Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Nail Prisms Diamond

Publicerad 2012-05-18 20:06:43 i Naglar - holografiska lack,

Och ett till hololack! Det är tidernas holofrossa här denna holofredag. Hoppas Emma snart hoppar in och visar sitt bidrag. ;D
Det här är inte mitt bästa Prism-lack. Faktiskt mitt sämsta. Det här är Diamond, ett av mina första lack från Sally Hansens Nail Prisms-serie och det kunde ha avskräckt mig för livet. Den är skir, den bubblar, den är seg att torka... ja, den är en mardröm. 
Fem lager på dess bilder. Det går inte att måla så många lager utan att få bubblor någonstans. Här blev det bubblor på ringfingret. Massor av dem. Fult. Men, jag ville prova det här igen och se om det hade blivit bättre efter att ha legat i lådan sedan 2008. Det hade det alltså inte. Jag tror det är bra som holotopcoat om man vill ha det. Det är alla fall inte bra för sig själv. Enda pluset är att den inte är en typisk silverholo för den har en gul ton i sig. Mycket intressant.
Som ni ser är det en ganska fin holografisk effekt. Det är ju roligt. Jag vet att många har använt den som bas för en MPJ franken. Kanske man kan göra men jag tänker behålla den som den är. Det är ju, som sagt, en unik nyans. Och den har blivit dyr! Jag fattar inte det. För några år sedan kostade den 2-3 dollar. Nu är den tydligen en av de mer eftersökta av Prism-holosarna. Tro mig, de andra är bättre.

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-18 20:44:39

5 lager är mer än vad jag har tålamod till :D Fint lack annars!

Postat av: Liza
Publicerad 2012-05-19 00:19:22

jaha där ser man! precis lackat med China GLAZE,Prisms.. hm ibland ser det inte ut som på bilder.. jaja får lägga på seche kanske det blir bra ??

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-19 08:23:09

MNPO! Ja, det är inte ett lack jag använder egentligen. Det här var andra försöket med det på fyra år. :D



Liza! Man får hitta någon som man vet har pålitliga bilder. Jag litar inte på alla bloggares bilder.



Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-19 10:24:42

Tjusigt lack! Blev inget bidrag från mig, hade lite annat att stå i. Holofredagen behövde ju inget bidrag från mig dock, du bar ju upp den så bra själv:)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-19 12:31:07

Emma! Du kanske kan bjuda på en busig holo-mitt-i-veckan istället?

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-05-19 13:49:48

Jag har grava svårigheter att förstå prissättningen på eBay ibland, många gånger är det de lacken som jag tycker ser tristast ut som kostar multum. Och att ett silverholo med taskig formula skulle vara värt uppemot 20 dollar känns inte logiskt nånstans!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-19 14:20:38

Cactus! Jag håller med. Det här är verkligen konstigt. De andra SHNP-holosarna är så otroligt mycket bättre och dem får man fortfarande för en spottstyver. Mystiskt...

Postat av: Annie
Publicerad 2012-05-19 18:29:58

Ojdå, 5 lager som dessutom är jobbiga verkar ju oerhört drygt... Synd, för den var ju riktigt snygg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-05-19 20:29:20

Annie! Ja, det är ju unikt dessutom. Men nej, det är för jobbigt att hantera för att vara värt att använda särskilt ofta.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela