07 00:08:11

Katterna är ju för bedårande! Vad härligt att de tycker så mycket om varandra!

Jag gillar verkligen lacket också, det är jättefint. Vilsam färg. Och jag stör mig inte alls på att dina naglar är kortare än vanligt, jag tycker att det absolut går att visa nagellack även på kortare naglar.

Svar: Jag har inget problem med korta naglar, jag har problem med ojämna naglar. Naglarna kommer inte vara långa om en månad men förhoppningsvis jämna.
Sminkan

Postat av: Emma / nail lacquer love
Publicerad 2012-10-07 00:47:46

Var har du köpt Derma Nail? Råkade skära av min pekfingernagel med potatisskalaren här om dagen och nageln gick inte att rädda.

Svar: Jag köper det från eBay men som jag skrivit tidigare är inte Derma Nail en quick fix. Det tar minst ett par månader, om inte mer, innan man kan se skillnad på nagelns kvalitet.
Sminkan

Postat av: My Nail Polish Online
Publicerad 2012-10-07 08:05:14

Vilken vacker grå färg!! Och katterna <3

Svar: Ja, jag håller med, det är en vacker grå. Och katterna är ljuvliga!
Sminkan

Postat av: Michaela Thompson
Publicerad 2012-10-07 08:49:42

I like the new setup! Just how many cats do you have now? They very cute, I'm guessing you're the crazy cat lady in town???

Svar: Three cats. Siri, Signe and Siv. :D
Sminkan

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-10-07 19:15:44

Åh, det gör lite ont i mig att titta på din stackars nagel. Men den har ändå växt rätt snabbt tycker jag, även om det "inte syns". Den ser ju inte ut som en nagelbitarnagel nu, utan en jämn vårdad nagel som gått av! Du är snart back on track, du kommer inte kunna hålla dig borta länge till ;)

Förresten är Velvet Silver riktigt fin. Såg den hos Karin på Vacker & Underbar nu, kan det ha varit denna veckan? Känner att jag måste ta mig i kragen och skaffa mig ett par Nubar nu.

Svar: Nubar gör nog bland världens bästa lack!
Sminkan

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-10-07 19:19:05

Nu skrev jag så mycket att jag glömde skriva om katterna! De är ju så himla fina. Önskar att jag kunde ha en katt.
Min kompis har en katt som heter Fisen, för att han fiser mycket och den lukten är inte att leka med. Han är helt underbar, när hon har fest går han runt i soffan och väljer vem han vill sova hos. Sen lägger han sig i knäet på någon och myser en stund, tills han bestämmer sig för att sova hos någon annan.
Åh, jag vill ha en katt, en fin katt, precis som dina!

Svar: Alla katter är magiska, tror jag. Älskar katter så mycket!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-10-07 21:01:06

Jag tycker lacket var sådär, men katterna är verkligen så fina och underbara!

Svar: ja, katterna är bäst!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-10-07 21:02:20

Och dina naglar börjar ju se riktigt vettiga ut igen. Härligt!

Svar: Ja, det blir bättre och bättre dag för dag!
Sminkan

Postat av: Zizzie
Publicerad 2012-10-14 09:42:10

Ååååh! Katterna! <3
Syns stor skillnad på naglarna redan så om en par tre veckor är du igång och swatchar igen ^^


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela