Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Neutrala skuggor och lösa lockar

Publicerad 2012-05-13 13:48:00 i Emmas FOTD 2012,

Lördagens smink kommer här, guld och bruna skuggor från Naked-paletten som jag kombinerade med mjuka lockar, skapade med värmespolar. Det här är en look som min sambo uppskattade, han jublar sällan över mina mer färgglada kreationer.

Hyn

Foundation: Elemental Beauty Soft Focus foundation, en mix av färgerna Nude och Sunshine

Concealer: MAC Studio Sculpt Concealer NW 20

Puder: Elemental Beauty Matte Powder

Rouge: MAC Mineralize Quite Cute Giggly
Ögon
Ögonbryn: Laura Mercier Brow Definer Soft
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Urban Decay Half Baked, Smog och Darkhorse

Highlighter: Urban Decay Virgin

Kajal: Elisabeth Arden

Mascara: Clinique Lash Power Mascara

Lösögonfransar: Ardell Inividuella fransar, korta och medium

Läppar

Läppstift: Make Up Store Attitude

På ögonlocket applicerade jag guldiga Half Baked. I globlinjen och uppåt applicerade jag Smog på en fluffig Creasebrush och därefter mörkare Darkhorse meden pencil brush, mer centrerat i globlinjen för en lite intensivare effekt där. Highligher är Virgin. Under ögat ligger Darkhorse tillsammans med en kajalpenna i svart och jag målade eyeliner, mascara och fäste individuella fransar. Läpparna fick lite färg med mitt nya läppstift Attitude, jag köpte det i onsdags och gillar det verkligen. Det är en trevlig färg och färgen är lätt att bygga upp eller tona ner beroende på hur knalligt resultat man vill ha.

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-13 14:21:55

Det ser väldigt mjukt och fint ut :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-13 14:59:44

MNPO: Tack! Det är nog det sambon uppskattar skulle jag tro:)

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-05-13 15:23:20

Fantastiskt fint! Min man föredrar också mest klassiska sminkningar :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-13 16:25:36

kerstin: Tack! Ja, det är nog så generellt bland män tyvärr...

Postat av: Liza
Publicerad 2012-05-13 21:35:51

fiint! jag tycker iofs du sminkat dig fint alltid

MEEN ett leeende, kommer du ihåg jag skrev du va så fin då du log ? kram

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-13 22:04:55

Liza: Tack:) Ja men jag småler iaf på två av bilderna:)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-14 05:28:29

Filmstjärneglamour! Du är väldigt tjusig!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-15 20:51:36

Sminkan: Tack så mkt söta rara du:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela