Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Absolutely Alice

Publicerad 2012-05-14 21:13:27 i Naglar i blått,

OPI Absolutely Alice är ju ett sådant lack som verkligen hypats och älskats. Jag var helt ointresserad av hela den kollektionen när den släpptes och det har aldrig riktigt pirrat i mig av längtan när jag sett swatcher heller. Till sist blev jag dock övertygad om att det måste vara helt enastående, det här lacket, för alla älskar det ju så vansinnigt och ska ha tio backuper och få kistans insida målad med den när de dör. Jag var alltså tvungen att klicka hem det från eBay när jag av en slump ramlade över det till bra pris. Det landade någonstans mellan 10 och 20 dollar, kanske femton. Inte samma sak som om jag köpt det när det släpptes och betalat 5.75 på Trans Design... Nå, det hade ju klart varit värt det om jag älskat det. Femton dollar är ingen stor summa idag. Jag är dock inte så kär i det. Jag föredrar både mitt Lacquistry-Alice och andra blå glitterlack, som Kendall at the Katwalk, framför det här. Det är inte ens topp tio blå glitter, tror jag. Fast det är inte fult heller. Det är ett mellanlack.
Kanske snäppet bättre än i mellanregistret till och med, men inte fantastiskt. Vad säger ni? Är det ett favoritlack för er? Det är ju trevligt med glitter, visst, och blått och guld är somrigt och fint, men är det verkligen så fint. Det ni ser på bilderna är två lager och minst samma antal lager överlack. Det är ett tag sedan jag tog bilderna så jag minns inte så mycket mer. Det är klart jag är glad att ha det i min ägo men jag hade nog inte köpt det nu heller om det inte vore för att så många är så galna i det att jag ville se om det är så magiskt i verkligheten. Min kista ska inte dekoreras med det på insidan alla fall. Jag tänker mig hellre en regnbåge av mina hololack och så en ficklampsapp på mobilen så jag kan ligga och lysa på dem och njuta i min ensamhet. Fast jag ska ju inte begravas i kista. Jag tänker mer begravning á la bålet i Van Helsing. Jag kan tll och med tänka mig att bilda ett moln i form av mitt ansikte och kankse vinka lite... "Bränn, bränn, bränn!" som trollen säger i tomteskogen.
Och här kommer en ganska lång video på brudarna på balkongen för er som saknat katterna.

Kommentarer

Postat av: Liza
Publicerad 2012-05-14 22:50:27

men guuu! det är ju precis såmt som jag älskar! när kom det? ( eg lite lite ( obs lite) likt orlys sweet peacock

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-15 06:05:09

Liza! Jag minns inte när det kom. Det var samtidigt som Tim Burtons Alice i underlandet film. Jag gillade förresten inte den heller speciellt mycket.

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-15 06:35:07

Gud vad söta dina kissemissar är ihop!! Och Signe är så stor nu!

Lacket är jättefint, men kommer inte på min top 20 lista tyvärr.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-05-15 08:05:00

Det är tjusigt, men inte så att jag genast måste äga ett eget.

Postat av: CC
Publicerad 2012-05-15 18:38:48

Vad kissarna är avslappnade tillsammans :) under alla år jag hade mina 2 så umgicks de sådär väääldigt sällan, men de var ju gubbar så kanske därför haha

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-15 19:07:54

MNPO! Katterna är helt bedårande. Jag älskar dem så!



Kerstin! Nej, det förstår jag.



CC! Jag tror inte det har med könet att göra. Mina andra katter har inte haft en sådan här relation heller. Signe är så vänlig och bestämd i sina kontaktförsök. :D

Postat av: Annie
Publicerad 2012-05-15 19:27:17

Jag älskar det här lacket!! Den är nog min favoritblå tror jag... ^^

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-16 05:49:29

Annie! Det är mångas favorit så du är inte ensam.

Postat av: Helena
Publicerad 2012-05-16 10:53:33

Jag tycker det är riktigt fint. Det här måste släppts innan min lackmani började för jag kände inte till det.

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-05-16 17:22:10

Fina kissarna! De är verkligen gulliga med varandra.

Jag gillar verkligen det här lacket - var extremt förtjust i det när det kom, men nu har det kommit så många andra skojiga glitterlack så nu dränks det lite i mängden. Men visst tycker jag om det!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-17 12:29:41

Jag blir inte heller så hög på detta. Ska nog ha holo på insidan av min kista:)

Postat av: Anonym
Publicerad 2012-05-17 17:01:58

Absolutely gorgeous!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-18 10:49:20

Helena! Jaså? Ja, det är väl ett par år sedan. Lacket är ju närmast legendariskt på typ MUA så den har liksom tjatats in i min samling...



Nageldraken! JA, de är gulliga! Och lacket kanske var mer speciellt då det kom men det är ju fortfarande hyllat. Jag tycker det är okej men knappast spektakulärt.



Emma! Ja, holo i kistan är bäst!



Anonym! Yes, it is pretty.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela