Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Misa Looking for Trouble

Publicerad 2012-05-14 18:12:12 i Naglar i rosa,

Titta här vad jag fick av Nailtastic Anne! Ett rosa lack från Misa! Visst är det en fin rosa! Oerhört Barbie! Jag gillar ju den här typen av rosa lack, kall underton och skimmer och hela faderullan. Tuggummirosa med ett violett skimmer faktiskt. Knalligt och härligt! Fyra lager av lacket var dock mindre roligt även om jag var beredd på det. Torktiden är överraskande snabb trots de många lagren. Det är inte spektakulärt men det är absolut fint och en trevlig sommarfärg. Sen lyckades jag slå av hörnet på en nagel när jag bar det här vilket var lite trist. Pekfingret ser fortfarande helt snett och eländigt ut efter det men det är inget att göra. Jag vägrar klippa ner allt IGEN. Jag kommer aldrig få tillbaka mina långa naglar om det ska fortsätta så här.

Kommentarer

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-05-14 19:07:58

Om du inte sagt nåt skulle ingen ens tänkt på varför du beskurit bilderna sådär :) Har du systemkamera när du nagelfotar? Jag köpte trådlös IR fjärris till min kamera o kan numera fota vänsterhanden utan problem...



Bubbelgummirosa? Somrigt o fint att titta på, men inget för mig.

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-05-14 19:08:40

Edit: Högerhanden, såklart!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-14 19:43:05

Visst är det hopplöst när naglarna går sönder! Lacket är jättefint! Det är någonting speciellt med Barbierosa :D

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-05-14 20:23:52

Fint!

Gillar verkligen när rosa lack har blått eller lila skimmer.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-14 20:27:58

Kitty! Ja, fast ni kanske inte tänker på det ändå, för jag har ju bilderna på t.ex Ares tagna efter nagelolyckan. Ares är ju på idag. :D

IR-fjärr vore kanske en idé men då måste jag släpa ht tripoden också och den använder jag normalt sett inte. Jag handhåller kameran även om det blir jäkligt klumpigt och tungt ibland. Min högerhand är för övrigt oftare sönderslagen vad gäller naglarna, har en kraftigt inkortad pekfngernagel just nu.Kort eller snett... Vad är värre? Egentligen är det nog snett som värst. :D



MNPO! Ja speciellt hörnen. Då får jag en rundad och några mer squolval...



Sanna! Ja, jag med!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-05-14 20:36:46

Fint!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-14 21:24:19

Kerstin! Ja visst är den!

Postat av: Liza
Publicerad 2012-05-14 22:52:53

joo detta är oxo fint ! vad har hänt med dina naglar ?

fick själv klippa ner dem igår så nu är dem guldfärgade.. i ORLY,

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-15 06:06:44

Liza! Vad som hänt? Inget mer än det jag sa ovan. Jag slog av ett hörn på pekfingernageln. Det händer så lätt.

Postat av: Helena
Publicerad 2012-05-16 16:50:43

Den här typen av rosa älskar jag också. Inte så flickgulligt liksom :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela