Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Edyta

Publicerad 2012-05-09 06:06:49 i Naglar i grönt,

Här kommer ett lack som också legat till sig lite i arkivet. Det har också visats förr och det är dessutom ett av mina topp 20-lack. Jag älskar det. det har så klart ett plus redan i namnet, Edyta. Det är samma namn som Edit fast på polska och som ni vet var Edit min äldsta katts namn. 
Lacket Edyta är fantastiskt bra. Det täcker med två lättarbetade lager, torkar snabbt och har så klart den perfekta Zoya penseln. Zoya är sueräna vad gäller penslarna. Lagom på alla sätt.
Färgen är underbar! Det är en mörkt grågrön med flecks i guld och teal. Oerhört vacker och elegant. Lacket kom i en kollektion för några år sedan, Wicked, som innehöll flera lack med samma finish. De är en sorts foilig finish med flecks i som Zoya är rätt ensamma om.
Visst är det vackert! Jag kan dock inte säga att det är unikt. Nubar har ett lack som är i princip likadant, Verde. Edyta vinner dock i min bok på grund av namnet. Sen är jag nog lite mer förtjust i Zoyas pensel också även om Nubars är god tvåa.

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-09 06:38:38

Oh, underbar grågrön bas! Och vilka fina flecks!

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-05-09 07:48:18

Vackert vackert!

Zoyas pensel är ju exemplarisk - se och lär IsaDora. ;)

Postat av: Lina
Publicerad 2012-05-09 08:52:59

Riktigt snyggt lack!

Satt och undrade varför jag inte har klickat hem detta lack och insåg att jag har ju Nubar Verde....

Postat av: Helena
Publicerad 2012-05-09 09:38:38

Vackert skimmer i det här lacket.



Har precis lärt känna Zoyas penslar och inser hur dum jag varit som inte testat märket tidigare.

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-05-09 10:51:13

Älskar Edyta! Sån perfekt mörk basfärg utan att se svart ut som jag tycker det kan bli ibland

Postat av: Mona
Publicerad 2012-05-09 11:14:34

Edyta har en speciell plats i mitt hjärta med, mitt första Zoya och mitt vackraste.

Postat av: Annie
Publicerad 2012-05-09 11:21:20

Väldigt vacker färg!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-05-09 15:12:28

Snyggt och elegant, som Edit :)

Postat av: Ifrith
Publicerad 2012-05-09 16:16:53

Superfint! Den där topp 20-listan riktigt längtar jag efter att få se i helhet! :)

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-05-09 19:07:59

Ohh.. strålande vacker, precis som sin namnsyster.



Edyta landade på Arlanda idag på väg hem till mig. Hon kommer hamna i mitt favofack har jag klar känsla av. Tack för dom fina swatcharna!

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-05-09 19:37:32

Tycker det är fint! Är inte kär i det dock;)

Postat av: nailspotting
Publicerad 2012-05-09 19:55:30

Stod och höll i det här i affären igår men blev inget köp. Tycker det är fint men igår var det inte tillräckligt fint. Måste kanske kladda lite på det igen :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-09 20:15:55

MNPO! Ja, det är verkligen i min smak!



Mrs Data! Tänk om alla lack hade Zoyas pensel...



Lina! Den är så lik så det är i pirncip samma sak.



Helena! Ja, om alla lack kom med den penseln vore jag lycklig!



Lacklycka! Så är det. En perfekt färg!



Mona! Ja, den är verkligen underbar!



Annie! Visst är det!



Kerstin! Det är mycket elegant! Edit var nog kanske mer söt egentligen. Min lilla älskling...



Ifrith! Den finns på bloggen. Jag skulle göra några små ändringar idag dock.



Kitty! Det är ett enastående vackert lack. Du kommer älska det!



Sanna! Nej, det är lite dämpat för att vara du, eller hur?



Nailspotting! Ja, ge det en chans till!




Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela