Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ludurana Aurora Boreal Superior II

Publicerad 2012-05-23 16:39:19 i Naglar - holografiska lack,

Luduranas holografiska lack är fina men bara ett av dem blev en sådan där omedelbar favorit. Superior. Den är så fantastiskt fint gulgrön, så sprakande holografisk och bara helt jäkla enastående! Älskar det! Det är ett av favoritlacken faktiskt och jag har burit det flera gånger redan. Nu när jag börjat filma så tänkte jag passa på att bära det igen så jag skulle få en liten filmsnutt av det också. Vi börjar dock med lite "vanliga" bilder.
Det är lite samma pose över de här men det blev så nu. Det finns vissa mindre skillnader. Vad tusan, det är som det är nu. Man ser alla fall den gulgröna färgen och man kan se lite av skiftningarna i regnbågen. Det är två tunna lager här. Jag har tunnat det här lacket också med Seche Restore. Det är ju så att jag föredrar en tunn formula, det är alltid lättare att hantera, så jag kan liksom inte låta bli att droppa i en pipett med uttunning i mina lack ibland. I det här hade jag i ca 15 droppar och inte för att lacket egentligen var tjockt, det var rätt normalt. Jag skrev att det var lätthanterligt redan första gången jag använde det, i november, och då använde jag tre tunna lager. Jag tycker inte täckningen direkt lider av att det bara är två lager här, det är inte någon VNL. Jag tror att lacket kan ha tjocknat något i flaskan från första gången till nu, annars hade femton droppar Restore varit galet. Det här är första gången jag känt att lacket doftar. Cactus skrev om doften på Luduranas holografiska lack och jag kände inte alls igen det. Det står att de är parymerade på flaskan men jag har aldrig känt doften. Idag gjorde jag det för jag hade inte smort in händerna innan jag lackade. Det doftar faktiskt exakt lika som Crabtree&evelyns handkräm med jojoba. Doften försvinner dock i princip direkt som lacket torkat så man får snabba på om man vill känna parfymen. Torktiden för lacket är kort, fem minuter kanske. Jag hade på ett lager överlack, inte snabbtorkande för ovanlighetens skull.
Ni får en liten filmsnutt, det var ju det jag ville få till med det här inlägget. Tyvärr ar det inte speciellt soligt den här dagen utan lite disigt, men jag tror jag fick till det okej alla fall. Tryck på mute när ni tittar för det var så mycket bakgrundsljud att jag lade dit musik istället. Jag gillar inte det, men jag vill inte att mina grannar ska behöva ha sina samtal på internet.

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-05-23 18:22:22

Sååå snyggt!

"jag vill inte att mina grannar ska behöva ha sina samtal på internet" hahah:D

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-05-23 19:17:49

Jag kände stanken av det i en halv dag (sen gav jag upp och tog bort det). Visserligen är jag väldigt känslig för dofter men det är ju mycket möjligt att jag fått en flaska med extra parfym i, får testa nån av de andra nån gång och jämföra :p

Postat av: Dani - Livsnjutarism!
Publicerad 2012-05-23 21:47:38

Festligt värre! =)

Postat av: Annie
Publicerad 2012-05-23 21:58:25

Det ser oerhört vacker ut!

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-05-23 21:59:31

Wow, sparkly! :-) Jag har definitivt märkt av doften på Lurudanalacken, och inte gillat det. Men jag har inte det här, så det kanske varierar.

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-23 22:07:47

Ett guld hololack måste jag ha! Väldigt fint :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-05-24 05:51:49

Sanna! Ja, man får ju vara lite snäll. :D



Cactus! Jaså? Jag tror jag är "blind" för vissa dofter. Det här verkar vara en sån som jag bara känner precis i början.



Dani! Ja, det är det.



Annie! Ja, det är det!



Nageldraken! Det kan ju vara att jag är "näsblind" vad gäller den här doften? Jag har inte känt den alls förrän nu.



MNPO! Ja, det är magiskt!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2012-05-29 22:54:22

Wow, vilken läcker nyans!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-05-30 06:04:29

Makeupoholic! Det är så himla vackert!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela